x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Stimularea prin bonificații, transferată la parteneri

Stimularea prin bonificații, transferată la parteneri

de Diana Scarlat    |    19 Aug 2020   •   10:58
Stimularea prin bonificații, transferată la parteneri

Schimbarea de paradigmă a transferat o mare parte a contractelor de muncă spre sistemul de parteneriat. Viitorul pare a fi pentru cei care vor renunța la vechile contracte și la beneficiile garantate până acum de dreptul muncii, însă angajatorii transformați în parteneri ar putea să-și păstreze vechile obiceiuri de fidelizare a angajaților prin acordarea unor bonusuri. Unele companii care lucrează de la început în sistem de parteneriat arată deja că pot aplica aceleași principii, chiar dacă au alte tipuri de contracte. Bonusurile nu garantează doar fidelizarea, ci și eficientizarea producției, tocmai pentru că sunt acordate pe baza performanțelor.

 

 


Bonusurile pentru parteneri pornesc de la acordarea sprijinului pentru obținerea documentelor necesare în activitate, până la reduceri la combustibili, consumabile sau materii prime, în funcție de tipul de activitate. În regim de parteneriat se poate lucra în mai multe domenii, cel mai vizibil fiind ridesharing-ul, însă și specialiștii din mai multe sectoare de activitate pot lucra externalizat. Renunțarea la drepturile prevăzute în contractele de muncă nu-i deranjează pe cei care câștigă mai mulți bani lucrând ca parteneri, pentru că își pot plăti singuri contribuțiile pentru asigurările sociale și pentru sistemul de pensii, de stat sau private, în aproape toate țările lumii. Astfel, vechii angajatori pot conta pe parteneri, așa cum se puteau baza și pe angajați, dar au mai puține obligații față de ei. Cu toate acestea, păstrează metodele aplicate până acum în corporații.

 

Exemplu de succes, în România

 

De exemplu, în România, Uber a sprijinit mii de șoferi să obțină actele necesare în procesul de reglementare a ridesharing-ului, iar acum a lansat un nou pachet de beneficii, prin programul Uber Pro. „Compania îi recompensează pe cei mai apreciați șoferi, include acum noi beneficii pe care aceștia le pot accesa direct din aplicație, precum reduceri speciale pentru combustibil sau pentru asigurarea auto. Programul Uber Pro a fost creat pentru a recunoaște meritele șoferilor parteneri și a-i recompensa pentru dedicarea lor și pentru calitatea serviciilor pe care le oferă. Prin intermediul acestuia, șoferii pot accesa o serie de recompense care îi ajută să-și valorifice timpul petrecut pe aplicație și să își atingă obiectivele. Pe lângă beneficiile deja existente în program, cum sunt preluările rapide din aeroporturi sau suportul prioritar în aplicație, aceștia au acum la dispoziție noi recompense, care le pot veni în ajutor atât în timpul curselor, cât și în viața de zi cu zi”, anunță compania. Uber Pro este un sistem de recompense pentru șoferi, organizat în patru niveluri: Blue, Gold, Platinum și Diamond. Toți șoferii care optează pentru Uber Pro se încadrează automat în nivelul Blue. Pentru a beneficia de recompensele disponibile în categoriile Gold, Platinum sau Diamond, șoferii trebuie să mențină un rating de minimum 4,85 și o rată scăzută a curselor anulate. Șoferii pot câștiga puncte pentru fiecare călătorie pe parcursul a trei luni, perioada necesară pentru trecerea către următorul nivel. Aceștia primesc câte un punct pentru fiecare cursă, sau câte trei puncte, în cazul curselor din timpul orelor de vârf.

 

Sistemul este unul meritocratic

 

Șoferii pot vedea recompensele disponibile și își pot urmări progresul în secțiunea de recompense din aplicația pentru șoferi. La rândul lor, pasagerii primesc detalii despre nivelul șoferului în momentul în care comandă o cursă. Șoferii nu sunt afectați dacă aleg să nu realizeze curse sau să se retragă din program. Uber Pro este un sistem de recompensare, realizat pentru a îmbunătăți experiența șoferilor care aleg să conducă cu Uber. Practic, aceleași bonusuri pe care le-ar fi acordat angajaților sunt acum concepute pentru șoferii parteneri. Reduceri speciale pentru combustibil și între 10% și 30% pentru servicii de spălătorie auto, de care pot beneficia în benzinăriile care au parteneriat, la rândul lor, cu aceeași companie, sunt doar un exemplu de bonusuri. De asemenea, companiile care înainte erau mari angajatori pot face parteneriate cu firmele de asigurări, astfel încât să ofere bonusuri cu reduceri la asigurări, pentru șoferii parteneri. Iar sistemul bazat pe aplicații, care permite și transparența în privința calității muncii prestate, precum și posibilitatea de a primi referințe direct de la clienți, fac din acest mod de parteneriat unul meritocratic, bonificațiile fiind acordate în funcție de merite și de performanță. Printr-o astfel de stimulare, șoferii parteneri vor fi mult mai determinați să lucreze cu rezultate foarte bune, pentru a beneficia de bonusuri, iar astfel se rezolvă și problema fidelizării, și cea a eficientizării activității, în timp ce imaginea companiei se îmbunătățește. 

 

 

Fenomenul care a primit denumirea „uberizare” s-a extins deja în aproape toate țările lumii, incluzând o transformare radicală a pieței, dar și a raportului dintre angajator și angajat. Parteneriatul poate deveni mai eficient decât vechea formă de organizare.

×