x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Drepturile clienţilor la ghişeele operatorilor

Drepturile clienţilor la ghişeele operatorilor

de Alexandru Radescu    |    23 Oct 2012   •   20:05
Drepturile clienţilor la ghişeele operatorilor
Sursa foto: Stockbyte/Getty Images
Clauze minime în contractele telecom pentru evitarea abuzurilor
Autoritatea pentru Reglementare în Comunicaţii a publicat un ghid (ancom.org.ro) care clarifică obligaţiile furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice legate de încheierea contractelor cu utilizatorii finali.

Astfel, furnizorii trebuie să includă în contracte şi informaţii privind modul de măsurare şi gestionare a traficului pentru evitarea congestionării reţelei şi cum afectează acest lucru calitatea serviciului, precum şi informaţii referitoare la restricţiile privind utilizarea echipamentului terminal şi la accesarea anumitor servicii sau aplicaţii.

De asemenea, potrivit noului cadru legal, durata maximă iniţială a contractelor încheiate cu utilizatorii persoane fizice nu mai poate depăşi 24 de luni. În acelaşi timp, furnizorii au obligaţia de a le oferi consumatorilor şi posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durată contractuală de cel mult 12 luni, astfel încât aceştia să poată alege oferta care se potriveşte cel mai bine nevoilor lor. În acelaşi timp, ANCOM atrage atenţia asupra faptului că furnizorii au dreptul să modifice în mod unilateral anumite clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de taxare etc.) cu condiţia de a-i informa pe abonaţi cu privire la aceste modificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval de 30 de zile, abonatul poate renunţa la contract fără a plăti despăgubiri în cazul în care nu este de acord cu modificările impuse de furnizor.

ANCOM poate sancţiona operatorii pentru nerespectarea duratei maxime iniţiale a contractelor, precum şi pentru neincluderea în contracte a clauzelor minime obligatorii. Totodată, arbitrul telecom poate soluţiona litigiile nerezolvate pe cale amiabilă dintre utilizatori şi furnizori pentru nerespectarea acestor clauze.

×
Subiecte în articol: ANCOM