x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Ce venituri au tinerii români din Generaţia Z

Ce venituri au tinerii români din Generaţia Z

08 Iul 2021   •   18:05
Ce venituri au tinerii români din Generaţia Z
Sursa foto: Lucian Alecu

Venitul mediu al unui tânăr român din Generaţia Z este de 432 euro pe lună. Este vorba despre persoanele între 18 și 24 de ani. Pentru 39% dintre aceștia, părinţii sunt în continuare principala lor sursă de venit, 31% au un loc de muncă full-time, iar 12% primesc burse şcolare, arată un studiu Mastercard.

Cel mai tânăr grup de consumatori, care decid în prezent tendinţele viitoare ale pieţei, cuprinde circa 11,5 milioane persoane (7,2% din populaţie) în cele 11 ţări vizate de studiu, printre care şi România.

Gen Z este prima generaţie născută într-o perioadă în care internetul este disponibil la scară largă şi sunt nedespărţiţi de lumea digitală. Sunt consumatori avizi de social media, cele mai populare reţele fiind YouTube (90%), WhatsApp (88%), Instagram (85%), Facebook (82%) şi Tik Tok (67%).

Pentru această generaţie digitală, comerţul electronic este un mediu natural, iar 74% cumpără online cel puţin o dată pe lună, în principal, îmbrăcăminte (55%) şi alimente (35%) sau pentru comenzi în şi de la restaurante sau baruri (32%), precum şi pentru plata utilităţilor (31%).

În acelaşi timp, acordă atenţie preţurilor şi sunt iubitori de promoţii. 66% dintre ei caută întotdeauna mai multe informaţii despre un produs, accesând mai multe surse, înainte de a cumpăra, iar 69% verifică dacă produsul dorit este disponibil oriunde altundeva la promoţie.

Atunci când cumpără online, Gen Z preferă plăţile digitale. Însă, deşi vorbim despre o generaţie digital-first, 52% dintre aceştia aleg să achite comanda la livrare, următoarele metode preferate fiind plata cu cardul de debit sau de credit (27%).

În ceea ce priveşte cumpărăturile în magazine fizice, Gen Z preferă tot plăţile fără numerar. 26% dintre respondenţii studiului Mastercard plătesc cu un card aproape zilnic şi 38% îl folosesc mai des decât numerarul. Unul dintre principalele obstacole în calea plăţii cu cardul este lipsa terminalelor POS din magazine. În acest context, 29% dintre tinerii din România consideră că încă sunt prea puţine locuri care acceptă plata cu cardul.

Mediafax

×
Subiecte în articol: Generația Z venit mediu