x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora

de Adrian Stoica    |    20 Ian 2021   •   06:40
Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora

La 1 ianuarie 2021, momentul liberalizării totale a pieței de energie electrică, România avea, potrivit datelor oficiale, aproape 2,9 milioane de consumatori casnici cu contracte de furnizare la prețuri concurențiale. Dintre aceștia, peste trei sferturi, mai exact 2,1 milioane de persoane, erau clienți ai furnizorilor Enel, respectiv ai Enel Energie și Enel Energie Muntenia. Pentru cele două companii, liberalizarea pieței de energie a început cu mulți ani în urmă, prin încurajarea clienților să fie deschiși către oferte competitive.

A fost vorba de un efort comercial extrem de important, care a implicat atât dezvoltarea sistemelor interne, a canalelor de vânzări, inclusiv a rețelei de magazine, cât și accelerarea programelor digitale și simplificarea procedurilor. Avem astăzi circa 70 de magazine Enel în toată țara, pentru că atragerea de clienți noi înseamnă și că trebuie să fim aproape de ei. De asemenea, toți consumatorii de energie aflați în portofoliul nostru pot gestiona totul online, prin intermediul contului MyEnel, de la primirea facturii prin e-mail sau SMS, până la plata acesteia, și pot transmite indexul gratuit, ceea ce înseamnă că au mereu siguranța că plătesc exact cât consumă. Noile oferte concurențiale nu s-au limitat la vânzarea de energie electrică, ci, în ultimii ani, au inclus servicii cu valoare adăugată, precum asistență la domiciliu sau achiziționarea de aparatură electronică (aer condiționat, centrale termice etc.) cu plata în rate și cu serviciul de instalare inclus. Însă cel mai important lucru este că piața liberă a oferit încă de la început o concurență reală și acces la oferte transparente, competitive, la prețuri optime.

Clienții pot alege acum oferta cea mai potrivită pentru ei, în funcție de nevoile și consumul lor de energie. Cum știu dacă sunt deja client pe piața liberă?

☛ Pentru a afla dacă aveți deja contract pe piața concurențială cu furnizorii Enel, uitați-vă pe factură! În cazul în care, în colțul din stânga sus este menționat „Factură piață concurențială”, atunci liberalizarea pieței la 1 ianuarie 2021 nu are niciun impact asupra relației noastre contractuale. Dacă nu e precizat acest lucru, înseamnă că prețul dv. de furnizare este cel de serviciu universal și vă așteptăm online, pe www.enel.ro, la secțiunea Clienți Rezidențiali, să alegeți oferta de energie electrică ce vi se potrivește cel mai bine, la preț concurențial.

☛ Procesul de schimbare a contractului de energie electrică este unul simplu și rapid. În cazul în care sunteți deja client în portofoliul Enel, atunci e nevoie doar de actul de identitate și de semnătura dumneavoastră. Pentru clienții care vor să schimbe furnizorul, sunt necesare introducerea datelor de identificare, actul de proprietate al locului de consum, ultima factură de la vechiul furnizor și semnătura titularului de contract. Totul se poate face online. Dacă preferați să consultați un specialist Enel, puteți apela serviciul de call center al companiei sau puteți merge într-unul dintre magazinele noastre. Pentru a crește gradul de confort și de siguranță al clienților, Enel Energie și Enel Energie Muntenia au pus la dispoziție un program cu ajutorul căruia clienții pot avea acces în magazine inclusiv în baza unei programări telefonice, apelând 021.9977 (apel cu tarif normal) și apăsând tasta 5. Astfel, se vor bucura de operațiuni mai rapide și, implicit, vor petrece mai puțin timp în magazine.

Ce opțiuni am pentru semnarea unui contract concurențial?

Furnizorii Enel vin în întâmpinarea clienților casnici cu mai multe oferte, în funcție de consumul lunar și nevoile acestora. Pentru cei care au un consum lunar de energie electrică mai mic, ofertele recomandate sunt cele fără abonament. Pentru cei care au un consum mediu sau ridicat de energie, atunci ofertele recomandate sunt cele cu abonament, disponibile pe site-ul www.enel.ro, sectiunea ClientiRezidentiali.

Cum aleg cea mai bună ofertă?

Furnizarea de energie electrică are mai multe caracteristici în afara prețului și aici discutăm de facturare, platforme digitalizate, centre de relații cu clienții accesibile în zone cât mai aproape de clienți, timp de răspuns la solicitări, termene de plată, canale de încasare etc. Atunci când clienții analizează pachetele oferite de furnizorii de energie electrică, prețul ar trebui să reprezinte doar o componentă, nu criteriul definitoriu în alegerea unei oferte. Spre exemplu, numărul clienților Enel care aleg oferte integrate pentru gaz și electricitate, cu un preț fix pentru 12 luni, crește. Printr-un singur serviciu, care pune totul în același coș, lucrurile funcționează mai repede, devin mai simple și mai avantajoase. Scopul liberalizării este, până la urmă, să-i oferi clientului posibilitatea de a-și alege oferta care i se potrivește cel mai bine și de a-i permite furnizorului să vină în întâmpinarea nevoilor consumatorilor de energie electrică nu doar cu kilowatti-oră, ci cu pachete complete de servicii.

×
Subiecte în articol: enel