x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cât de profitabil este un magazin online în 2020 și care sunt avantajele sale

Cât de profitabil este un magazin online în 2020 și care sunt avantajele sale

10 Noi 2020   •   18:00
Cât de profitabil este un magazin online în 2020 și care sunt avantajele sale

În momentul în care subiectul este “magazine online”,  în discuţie intra valori notabile de bani, inclusiv în condiţiile în care raportarea se face la tranzacţiile generate din România. Ritmul de creştere al vânzărilor raportat în ultimii patru ani susţin veridicitatea afirmaţiei anterioare.

Dacă în 2018 se înregistra o creştere mai mare cu aproximativ 30% a comerţului online faţă de 2017, valoarea fiind estimată la 3,6 miliarde de euro, în anul 2019 tendinţa de creştere a continuat, fiind apreciată la final de an la 4,3 miliarde de euro, prin urmare, cu aproximativ 22% mai mult faţă de anul anterior. Valoarea menţionată pentru 2019 însumează toate tranzacţiile e-Commerce generate din România.

Cum se pot interpreta aceste cifre şi unde se poziţionează de fapt comerţul online românesc

Făcând o medie a valorii tranzacţionate pe piaţa online din România, rezultatul poate să îi surprindă pe mulţi sceptici. În fiecare zi a anului 2019 românii au plătit pe zi aproximativ 12 milioane de euro pentru cumpărături realizate pe Internet. În comparaţie cu 2018 fiind înregistrată o creştere – media zilnică fiind de 9,86 milioane euro cu un an în urmă.

E mult, e puţin? Depinde la ce aspecte se raportează răspunsul!

Dacă se face comparaţie cu anii trecuţi, valoarea tranzacţionată este mai mare. Pe de altă parte, dacă se face o comparaţie cu ceea ce se înregistrează în alte ţări europene, valoarea tranzacţionată este mică, România situându-se din acest punct de vedere pe penultimul loc din UE. Practic, în 2019, se poate vorbi despre un procent de 23% consumatori online – doar Bulgaria înregistrând un procent mai mic, de 22%. Datele sunt concludente şi permit să se spună că în e-Commerce-ul românesc este loc pentru mai mulți competitori.

Ce s-a schimbat în 2020 faţă de anii trecuţi?

Mulţi au intuit că pandemia de Covid-19 va accelera dezvoltarea e-Commerce-ului pe piaţa locală, iar statistica confirmă ideea. ARMO (Asociației Române a Magazinelor Online) estimează o creştere aproximativă de 30% în comparaţie cu 2019 şi o valoare de 2,5 % din PIB. De asemenea, se estimează că numărul romanilor care vor face cumpărături online va creşte, ajungându-se la un procent de 33%. 

Toate aceste informaţii statistice susţin avantajele pe care un magazin online sau un site web de prezentare a serviciilor le pot oferi şi potenţialul acestora de a creşte profitabilitatea unei firme

În ideea în care informaţiile pe care le oferă analiştii online susţin că piaţa e-Commerce este continuu în creştere, se poate deduce că pentru orice antreprenor, indiferent de profilul companiei, reprezintă o oportunitate pentru a vinde mai mult. Magazinul online poate să fie un business unic pentru o firmă sau poate fi o extensie pe Internet a unui magazin fizic cu istoric. În ambele situaţii şansele de a genera venituri semnificative sunt mari.

Cele mai importante avantaje ale unui magazin online se materializează în următoarele aspecte:

  • - accesibilitate facilă şi continuu: orice cosumator online poate să acceseze magazinul indiferent de momentul zilei, practic 24 de ore din 24, în orice zi din săptămână, singura condiţie fiind dată de posibilitatea de accesare a Internetului. Prin urmare, clienţii pot să facă comenzi Non-Stop;
  • - nu necesită stocuri: serviciile Dropshipping fac posibil ca magazinul online să nu necesite stocuri proprii, marfa poate fi comandată la furnizor după ce se primesc comenzi ferme. Pe de altă parte, dacă firma are şi un magazin fizic, se poate vinde marfă din stocul deja existent în acesta;
  • - oferta de vânzare ajunge rapid la client: prin faptul că poate să intre pe site şi să salveze direct oferta care îl interesează, fără să fie nevoit să aştepte un fax sau un e-mail, consumatorul online câştigă timp, obţinând informaţie relevanta prin doar câteva click-uri;
  • - poate fi un punct de referinţă pentru consumatorii online: cei mai mulţi consumatori online tind să facă comparaţii între produse similare vândute de magazine online diverse. Practic, fac o cercetare din care să rezulte cel mai mic preţ la acelaşi produs, cea mai bună garanţie, cele mai bune condiţii de livrare etc. Găsind un magazin online intuitiv, simplu de parcurs, şi cu informaţii complete şi corect prezentate, se vor întoarce la acesta ori de câte ori va fi necesar, folosindu-l ca punct de referinţă;
  • - permite o comunicare eficientă cu clienţii: magazinele online au posibilitatea de creare de conturi clienţi. Dacă în momentul în care utilizatorii se înregistrează pe site îşi dau acordul să li se trimită e-mail-uri sau mesaje telefonice cu oferte şi promoţii, se poate obţine o bază de date impresionantă, foarte utilă în promovare;
  • - propune oferte diversificate şi categorii generoase de produse: spre deosebire de un magazin fizic, într-un magazin pe Internet se pot expune sute sau mii de produse din aceeaşi categorie;
  • - presupune un preţ de gestionare şi administrare mai mic în comparaţie cu un magazin fizic: pentru că un astfel de magazin nu necesită plata chiriei şi nici foarte mulţi angajaţi, costurile funcţionării sale vor fi mai mici.

 

Deşi lista cu avantaje nu este una exhaustivă, din cele menţionate anterior se poate deduce că un magazin pe Internet poate fi un business profitabil. În ceea ce priveşte crearea sa, este foarte important să se lucreze cu agenţii care asigură servicii complete de web design în cele mai bune condiţii, în ceea ce priveşte calitatea.

 

×