x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Cum pornești o afacere în imobiliare

Cum pornești o afacere în imobiliare

de Valentin Gros    |    19 Aug 2020   •   18:50
Cum pornești o afacere în imobiliare

O agenție imobiliară poate aduce profituri bunicele cu investiții relativ modeste, mai mici decât în alte domenii. Dar orice business pornește la drum cu o misiune și un obiectiv clar stabilite. Compania de profil Re/Max România a elaborat un plan de afaceri pentru demararea unei astfel de activități.

 

Primul pas este acela de a stabili publicul-țintă, cărui tip de client te adresezi. Întreabă-te ce poți aduce pe piață altfel, de ce te-ar alege clienții pe tine și ce avantaje pui la dispoziția publicului, comparativ cu ce există deja în domeniul imobiliar. Stabilește ce fel de servicii vei asigura și pe ce segment de prețuri te vei încadra.

Este esențial să te decizi asupra specificului agenției tale și a nivelului la care te vei situa, spun experții de la Re/Max. Analizează piața imobiliarelor și prețurile din orașul tău, pentru a înțelege mai bine aceste detalii. Agențiile imobiliare din Cluj sau București au tranzacții mai numeroase decât cele din Piatra Neamț, însă concurența poate să difere radical, iar prețurile și tipul de proprietăți tranzacționate țin întotdeauna de specificul zonei.

Va trebui să fii la curent cu principalele agenții imobiliare din zonă care operează pe același segment de clienți. Folosește instrumente de măsurare a imaginii online. Ai la dispoziție site-uri și aplicații prin care îți poți monitoriza competitorii, pentru a observa câte căutări au în Google sau ce rezultate au campaniile lor de marketing. Poți utiliza Semrush, Social Mention, iSpionage sau Compete, pentru a înțelege cum stau alte agenții din punctul de vedere al traficului.

 

Forță și slăbiciune

 

Iată un scurt exemplu de analiză SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) asupra unei agenții imobiliare.

Puncte forte: agenți cu experiență și abilități de vânzare; amplasare avantajoasă a agenției; bună cunoașterea pieței imobiliare.

Slăbiciuni: lipsa momentană de vizibilitate în piață; echipă mică, în contextul unei posibile cereri crescute; buget redus pentru promovarea agenției.

Oportunități: piața din zonă nu este saturată, îți poți face ușor loc; posibile parteneriate cu rețele imobiliare de renume; dezvoltarea zonei pe care tranzacționezi, în funcție de evoluția socio-economică.

Amenințări: posibilitatea de a pierde clienți importanți din cauza competiției Imposibilitatea de a găsi rapid agenți imobiliari bine pregătiți: efectele unei crize economice asupra imobiliarelor.

 

×