Arhiva
Sanatatea familiei.
Duminică, 27 mai 2012
abonament-jurnalul-copy.jpg
nobel-vol6.jpg
SHOP

Aperitiv anticancer

16 decembrie 2009
 Berea, fisticul, alunele ne protejează de cancer, cu condiţia să profităm de ele cu măsură!
 Foto: AFP/MEDIAFAX 

O halbă de bere şi alături un bol cu fistic. Acesta ar putea fi un aperitiv capabil să prevină anumite forme de cancer, potrivit concluziilor la care au ajuns două studii prezentate recent la Congresul anual al Asociaţiei Americane pentru Studiul Cancerului, ce a avut loc recent la Houston.



Echipa coordonată de Ladia M. Hernandez (Houston) este de părere că fisticul are capacitatea de a preveni cancerul pulmonar, bazându-se pe un studiu efectuat pe un lot de 36 de voluntari. Cercetătorii au descoperit că fisticul conţine vitamina E, recunoscută pentru rolul ei în protejarea contra cancerului. Vitamina E grupează patru substanţe numite tocoferoli (alfa-tocoferol, beta-tocoferol, gamma-tocoferol şi delta-tocoferol). Dintre acestea, gamma-tocoferol are o puternică activitate antitumorală. Astfel, fisticul este considerat o excelentă sursă de gamma tocoferol. De asemenea, datorită aportului de gama tocoferol, fisticul se distinge şi în prevenţia cancerului prostatei.

Când spui bere, spui hamei. Această plantă conţine xanthohumol - un flavonoid de orgine vegetală - cu potenţial de blocare a efectelor testosteronului. Această proprietate conferă berii capacitatea de a preveni cancerul prostatei. Dar hameiul este indicat şi în protejarea de cancerul mamar, întrucât stopează secreţia de estrogen. În cadrul congresului, echipa condusă de Clarissa Gerhauser (Heidelberg, Germania) a prezentat un studiu care dovedeşte că prin stimularea celulelor maligne cu testosteron s-a obţinut creşterea vizibilă a antigenului specific prostatic (PSA). Testosteronul asociat cu xanthohumolul acţionează asupra celulelor maligne şi inhibă secreţia de PSA. Totul în funcţie de doza de xanthohumol, explică Clarissa Gerhauser. Cercetătorii participanţi la aceste studii au şi nişte rezerve, care nu pot fi ignorate. În primul rând, nu înseamnă ca bărbaţii să bea zilnic cantităţi importante de bere, convinşi fiind că aşa vor scăpa de pericolul cancerului de prostată. Pentru că este foarte posibil să se confrunte cu un alt cancer, respectiv cel hepatic. În al doilea rând, atât fisticul, cât şi berea sunt alimente hipocalorice. Or, un asemenea aperitiv zilnic ne poate depărta mult de un cancer, dar ne poate furniza multe kilograme peste greutatea normală, ceea ce reprezintă un factor de risc pentru multe alte boli, inclusiv pentru cancer.

Taguri asociate:     viaţă sănătoasă
Comentarii
Aperitiv anticancer
niciun comentariu
Esenţial
Recomandări Facebook
Ştiri de ultima oră
Festivalul de la Cannes, văzut de Eugenia Vodă. Poluînd paradisul - Roşia Marină
Festivalul de la Cannes, văzut de Eugenia Vodă. Poluînd paradisul - Roşia Marină Palmaresul oficial al Cannes-ului, anunţat duminică seara, va apărea în ediţia tipărită de ... Citește articolul
Eurovision 2012, jumătatea plină a paharului!
Eurovision 2012, jumătatea plină a paharului! Deşi, în premieră, România a fost cotată de casele de pariuri ca fiind una dintre ... Citește articolul
Goethe şi Caragiale în Sibiul de trei stele
Goethe şi Caragiale în Sibiul de trei stele Sibiul, cotat cu trei stele în Ghidul Verde Michelin pentru România, a devenit tot mai ... Citește articolul
Seriale noi la Euforia TV
Seriale noi la Euforia TV Vara aceasta Euforia TV vă propune o ofertă bogată de seriale. Seriale drama de succes ... Citește articolul
300 de evenimente la Salonul Bookfest 2012
300 de evenimente la Salonul Bookfest 2012 Miercuri, începe la Bucureşti Salonul Internaţional de Carte Bookfest 2012. Evenimantul ... Citește articolul
PUBLICITATE
Loading from
Top On The Move: Ce manageri si-au schimbat jobul in ultima saptamana
Top On The Move: Ce manageri si-au schimbat jobul in ultima saptamana  Afla ce manageri si-au schimbat locurile de munca in ultima saptamana. Citește articolul
10 marci auto de volum care au pierdut cota de piata
10 marci auto de volum care au pierdut cota de piata Piata auto ramane incerta si nu da semne de revenire, iar cele mai afectate sunt marcile auto de ... Citește articolul
Calatorie in lumea copiilor: 10 destinatii cu super distractii pentru toate varstele
Calatorie in lumea copiilor: 10 destinatii cu super distractii pentru toate varstele Daca vrei sa ii faci celui mic o mini vacanta surpriza de 1 iunie, sa pregatesti ceva deosebit ... Citește articolul