x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 2020, cel mai bun an din istorie pentru afacerile cu flori

2020, cel mai bun an din istorie pentru afacerile cu flori

de L. Budin    |    03 Mar 2020   •   11:23
2020, cel mai bun an din istorie pentru afacerile cu flori

Ziua de Mărţişor şi Ziua Femeii sunt extrem de profitabile pentru importatorii de zambile, lalele sau narcise şi pentru florării, arată o analiză Frames. Specialiştii acestei companii de consultanţă estimează că vânzările de flori de la începutul lui martie vor însemna, anul acesta, o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro.

 

Pentru firmele din domeniu, vânzările de 1 și 8 martie reprezintă o mare parte din cifra de afaceri pentru întregul an, arată studiul. Analiza a fost realizată pe baza cifrelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS), Registrul Comerţului, Ministerului Finanţelor şi a estimărilor companiilor din domeniu. Estimarea ia în calcul că în mediul urban, unde se vând peste 90% din flori, locuiesc 4,56 milioane de femei cu vârste de peste 18 ani, şi că cel puţin o jumătate dintre ele vor primi un buchet de flori în acest interval - buchet estimat ca având un preţ mediu de 40 de lei.

 

Milioane de buchete

Potrivit analiştilor Frames, 2020 se anunță a fi cel mai bun an din istorie pentru piața de flori din România. Datele preliminarii arată că, în 2019, afacerile cu flori din țara noastră au depășit cifra de afaceri de 1,5 miliarde de lei, de aproape patru ori mai mult ca în 2010.

Estimările pentru anul în curs indică vânzări de peste 2,28 de milioane de buchete de flori în la început de martie, cu o marjă de plus, minus 20%. Asta înseamnă o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de lei în opt zile, luând în calcul și vânzările din supermaketuri și din alte magazine.

 

Profitabilitate mare

În 2018, cele 3.091 de firme active în acest sector raportau afaceri de 1,4 miliarde de lei, în creștere cu 170 milioane de lei față de anul anterior. Analiştii constată că profitabilitatea sectorului a crescut semnificativ, de la 14,7 milioane lei în 2010, la 99,5 milioane lei în 2018.

În sectorul comerțului cu ridicata al florilor și al plantelor erau înregistrate, în 2018, 473 de firme – de două ori mai multe ca în 2010 –, care raportau cifre de afaceri de aproape 400 milioane lei. În sectorul comerțului cu amănuntul al florilor, plantelor și semințelor activau, în urmă cu doi ani, 2.618 de companii (față de 1.048 în 2010), cu afaceri atingând 1,04 miliarde de lei.

 

Cresc vânzările online

În urmă cu doi ani, cele mai multe firme specializate se aflau în București (616), Cluj (183), Ilfov (146), Constanța (145), Brașov (139), Timișoara (129), Bihor (109), iar cele mai puține în Mehedinți (7), Vaslui (22), Tulcea (23), Olt și Ialomița (27).

Au crescut semnificativ florăriile online, care sunt capabile să livreze buchete de flori prin curier în toată ţara, în maximum 24 de ore. „De la florăriile de cartier, s-a ajuns la site-uri web și aplicații de smartphone prin intermediul cărora poți comanda oriunde o gamă largă de flori și produse asociate din zona cadourilor”, spun analiștii Frames. 

Potrivit analiștilor, piața florilor are un potențial semnificativ, în ton cu creșterea veniturilor populației și cu extinderea obiceiurilor de consum.

 

5.382 de angajaţi lucrau, în 2018, în sectorul importului, producţiei şi vânzărilor de flori din România.

 

×