x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Minciunile românilor în social media

Minciunile românilor în social media

de Alexandru Radescu    |    09 Oct 2012   •   18:19

Când vine vorba de reţele sociale, românii preferă Facebook, cifrele oficiale arătând peste 5 milioane de conturi înregistrate din ţara noastră. Numai că în spatele computerului, ispita unui „eu” virtual învinge adeseori „eu-l” real. Este un fenomen global, n-am inventat nimic, dar studiile de caz  se înmulţesc de la o ţară la alta.

Cel mai proaspăt studiu, Intel “UltraYou”, arată că varianta “virtuală” este îmbunătăţită, în primul rând, pentru a impresiona prietenii din listă. Pentru 91% dintre cei intervievaţi, cea mai mare “minciună socială” a româncelor este postarea de fotografii selectate, în care arată mai bine ca în realitate. De asemenea, 77% dintre respondenţi susţin că şi bărbaţii se fac vinovaţi de aceeaşi deprindere. O a doua minciună socială frecventă a româncelor şi românilor este postarea informaţiilor care îi fac să pară mai inteligenţi. Pe locul trei în topul neadevărurilor din social media se situează check-in-urile: aproape 53% dintre respondenţi susţin că româncele îşi dau „check-in” doar din locuri elegante, în timp ce 46% susţin acelaşi lucru şi despre bărbaţi.

Modalitatea cea mai frecventă prin care sunt detectate minciunile în social media este discordanţa dintre acţiuni şi fapte (pentru 38% din respondenţi) sau când un text “sună prea frumos pentru a fi adevărat” (24%).

Pe de altă parte, alter ego-ul din mediul online influenţează vieţile reale ale românilor. Din totalul respondenţilor, 42% au declarat că îşi doresc să semene mai mult cu “eul” lor virtual. Dorinţa de a se asemăna cu profilul din social media atrage acţiuni din partea românilor “sociali”. Spre exemplu, 36% din respondenţi au declarat că citesc mai mult din constrângerea de a “da mai bine” şi în viaţa reală, 25% fac mai multe exerciţii fizice, iar 20% merg la petreceri mai des.

Studiul a fost realizat în luna august 2012 pe un eşantion de 419 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani. Respondenţii sunt din mediul urban, cu acces la reţelele sociale, cel puţin o dată pe zi.

×
Subiecte în articol: facebook