x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Muzica Opera Națională București transmite în cadrul Seri de Operă Online spectacolul „Samson și Dalila” de Camille Saint-Saëns

Opera Națională București transmite în cadrul Seri de Operă Online spectacolul „Samson și Dalila” de Camille Saint-Saëns

de Magdalena Popa Buluc    |    27 Apr 2020   •   18:36
Opera Națională București transmite în cadrul Seri de Operă Online spectacolul „Samson și Dalila” de Camille Saint-Saëns
Sursa foto: Daniel Cozma

Opera Națională București prezintă iubitorilor genului liric spectacolul „Samson și Dalila” de Camille Saint-Saëns, în regia lui Giandomenico Vaccari, în cadrul programului Seri de Operă Online. Evenimentul va avea loc astăzi, 27 aprilie 2020, începând cu ora 18:30 pe pagina de Facebook a Operei Naționale București și în link-ul www.operanb.ro/operaonline.

 

https://youtu.be/49__ILk9ks0

(Trailer Samson și Dalila – Opera Națională București)

 

Pe 2 Decembrie 1877 avea loc premiera operei „Samson și Dalila” la Weimar, cu un libret tradus în germană. În decursul timpului opera „Samson și Dalila” a constituit o oportunitate pentru afirmarea multor staruri din lumea teatrului liric. În particular rolul Dalila este considerat unul dintre cele mai complexe roluri de mezzo-soprană și a fost interpretat de mari artiste precum: Marie Delna, Grace Bumbry, Julia Claussen, Fiorenza Cossotto, Rita Gorr, Denyce Graves, Louise Homer, Marilyn Horne, Elena Obraztsova și Risë Stevens.

           

Deși niciuna din celelalte creații de gen ale lui Saint-Saëns nu a suferit atâtea chinuri ale facerii în anii de început, la fel de adevărat este și faptul că nici una din aceste opere nu a repurtat un asemenea succes de durată de-a lungul timpului precum „Samson și Dalila”.

 

Încă din 1861, Camille Saint-Saëns îl uimise pe Wagner prin darurile sale; într-o scrisoare din 1867, Berlioz îl desemnează ca pe „un maestru pianist uluitor...și unul dintre cei mai mari muzicieni ai epocii noastre”. Admirația pe care o suscită muzicienilor mai în vârstă este împărtășită de colegii lui de generație- mai ales de Bizet-, care văd în el șeful școlii muzicale franceze. Debussy, care nu îl agrea, afirma: „Saint-Saëns este omul care știe cel mai bine muzica întregii lumi”.

 

În postura de compozitor, a abordat toate domeniile, toate genurile, atât religioase, cât și profane, inspirându-se din toate stilurile, lucrând cu ușurință cu formațiile vocale și instrumentele cele mai variate.

 

×