x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Mașinile electrice ale anului 2021

Mașinile electrice ale anului 2021

de Tudorel Muşat    |    29 Ian 2021   •   10:31
Mașinile electrice ale anului 2021

Automobilul electric este viitorul. Aproape că nu mai există niciun dubiu că acesta va lua în scurt timp locul celui clasic. Momentul este un bun prilej pentru marii fabricanți de automobile de a se reinventa. Dar și pentru start-up-uri de a intra în marea industrie fără să mai aștepte la coada clasică. China vrea cu această ocazie să preia frâiele acestei industrii, bazându-se pe experiența pe care o are atât cu mașinile electrice low-cost, cât și cu acumulatorii. Din fericire pentru lumea occidentală, comuniștii chinezi stau încă prost în materie de siguranță și fiabilitate la mărcile producție proprie. Care sunt cele mai așteptate, dar și cele mai ciudate modele electrice din 2021 aflăm în cele ce urmează.

Hypercar-ul Aspark Owl este primul dintre ceea ce promite producătorul japonez de vehicule electrice a fi o gamă de supermașini pentru colecționari. Owl produce 1.984 de cai putere de la patru motoare electrice, ceea ce se pretinde a fi un sistem unic de vectorizare a cuplului. Pachet de baterii litiu-ion de 64 kWh disponibil pe Aspark oferă o autonomie de 450 și o viteză de 400 km/h. Prețul este pe măsură și ajunge la 3,2 milioane de dolari. Supermașina ar urma să fie fabricată în doar 50 de exemplare. Lotus intenționează să producă o mașină din fibră de carbon, pregătită pentru pistă. Puterea va fi impresionată, de 1.972 de cai putere, iar cuplul ajunge la 1.700 Nm, totul trecut printr-o tracțiune integrală. Lotus intenționează să numească acest monstru Evija și vor fi fabricate doar 130 de astfel de exemplare, la un preț care ajunge la 2,1 milioane de dolari. Lotus susține că alimentarea se va putea face până la 80 la sută în doar 12 minute.

 

Cu ce vine Porsche-VW

E-tron GT a apărut prima dată în filmul Avengers: Endgame. Audi spune că versiunea de producție a acestui sedan sport va arăta similar cu acel conceptul atractiv din superproducția hollywoodiană. Mecanic, își va împărtăși baza și trenul de propulsie cu Porsche Taycan și va oferi 590 de cai putere, chiar până la 637 CP în modul overboost. Audi pretinde că este capabil să facă 400 km cu o singură încărcare. Costul este estimat la 163.000 de dolari. Audi Q4 e-tron va avea o dimensiune între crossover-urile Audi Q3 și Q5. Dar va fi diferit de ambele prin faptul că va veni doar într-o configurație e-tron complet electrică. La fel ca multe dintre viitoarele modele EV ale Grupului Volkswagen, acesta va merge pe platforma MEB a companiei. Porsche Taycan Cross Turismo este versiunea pentru break a modelului Taycan EV. Urmând calea lansată de Audi A4 Allroad ca aspect, Taycan Cross Turismo este un model complet electric, pregătit pentru off-road, care se pretinde a fi capabil să scoată 3,5 secunde până la sută. Și VW are ambiții mari în segmentul EV. Vor exista cel puțin trei vehicule electrice noi ridicate pe arhitectura MEB, începând cu un mic crossover în 2021 bazat pe I.D. Conceptul Crozz, care poate fi numit ID.4. Acesta va fi oferit cu tracțiune față sau integrală și alegerea unor pachete de baterii de 62 sau 82 kWh care ar trebui să ofere o autonomie de până la 400 km.

 

Rivalii BMW și Mercedes

Primele mașini „i” ale BMW, i3 și i8, s-au bazat pe designuri futuriste pentru a face o declarație. Următorul model al sub-mărcii  electrice va avea un stil mult mai convențional, deoarece este destinat să fie similar cu modelul cu patru uși hatchback din seria 4 Gran Coupe. BMW a anunțat deja că i4 va avea 523 CP și o baterie de 80 kWh și va începe producția în 2021. Noua linie EV a Mercedes-Benz va face parte din ceea ce se numește familia EQ. Mercedes-Benz EQA este cel mai mic SUV compact electric al acestora și este așteptat la vânzare în cea de-a doua parte a lui 2021. Mercedes-Benz EQC400 4Matic este un crossover compact cu o autonomie estimată la 320 km. Prețul începe de la 68.895 de dolari și este programat să ajungă la showroom-uri la începutul anului 2021. Acesta vine cu două motoare electrice care oferă tracțiune integrală și un timp de 4,9 secunde de la zero la sută. Sedanul emblematic al clasei S ocupă un loc special în gama Mercedes-Benz, iar „S” din numele viitorului vehicul electric EQS sugerează că și el va avea o misiune înaltă. EQ desemnează acest nou model ca parte a sub-mărcii electrice a Mercedesului. Fotografiile-spion sugerează că va avea o formă ciudată a caroseriei, care nu este chiar un sedan, nu chiar un hatchback, nu chiar un crossover, ci mai mult un amestec. Președintele Daimler a anunțat EQS EV va avea o autonomie WLTP de peste 700 km. 


Mușchii americani

Startup-ul american Rivian are un camion gata de producție, numit Rivian R1T, pregătit să ducă lupta cu camioanele EV, precum Bollinger și Tesla. R1T vine standard cu tracțiune integrală, capacitatea de remorcare de până la 5 tone, suspensie pneumatică reglabilă și capacități de conducere autonomă de nivel 3. Cele trei pachete de baterii disponibile sunt 105, 135 și 180 kWh, care oferă autonomie de 370, 480 și, respectiv, 650 km. Rivian susține că modelele echipate cu pachetul de 180 kWh pot atinge suta în 3 secunde, aidoma unui supercar. Rivian R1T va avea un preț de plecare pe piața din SUA de 69.000 de dolari. Construindu-și bestseller-urile istorice și parteneriatul recent cu Rivian, Ford urmărește să facă un pick-up complet electric suficient de curajos pentru a evita înstrăinarea bazei sale centrale de clienți, atrăgând, în același timp, noi cumpărători interesați să dețină un pickup, dar fără amprenta unui motor pe benzină. Camioneta electrică Ford F-150 este așteptată la vânzare în 2021, fiind plasată direct în mijlocul luptei când Tesla, General Motors, Bollinger și alții își vor scoate camioanele electrice. Este prea devreme pentru specificații detaliate, dar Ford a reușit să facă o cascadorie impresionantă în iulie, când un electric F-150 a reușit să tracteze vagoane a căror greutate totală a depășit 450 de tone. 

 

Ce fac japonezii 

Subaru și Toyota produc împreună o pereche de SUV-uri electrice care vor împărți o platformă. Platforma la care colaborează cei doi producători va fi pentru „vehicule de pasageri mijlocii și mari”. Nissan Ariya este al doilea vehicul complet electric al niponilor și construit pe ceea ce grupul a creat pentru Leaf. 

Nissan a declarat că cea mai puternică versiune a acestui crossover electric are 389 CP, în timp ce modelul cu cea mai lungă autonomie promite că va parcurge 480 de kilometri cu o încărcare. Va include noul sistem de conducere semiautonom botezat ProPilot 2.0 și o configurație duală a motorului față/spate. Ariya va ajunge mai întâi în Japonia, dar SUA o vor vedea mai târziu în 2021, cu un preț de pornire de aproximativ 40.000 de dolari. Din păcate, în UE nu există o dată certă când va apărea la vânzare.

 

India și China, via UE

Volvo XC40 Recharge este primul vehicul complet electric de la Volvo, oferind ceea ce chinezii - care dețin marca suedeză - pretind că ar avea o autonomie de peste 320 km. Producătorul auto suedez și-a bazat primul EV pe crossover-ul de lux de dimensiuni medii XC40, care are o platformă concepută pentru a susține electrificarea de la început. Reîncărcarea poate ajunge până la 80% în 40 de minute, utilizând un sistem de încărcare rapidă de 50 kWh. Alte caracteristici interesante includ actualizări over-the-air și un timp de la 4,7 secunde la sută. Vehiculele electrice comparabile, inclusiv Audi e-tron și Jaguar iPace, care oferă performanțe și autonomie similare, sunt mult mai scumpe decât Volvo, care se va lansa la un preț de 50.000 de dolari. Jaguarul indienilor de la TATA transformă unul dintre cele mai iconice modele ale sale, sedanul de lux XJ, într-un EV. XJ-ul electric va folosi aceeași platformă, baterie și motoare electrice ca I-Pace, dar cu siguranță va avea un stil mai elegant, așa cum se potrivește unei berline de lux de vârf.

 

PLUSURI
▲ autonomii mai mari
▲ sisteme de conducere inteligente
▲ mai rapide

 

MINUSURI
▼ mai scumpe
▼ opțiuni mai puține
▼ dependente de infrastructură

×