x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie

Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie

de Adrian Stoica    |    24 Sep 2020   •   19:30
Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat ieri anunțul de licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu - Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. Cu o valoare estimată cuprinsă între 5,3 miliarde de lei și 5,8 miliarde de lei, acesta este cel mai scump tronson de autostradă scos la licitaţie vreodată de Compania de Drumuri.

Secțiunea 3 Cornetu - Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri și este unul dintre cele mai dificile tronsoane din Autostrada Sibiu - Pitești pentru că va fi construit în zona de munte. El este cel de-al patrulea tronson scos la licitație din autostrada care va lega Muntenia de Ardeal, după secțiunea 1 Sibiu - Boița, câștigată de austriecii de la Porr, secțiunea 5 Curtea de Argeș - Pitești, câştigată de italienii de la Astaldi și secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș, pentru care nu a fost desemnat un constructor încă. 

 

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi ea este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European. 

 

Licitația va avea o etapă de preselecție a constructorilor, candidaturile fiind așteptate până pe 10 noiembrie, potrivit anunțului publicat pe SEAP, iar pe 10 decembrie 2020, CNAIR estimează că va trimite invitațiile de prezentare a ofertelor către candidații selectați. Durata contractului este de 133 luni (peste 11 ani) și cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuție și 60 luni perioada de garanție a lucrărilor. 
Printre criteriile pe care trebuie să le îndeplinească o firmă care își depune candidatura se numără: a dus la bun sfârșit în ultimii cinci ani lucrări de construcție nouă și/sau lărgire și/sau modernizare de autostrăzi și/sau drumuri naționale și/sau drumuri expres în valoare totală cumulată de minimum un miliard de lei, fără TVA, la nivelul a maximum cinci contracte; a dus la bun sfârșit în ultimii cinci ani lucrări de construcție nouă și/sau lărgire și/ sau modernizare a cel puțin două poduri/ pasaje/ viaducte în lungime de minimum 250 metri fiecare, aferente autostrăzilor și/ sau drumurilor naționale și/ sau drumurilor expres și/sau drumurilor județene și/sau străzilor urbane; a dus la bun sfârșit în ultimii 10 ani lucrări de construcție a unui tunel cu o galerie de minimum 500 de metri. 
 

×