x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Muzica Cultură pe timp de criză

Cultură pe timp de criză

de Magdalena Popa Buluc    |    18 Mar 2020   •   15:15
Cultură pe timp de criză

MUZICA NE ELIBEREAZĂ CÂND NE SIMTIM CAPTIVI: FESTIVALUL ȘI CONCURSUL INTERNAȚIONAL GEORGE ENESCU, LA TINE ACASĂ

 

Site-ul www.festivalenescu.ro va prezenta un adevărat festival online de muzică clasică, cu înregistrări din edițiile anterioare ale celor două evenimente.

Un program ales, gratuit, de rezistență, solidaritate și vindecare prin muzică * O invitație către public ca, în loc să cumpere bilete, să doneze pentru medici, asistente și spitale.

 

Un adevărat „Festival Internațional George Enescu online”  va începe pe www.festivalenescu.ro, din data de 18 martie 2020, ora 9.00, pentru a oferi oamenilor din întreaga lume acces gratuit la muzică clasică de calitate. Festivalul Enescu își aduce astfel contribuția în lupta pe care umanitatea o duce împotriva COVID-19, urmând modelul marelui compozitor George Enescu, care s-a implicat în ajutorarea răniților din primul război mondial, prin puterea vindecătoare a muzicii. Festivalul Enescu își îndeamnă publicul să respecte regulile de distanțare socială și, în loc să cumpere bilete la concerte, să facă donații pentru organizațiile neguvernamentale credibile, care strâng bani pentru dotarea spitalelor cu echipamente și materiale necesare rezistenței în fața virusului, precum, dar fără a se limita la, Asociația Dăruiește Viață.

 

ARTEXIM, organizatorul Festivalului și Concursului Internațional George Enescu, este în discuții în aceste zile pentru a obține acordul  de difuzare online a concertelor și a recitalurilor înregistrate în cadrul edițiilor din 2018 și, respectiv, 2019, ale celor două evenimente. Programul va fi asemenea unui program de sală, cu diferența că fiecare concert va rămâne postat pe site timp de patru zile. Maratonul muzical va dura pe o perioadă nedeterminată, urmând ca programul să fie actualizat continuu.

 

În semn de omagiu și de compasiune pentru Italia, pentru oamenii și artiștii săi, deschiderea Festivalului Enescu online, care va avea loc miercuri, 18 martie, la ora 9.00 am, va fi cu Recviemul de Verdi, interpretat de ORCHESTRA ȘI CORUL MAGGIO MUSICALE FIORENTINO, dirijor FABIO LUISI; soprană HIBLA GERZMAVA; mezzosoprană VERONICA SIMEONI; tenor PIERO PRETTI; bas RICCARDO ZANELLATO.

 

„În primul rând vreau să mulțumesc public artiștilor români și străini, precum și Televiziunii Trinitas și Radiodifuziunii Române, pentru sprijinul pe care ni-l dau ca să oferim acest serviciu gratuit. Unele orchestre vor prelua înregistrările pe platformele lor. În al doilea rând, am vrea să transmitem un mesaj de sprijin și de compasiune, inspirat din valorile și comportamentul lui George Enescu: în vremuri grele, e bine să ne unim, iar muzica poate să fie liantul. Muzica vindecă sufletele, iar iubitorii muzicii se întăresc când se sprijină reciproc”, a declarat Mihai Constantinescu, directorul executiv al ARTEXIM.

 

În timpul Primului Război Mondial, maestrul George Enescu a fost sanitar la spitalul militar condus de profesorul Ion Moscu și a înființat o orchestră simfonică menită să aducă alinare răniților. Luni întregi a cărat răniții între sala de operație și saloane. Apoi le cânta la vioară. Pentru George Enescu, muzica era „limba care vorbește tuturor inimilor”, „o forță” care vindecă.  „Omenirea trebuie să învețe să fie fericită. Artistul dezvăluie omenirii calea spre armonie, care e fericire și pace”, spunea compozitorul George Enescu într-un interviu. El susținea că un artist nu trebuie să fie preocupat numai de arta sa, ci și de destinul omenirii.

 

După modelul lui George Enescu, Festivalul Enescu nu numai că dăruiește publicului muzica sa, dar transmite și un mesaj de responsabilitate socială: este vital ca oamenii să asculte recomandările autorităților și să stea la distanță fizică unii de alții în această perioadă, păstrând însă apropierea sufletească, bunătatea și respectul reciproc; este esențial ca fiecare să contribuie după puterile sale la rezolvarea crizei, inclusiv prin donații.

 

„Plecând de la exemplul lui George Enescu din primul război mondial, putem spune că în lupta împotriva COVID-19, linia frontului este în viața fiecăruia dintre noi, în casele noastre. Dar în prima linie sunt în acest moment medicii, asistentele și spitalele. De aceea, recomandăm publicului să contribuie în acest război: să respecte regulile transmise de autorități pentru a preveni răspândirea rapidă a virusului, să se informeze din surse sigure și oficiale și să doneze pentru organizațiile neguvernamentale credibile și cu experiență care strâng bani pentru a achiziționa echipamente și materiale pentru medici, asistente și spitale. În acest moment, riscul cel mai mare acolo este. Donațiile se pot face de acasă, prin sms sau online. Tema Concursului Enescu din acest an este . Generozitatea, solidaritatea umană și muzica aduc frumusețe în viața noastră, chiar și în vremuri atât de grele”, a declarat Oana Marinescu, directorul de comunicare al Festivalului Enescu.țe>

 

 

PROGRAMUL FESTIVALULUI ENESCU ONLINE – PRIMA LUNĂ

 

18-21 martie: Orchestra și Corul Maggio Musicale Fiorentino, avându-l la pupitrul dirijoral, într-o ultimă reprezentație a sa cu ansamblul, special pentru Festivalul Enescu, pe Fabio Luisi, cu lucrarea vocal-simfonică Recviem, de Giuseppe Verdi. Cei patru soliști sunt: soprana Hibla Gerzmava, mezzosoprana Veronica Simeoni, tenorul Piero Pretti și basul Riccardo Zanellato.

22-25 martie: Orchestra și Corul Maggio Musicale Fiorentino, sub bagheta dirijorului Fabio Luisi. Solistul invitat este violonistul rus Sergei Krylov. În program: Concertul nr. 1 pentru vioară și orchestră op. 6 – de Niccolo Paganini și Simfonia a III-a în do major op. 21 de George Enescu.

 

26-29 martie: Orchestra Națională Simfonică a Radiodifuziunii Poloneze, sub bagheta maestrul Lawrence Foster și avându-l ca solist pe pianistul Szymon Nehring (laureat al Concursului Internațional „Arthur Rubinstein” 2017). În program: Adrian Pop „Solstice” pentru orchestră; Chopin - Concertul nr. 1 în mi minor pentru pian și orchestră op. 11 și Lutosławski - Concert pentru orchestră.

 

30 martie-2 aprilie: Orchestra Națională a Franței, sub bagheta maestrului Ion Marin. Solistă este pianista de origine română Alexandra Dariescu.  În program: Suita nr. 1 pentru orchestră în do major op. 9 de George Enescu, Concertul în sol major pentru pian și orchestră de Maurice Ravel, Suita „Imagini” pentru orchestră de Claude Debussy.

3-6 aprilie: Orchestra Filarmonicii Regale din Liège dirijată de Tiberiu Soare. Soliști sunt doi muzicieni de calibru internațional: soprana Anna Caterina Antonacci și pianistul Denis Kozhukhin. În program: Variațiuni pe o temă de Paganini pentru pian și orchestră de Lutosławski, Rapsodia pe o temă de Paganini pentru pian și orchestră de Rahmaninov, „La Voix Humaine” – Operă pentru soprană și orchestră de Poulenc.

7-10 aprilie: Orchestra Filarmonicii Regale din Liège, avându-l la pupitru pe dirijorul Gergely Madaras, iar solistul concertului este violonistul Renaud Capuçon. În program: Suita a II-a pentru orchestră în do major – de George Enescu, Concertul nr. 2 pentru vioară și orchestră de Bella Bartók și Simfonia a V-a în si bemol major de Serghei Prokofiev.

11-14 aprilie: Peter Grimes”, a compozitorului britanic Benjamin Britten. Opera a fost interpretată de Orchestra Națională a Radiofuziunii Române și de Corul Academic Radio sub bagheta dirijorului Paul Daniel. Ciprian Țuțu a fost dirijorul corului, iar artista vizuală Carmen Lidia Vidu a semnat viziunea și regia multimedia a spectacolului. În distribuție: tenorul Ian Storey – Peter Grimes, soprana Lise Davidsen – Ellen Orford, contralto Catherine Wyn-Rogers – Auntie, baritonul Christopher Purves – Balstrode, mezzosoprana Diana Montague – Mrs. Sedley, basul Joshua Bloom – Swallow, baritonul Huw Montague Rendall – Ned Keene, tenorul Michael Colvin – Bob Boles, tenorul Bonaventura Bottone – Reverendul Horace Adams, basul Barnaby Rea – Hobson, soprana Solomia Lukyanets – nepoata 1, soprana Rhian Lois – nepoata 2.

15-18 aprilie: Orchestra Filarmonice din St. Petersburg, sub bagheta dirijorului român Christian Badea, alături de Corul Academic al Radiofuziunii Române, dirijat de Ciprian Țuțu. Solistul concertului este violonistul Vadim Repin. În program: Poemul simfonic „Isis” de George Enescu (finalizat postum de Pascal Bentoiu, după schițele autorului), Concertul nr. 1 în la minor pentru vioară și orchestră de Dimitri Șostakovici și Simfonia a IX-a în mi minor, „Din lumea nouă” de Antonin Dvořák.

 

19-22 aprilie: Recitalul violonistei Midori și a pianistului Jean-Yves Thibaudet. În program: Sonata pentru vioară și pian în la minor de Schumann, Sonata nr. 1 pentru vioară și pian în la major de Fauré, Sonata pentru vioară și pian în sol minor de Claude Debussy și Sonata a III-a în la minor pentru pian și vioară „în caracter popular românesc” de George Enescu.

 

 

 

 

Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova a lansat

#TeatruNcasACASAteatru

- leapșa digitală cu actorii Naționalului

În vremuri excepționale se impun măsuri excepționale. Și nu toate trebuie să fie restrictive, ci dimpotrivă, e nevoie să contrabalansăm. De sâmbătă, 14 martie 2020, Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova a deschis un spațiu de joacă virtual în care a adus până acum împreună la joacă peste 45.000 de spectatori și 13 actori - #teatruncACASAteatru.

 

Teatru în casă, casă teatru (ori acasa teatru) a venit ca un răspuns instant la starea de incertitudine care s-a instalat brusc în viețile fiecăruia dintre noi, din nevoia de a crea o mișcare ce ar urma să ne țină pe cât mai mulți dintre noi acasă pentru binele nostru, al tuturor.

Și totul într-un mod cât mai plăcut, realizând că este foarte important ca starea de spirit să fie menținută, iar un teatru are menirea aceasta în vremuri tulburi.

 

Astfel, Naționalul craiovean a început să scoată oamenii la joacă, pe pagina oficială Facebook a instituției, pagină ce a devenit un spațiu de joacă virtual, unde zilnic se petrece acum o leapșa digitală între actorii naționalului și spectatori.

 

Jocul se desfășoară astfel: la ora la care este programat să înceapă jocul, pe pagina FB a

teatrului apare un video cu un actor care spune o replică dintr-un spectacol din repertoriul curent al Naționalului. Prima persoană care ghicește spectacolul îi poate adresa unuia dintre actorii echipei din ziua respectivă provocarea să spună o replică la alegere (o propoziție, maximum o frază), dar și tonul pe care s-o spună. Prin urmare, când apare următorul video, cu actorul desemnat care rostește într-un fel anume replica / citatul propus de spectatorul cu pricina, următorul spectator ce comentează primul la acest video, propune astfel la rândul său o replică / actorul / starea și așa mai departe.

 

În ultimele 3 zile peste 45.000 de oameni au interacționat cu actorii Naționalului craiovean într-un fel sau altul prin intermediul platformei de socializare.

 

Programul de joacă actual se va dezvolta în mai multe variante și direcții, printre care și un program pentru elevi, iar în anumite zile vom difuza spectacole din repertoriul teatrului. (programul va fi comunicat ulterior).

 

 

 

 

Până acum spectatorii s-au jucat cu actorii Iulia Colan, Constantin Cicort, Ioana Manciu, Dragoș Măceșanu, Cătălin Vieru, Alex Calangiu, Corin Druc, Claudiu Mihail, Raluca Păun, Eugen Titu, Romanița Ionescu, Cătălin Mihai Miculeasa și Tamara Popescu.

 

Astăzi ies la joacă (de la ora 14:00) Claudiu Bleonț, Alina Mangra și Petronela Zurba. Proiectul online se va realiza în fiecare zi,  câtă vreme va fi nevoie de acum încolo:

 

Oriunde ai fi acasă, te așteptăm la joacă. Online e fain!

 

ACASĂ, o campanie Radio România Cultural

Artiștii României se alătură campaniei ACASĂ pe care Radio România Cultural o lansează pentru a veni în sprijinul tuturor oamenilor care, în această perioadă, își petrec majoritatea timpului la domiciliu.

Actrița Maia Morgenstern, filosoful Mihai Șora, mezzosoprana Ruxandra Donose, artistul vizual Dan Perjovschi se numără printre primii oameni de cultură care vor face mărturisiri emoționante și recomandări pentru românii alături de care traversează această perioadă.

” Zilele acestea cuvântul cheie ar trebui să fie solidaritate”, susține filosoful Mihai Șora, în timp ce actrița Maia Morgenstern mărturisește: ”Oamenii trebuie să nu își piardă încrederea, să fie convinși că arta, teatrul, cultura reprezintă un factor esențial al existenței noastre.”

La rândul ei, mezzosoprana Ruxandra Donose se adresează românilor spunând: ”Mi-aș dori ca în loc de frică, să avem mai multă compasiune, responsabilitate civică și să rămânem calmi, și să găsim partea pozitivă a acestei situații.”

Radio România Cultural transmite, în fiecare zi, de luni până duminică, până la încheierea stării de urgență, mesaje ale artiștilor, care vorbesc publicului lor într-un alt mod diferit decât cel cunoscut.

Toate mesajele vor fi postate și pe site-ul www.radioromaniacultural.ro, într-o secțiune dedicată.

Radio România Cultural le mulțumește personalităților care au intrat deja în campanie: scriitorul Florin Iaru, producătoarea Ada Solomon, actorii Pavel Bartoș, Alexandru Papadopol, Marius Manole, Mihai Călin, Medeea Marinescu, regizorul Radu Afrim, criticul de artă Pavel Șușară, pianista Dana Ciocârlie, muzicienii A.G. W

einberger, Berti Barbera, Nick Făgădar de la Luna Amară, Rocca de la  Firma.

 

Radio România Cultural oferă copiilor de-acasă cele mai frumoase povești ale unei lumi sănătoase

 

Radio România Cultural își adaptează programul pentru copiii nevoiți să petreacă timpul în casă.

Având în vedere măsurile luate de autorități pentru combaterea pandemiei de coronavirus și ținând cont de faptul că școlile sunt închise, Radio România Cultural își adaptează, începând de miercuri, 18 martie, și până la încheierea stării de urgență, conținutul dedicat copiilor și persoanelor care petrec mult timp acasă.

Radio România Cultural renunță la o serie de emisiuni și le înlocuiește cu programe speciale pentru a veni în sprijinul tuturor celor care zilele acestea sunt nevoiți să rămână la domiciliu.

Astfel, în fiecare zi, de la ora 12,00, copiii și părinții lor pot asculta, pe toate frecvențele naționale ale Radio România Cultural, cele mai frumoase povești de teatru radiofonic, multe dintre acestea fiind adaptări ale unor opere aflate în manualele școlare.

De asemenea, pe site-ul www.radioromaniacultural.ro, copiii pot asculta oricând doresc producții dedicate ale Teatrului Național Radiofonic.

Aventura cu un hobbit – J.R.R.Tolkien, Albă ca zăpada și cei șapte pitici – Frații Grimm, Aventurile lui Pinocchio, de Carlo Collodi și Alice în țara minunilor,  de Lewis Caroll sunt poveștile care pot fi deja ascultate pe site-ul Radio România Cultural.

Copiii care deja au început teleșcoala pot afla noutăți despre posibilitățile de învățare și petrecere a timpului liber și din seria de emisiuni iClasă, difuzată zilnic pe frecvențele Radio România Cultural, de la ora 14,00.

 

Ne vedem la Operă, online!

 

Cele mai apreciate spectacole revin pe scena virtuală a Operei Naționale Române din Cluj-Napoca

 Muzica și dansul ne aduc mai aproape oriunde ne-am afla, astfel că Opera Națională Română din Cluj-Napoca le adresează o invitație specială spectatorilor săi, online.

        În contextul noilor reglementări oficiale impuse de evoluția situației epidemiologice și a răspândirea virusului COVID-19, prevăzute de Decretul privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României implementat începând cu data de 16 martie 2020, teatrul liric clujean vine în întâmpinarea spectatorilor săi de pretutindeni, oferindu-le difuzări online ale celor mai îndrăgite spectacole din arhiva sa.

      Opera Națională Română din Cluj-Napoca vă invită să retrăiți magia evenimentelor lirice și coregrafice ale ultimelor stagiuni prin streaming-urile oferite pe site-ul oficial www.operacluj.ro și programate începând cu ziua de vineri, 20 martie 2020, astfel:

 

vineri, 20 martie: ZORBA de M. Theodorakis / L. Massine - prezentat în cadrul Opera Aperta 2017;

marți, 24 martie: ELIXIRUL DRAGOSTEI de G. Donizetti - spectacolul-premieră, prezentat pe 10.02.2018;

vineri, 27 martie: MACBETH de G. Verdi - spectacolul-premieră, prezentat pe 29.09.2019;

marți, 31 martie: LA TRAVIATA de G. Verdi - spectacolul-premieră, prezentat pe 01.10.2016;

vineri, 3 aprilie: MADAMA BUTTERFLY de G. Puccini - spectacolul-premieră, prezentat pe 30.09.2018;

marți, 7 aprilie: LACUL LEBEDELOR de P. I. Ceaikovski – spectacol-eveniment în aer liber, prezentat în cadrul Opera Aperta 2016;

vineri, 10 aprilie: TURANDOT de G. Puccini – spectacol-eveniment oferit în cadrul Opera Aperta 2018;

marți, 14 aprilie: LA BOHÈME de G. Puccini - spectacolul-premieră, prezentat pe 16.11.2015;

vineri, 17 aprilie: REQUIEM de V. Verdi – spectacol-eveniment prezentat pe 28.10.2018;

marți, 21 aprilie: RIGOLETTO de G. Verdi - spectacol-eveniment prezentat pe 03.11.2017.

 

       Toate aceste înregistrări vor fi disponibile pe site-ul www.operacluj.ro, începând cu ora 18:00  în zilele menționate, fiind accesibile timp de 20 de ore de la momentul postării.

        În contextul Decretului privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, având în vederea evoluția situației epidemiologice internațională determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, intrat în vigoare începând cu data de 16 martie 2020 pe o durată de 30 de zile, Opera Națională Română din Cluj-Napoca respectă restricțiile impuse de acesta și își suspendă evenimentele inițial stabilite pentru acest interval. Astfel, toate spectacolele lunii martie au fost anulate, iar o parte a spectacolelor lunii aprilie 2020 sunt suspendate, până la reglementări ulterioare, după cum urmează: „Văduva Veselă” de F. Lehár (01.04.2020); „Tosca” de G. Puccini (03.04.2020); „Cavalleria Rusticana” de P. Mascagni (08.04.2020); „Giselle” de A. Ch. Adam (10.04.2020) și „Tannhäuser” de R. Wagner (17.04.2020).

 

Filmele Bad Unicorn sunt acum disponibile online

 

Bad Unicorn pune la dispoziție pe platforma video on demand Vimeo 8 titluri din portofoliu: Despre trup și suflet (r: Ildikó Enyedi), Tărâmul Binecuvântat (r: Francis Lee), Atelierul (r: Laurent Cantet), Dovlatov (r: Alexey German Jr), Utoya: 22 iulie (r: Erik Poppe), Vinovatul (r: Gustav Möller), Păsări Călătoare (r: Cristina Gallego, Ciro Guerra) și Amanda (r: Mikhaël Hers) sunt acum disponibile online pe https://vimeo.com/badunicorn.

”Într-o perioadă în care mare parte din cinematografe s-au închis vrem să-i încurajăm pe oameni să stea acasă. Filmele de autor sunt foarte puțin prezente pe platformele comerciale, iar soluția on demand ni s-a părut cea mai potrivită. Ne continuăm politica de descurajare a piratării și punem astfel la dispoziția publicului filme de calitate, care respectă drepturile de autor, la un preț mai mic decât cel al unui bilet de cinema”, spun reprezentanții Bad Unicorn.

Un bilet online la filmele Bad Unicorn este 3$ iar utilizatorul poate vedea filmul într-un interval de 3 zile.

Despre trup și suflet, primul lungmetraj regizat de Ildikó Enyedi după o pauză de 18 ani, a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin 2017, în cadrul competiției internaționale, unde a câștigat premiul cel mare, Ursul de Aur. Traseul filmului a mers până la Oscar, unde a fost nominalizat la categoria Cel mai bun film străin. Povestea atipică de dragoste a avut succes de public în România și a câștigat premiul pentru Cel mai bun film european al anului în cadrul galei Premiilor Gopo.

Tărâmul binecuvântat, în care actorul român Alec Secăreanu joacă rolul principal, este unul dintre cele mai discutate și apreciate filme ale anului 2017: lăudat în presa internațională, selectat și premiat la un număr impresionant de festivaluri: Premiul pentru regie la Sundance Film Festival, Männer Jury Award la Berlinale, Best British Feature Film la Edinburgh International Film Festival, Premiul Special al Juriului la TIFF Cluj, 11 nominalizări la 10 categorii la British Independent Film Awards, cele mai importante premii ale industriei independente de film din Marea Britanie.

Atelierul, cel de-al optulea lungmetraj al renumitului regizor francez Laurent Cantet, a avut premiera mondială la Cannes 2017, în prestigioasa secțiune Un Certain Regard. Filmul este o reprezentare fidelă a generației tinere de azi și a problemelor cu care se confruntă, în contextul transformării radicale a societății și a culturii.

Dovlatov, povestea renumitului scriitor rus Sergei Dovlatov, a avut premiera mondială în cadrul competiției internaționale la Berlinale 2018, unde a primit Ursul de Argint pentru Contribuție Artistică și Berliner Morgenpost Readers’ Jury Award.

Utøya - 22 iulie urmăreşte prin intermediul unui personaj fictiv de 19 ani, Kaja, cele 72 de minute interminabile în cursul cărora extremistul de dreapta a urmărit şi împuşcat tinerii prinşi fără scăpare pe insuliţa din apropiere de Oslo, pe 22 iulie 2011. Arătat în premieră mondială la Festivalul Internațional de Film de la Berlin 2018, în cadrul competiției internaționale, filmul a avut un puternic impact atât în rândul spectatorilor, cât şi al presei.

 

Vinovatul, filmul de debut al cineastului danez Gustav Möller a avut premiera mondială în competiția oficială de la Sundance Film Festival 2018, unde a câștigat Premiul Publicului. Traseul festivalier al filmului a continuat cu Rotterdam IFF, Transilvania IFF, Montclair IFF, Seattle IFF, festivaluri unde Vinovatul / The Guilty a câștigat același trofeu: Premiul Publicului. Filmul a fost propunerea Danemarcei la Premiile Oscar 2019 și s-a aflat pe lista scurtă a nominalizărilor.

Lansat internațional în cadrul secțiunii Quinzaine des réalisateurs a Festivalului de la Cannes, Păsări Călătoare s-a aflat pe lista scurtă a filmelor nominalizate la Oscar în 2019. Cel de-al patrulea lungmetraj semnat de Ciro Guerra și Cristina Gallego spune povestea lui Rapayet și a clanului din care face parte - printre primii stăpâni ai traficului de marijuana.

Prezentat în premieră și premiat cu trofeul ”Magic Lantern” în secțiunea Orizzonti a Festivalului de Film de la Veneţia, Amanda, cel de-al treilea film al lui Mikhaël Hers spune povestea lui David (Vincent Lacoste) și a Amandei, nepoata sa de 7 ani. După ce trec împreună printr-un eveniment tragic, cei doi construiesc o relație solară, plină de tandrețe, în care fiecare dintre ei învață să devină mai bun pe măsura trecerii timpului.

 

 

 

×