Jurnalul.ro Tech Ştiinţă A fost prezentată prima fotografie a unei găuri negre

A fost prezentată prima fotografie a unei găuri negre

10 Apr 2019   •   16:44
A fost prezentată prima fotografie a unei găuri negre
Sursa foto: National Science Foundation

În aprilie 2017, oamenii de ştiinţă au utilizat o reţea globală de telescoape pentru a realiza prima fotografie a unei găuri negre, potrivit unui anunţ făcut de cercetătorii de la National Science Foundation, miercuri dimineaţă, transmite CNN. Cercetătorii au captura o fotografie cu o gaură neagră aflată în centrul unei galaxii cunoscute drept M87.

“Am văzut ce am crezut că nu poate fi văzut”, a spus directorul Event Horizon Telescope Collaboration, Sheperd Doeleman. “Am văzut şi am fotografiat o gaură neagră", a mai spus acesta.

Pentru a surprinde o imagine a unei găuri negre, cercetătorii au combinat puterea a opt radiotelescoape din jurul lumii folosind o tehnologie numită Very-Long-Baseline-Interferometry, potrivit European Southern Observatory. Aceasta creează un telescop virtual aproape de aceeaşi mărime cu cea a Pământului.

Gaura neagră măsoară 40 de miliarde de kilometri - de trei milioane de ori mai mare decât Pământul - şi a fost descrisă de cercetători drept "un monstru", potrivit BBC. Gaura neagră se află la 500 milioane de miliarde km distanţă.

Subiecte în articol: gaura neagra fotografie