Arhiva
Frumos si sanatos.
Sâmbătă, 26 mai 2012
abonament-jurnalul-copy.jpg
nobel-vol6.jpg
SHOP

Tu ştii cât zahăr mănânci zilnic?

17 februarie 2012

Foto: ThinkstockFoto: Thinkstock

A mânca prea mult zahăr este la fel de periculos ca fumatul şi consumul excesiv de băuturi alcoolice, potrivit unui studiu American apărut în revista Nature. Zahărul în exces favorizează apariţia unor boli incurabile. Pe primul loc este, evident, diabetul, după care urmează hipertensiunea arterială, cancerul.

 

Dulcele, la fel de nociv ca tutunul şi alcoolul
Cercetătorii americani Robert Lustig, Laura Schmidt şi Claire Brindis, autorii studiului, susţin că zahărul este tot atât de toxic pentru organism ca abuzul de alcool şi fumat. Consumul excesiv de zahăr este o adevărată pro­blemă de sănătate publică, se arată în articolul din Nature. De aceea, cercetătorii propun autorităţilor sanitare instituirea unor măsuri restrictive comparabile cu cele privind tutunul şi alcoolul. Concret, pentru a reduce consumul de zahăr se impune, potrivit autorilor studiului, o taxă pe băuturile şi alimentele cu un conţinut ridicat de zahăr, îndulcitori artificiali, mai ales fructoză.

Măsurile contra consumului excesiv de zahăr ar putea merge şi mai departe până la interzicerea vânzării băuturilor carbogazoase şi a dulciurilor rafinate copiilor şi tinerilor cu vârsta sub 17 ani. Printre alte su­gestii ale cercetătorilor americani se numără şi limitarea numărului de fast-food-uri (chioşcuri, baruri, restaurante) în cartierele sărace şi sti­mularea dezvoltării magazinelor cu fructe şi legume.

 

Nu mai mult de 50 grame/zi
Autorii studiului recunosc că, din păcate, va trece ceva timp până la aplicarea măsurilor propuse de ei. Deocamdată, fiecare dintre noi trebuie să limiteze cantitatea de zahăr consumată zilnic. Asta înseamnă în primul rând să evităm alimentele în care se ascunde prea mult zahăr. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă să nu consumăm mai mult de 50 de grame de zahăr pe zi sau 8 cuburi de zahăr (un cub are 6 grame de zahăr). Ştiţi însă cât zahăr conţin unele dintre produsele care umplu rafturile magazinelor? Iată o listă cu ajutorul căreia puteţi calcula cât zahăr mâncaţi zilnic.

 

Între 1 şi 3 cuburi
– doi biscuţi simpli (30 g) = 6,5 g zahăr
– un biscuit cu cremă (20 g) = 6,5 g zahăr
– un iaurt cu fructe = 10 g zahăr
– 30 g de cereale mic dejun = 13 g zahăr
Între 3 şi 5 cuburi
– două cupe de îngheţată (125 ml) = 20 g zahăr
– o îngheţată pe băţ = 45 g zahăr
– un baton ciocolată = 27 g zahăr
– o punguţă cu jeleuri = 30 g zahăr
Între 5 şi 7 cuburi
– o brioşă cu ciocolată = 33 g zahăr
– un pahar de cola (33 cl) = 35 g zahăr
– un cappuccino instant (1 plic) = 36 g zahăr
– un shake cu cacao = 41 g zahăr

Taguri asociate:     frumos și sănătos
Comentarii
Tu ştii cât zahăr mănânci zilnic?
un comentariu
sase sase
Asta cu consumul de zahar in exces am auzit-o de multe ori.Este normal , orice exces este daunator.Ce nu am citit si nu am auzit dezbatandu-se este lipsa totala a consumului de zahar si cat de sanatos este acest obicei.Eu de exemplu nu consum zahar deloc,astfel incat daca toate fabricile de zahar arda faliment cred ca nici nu as baga de seama.
19/02/2012 07:40:36 | Îmi place (3) | Raportează limbaj indecent
Esenţial
Recomandări Facebook
Ştiri de ultima oră
Atenţie la „bancnotele” de 50 de lei tipărite pe o singură faţă! (VIDEO)
Atenţie la „bancnotele” de 50 de lei tipărite pe o singură faţă! (VIDEO)  Cupoanele-cadou, care imită bancnote româneşti şi care sunt folosite de unele firme ... Citește articolul
Peste 125.000 de pelerini de Rusaliile catolice, pe muntele Şumuleul Mic
Peste 125.000 de pelerini de Rusaliile catolice, pe muntele Şumuleul Mic Peste 125.000 de pelerini asistă, sâmbătă la prânz, la slujba de Rusaliile catolice ... Citește articolul
Anti-Viagra! David Hasselhoff: Cu galeza mea fac cel mai bun sex
Anti-Viagra! David Hasselhoff: Cu galeza mea fac cel mai bun sex Are 59 de ani şi iubeşte o tânără cu 28 de ani mai tânără ca el, dar asta nu îl ... Citește articolul
Un labrador e erou în SUA, după ce şi-a salvat familia dintr-un incendiu (VIDEO)
Un labrador e erou în SUA, după ce şi-a salvat familia dintr-un incendiu (VIDEO) O familie din Illinois, SUA, a fost salvată de câinele lor dintr-un incendiu. Peyton, un ... Citește articolul
imopedia.ro
Vila in Popesti-Leordeni

4 camere

Suprafata utila: 180 mp

160.000 EU

Vila in Popesti-Leordeni

6 camere

Suprafata utila: 196 mp

105.000 EU

PUBLICITATE
Loading from
10 marci auto de volum care au pierdut cota de piata
10 marci auto de volum care au pierdut cota de piata Piata auto ramane incerta si nu da semne de revenire, iar cele mai afectate sunt marcile auto de ... Citește articolul
Calatorie in lumea copiilor: 10 destinatii cu super distractii pentru toate varstele
Calatorie in lumea copiilor: 10 destinatii cu super distractii pentru toate varstele Daca vrei sa ii faci celui mic o mini vacanta surpriza de 1 iunie, sa pregatesti ceva deosebit ... Citește articolul
Ce cadou cumperi de 1 iunie? 5 gadget-uri utile pentru cei mici
Ce cadou cumperi de 1 iunie? 5 gadget-uri utile pentru cei mici Pe 1 iunie, China, SUA si inca 30 de state, printre care si Romania, sarbatoresc ziua copilului. ... Citește articolul