Arhiva
Sanatatea familiei.
Duminică, 27 mai 2012
abonament-jurnalul-copy.jpg
nobel-vol6.jpg
SHOP

Fructoza agravează crizele de gută

Dieta bogată în carbohidraţi este periculoasă pentru femei
30 noiembrie 2010

Sucurile îndulcite, un pericol pentru doamneSucurile îndulcite, un pericol pentru doamne

Băuturile bogate în fructoză, în special cele carbogazoase îndulcite şi sucul de portocale sunt asociate cu riscul creşterii crizelor de gută, mai ales în cazul femeilor, se arată într-un studiu publicat în Jurnalul Medicilor Americani.

Cercetătorii au arătat că riscul implicat de consumul de băuturi carbogazoase îndulcite este mărit de 2,4 ori în cazul crizelor de gută. Principalul factor de influenţă este fructoza care este ingredientul de bază al acestor tipuri de produse. Rezultatele studiului vor fi folosite pentru prevenirea riscului de apariţie a gutei în cazul femeilor, prin realizarea de recomandări nutriţionale direcţionate către această categorie de consumatori. “În mod tradiţional, persoanele cu risc de hiperuricemie (gută) erau sfătuite să evite consumul de purine, care sunt foarte bogate în carbohidraţi, în special fructoză”, a precizat dr Hyon Choi, de la Universitatea de Ştiinţe Medicale din Boston, conducătorul studiului. Ideea realizării acestui studiu a venit de la faptul că în ultimii ani a crescut numărul femeilor bolnave de gută direct proporţional cu consumul de băuturi carbogazoase cu un conţinut ridicat de fructoză. Aceasta se găseşte sub două forme: zaharoză, care este 50% fructoză, sau sirop de porumb, care are în compoziţie 55 de procente fructoză şi 45 glucoză. Băuturile îndulcite conţin o cantitate mică de precursori ai acidului uric, dar fructoza este unul dintre ingredientele principale.

Acesta este singurul carbohidrat care creşte nivelul acidului uric, vinovat pentru apariţia gutei. Un alt studiu realizat în urmă cu puţin timp a arătat că există o legătură strânsă între băuturile îndulcite cu zahăr, sucurile de fructe bogate în fructoză şi apariţia hiperuricemiei la bărbaţi. Cercetarea realizată de medicii de la Universitatea din Boston face legătura între gută şi consumul de astfel de produse. La studiu au participat 80.000 de femei. Cele care au avut în dietă două porţii de băuturi îndulcite pe zi au avut un risc de 2,4 ori mai mare decât cele care nu au consumat. Sucul de portocale a fost şi el asociat pe creşterea riscului de apariţie a hiperuricemiei, un singur pahar pe lună mărind pericolul cu 41%. Cercetătorii au arătat că fructoza este implicată chiar şi indirect în apariţia gutei, crescând rezistenţa la insulină şi mărind nivelul acesteia.

Taguri asociate:     sănătatea familiei
Comentarii
Fructoza agravează crizele de gută
niciun comentariu
Esenţial
Recomandări Facebook
Ştiri de ultima oră
Horoscop zilnic, duminică 27 mai 2012. Vezi ce ţi se va întâmpla
● Dr. Nicoleta Svârle­fus, as­tro­log, trai­ner spi­ri­tual, ... Citește articolul
Anti-dieta Zen: Mănâncă inteligent!
Anti-dieta Zen: Mănâncă inteligent! Aaron Hoopes este creatorul unei anti-diete inspirată din curentul filosofic Zen, care se axează pe ... Citește articolul
Bute, înfrânt de Froch prin KO în repriza a cincea
Bute, înfrânt de Froch prin KO în repriza a cincea Lucian Bute a pierdut meciul în faţa lui Carl Froch. El a fost învins în repriza ... Citește articolul
FINALA EUROVISION 2012 a fost câştigată de Suedia. MANDINGA s-a clasat pe locul 12 (VIDEO)
FINALA EUROVISION 2012 a fost câştigată de Suedia.  MANDINGA s-a clasat pe locul 12 (VIDEO) UPDATE 01.15 Câştigătoarea Eurovison 2012 este Suedia. România s-a situat pe locul ... Citește articolul
Canon Legria HF M52 – Vacanţe şi petreceri, într-un singur loc
Canon Legria HF M52 – Vacanţe şi petreceri, într-un singur loc Sezonul concediilor se apropie şi din bagaje nu pot să lipsească gadget-uri specifice. Camera video ... Citește articolul
imopedia.ro
Apartament in Unirii

2 camere

Suprafata utila: 56 mp

73.000 EU

Apartament in Brancoveanu

2 camere

Suprafata utila: 50 mp

52.500 EU

PUBLICITATE
Loading from
10 marci auto de volum care au pierdut cota de piata
10 marci auto de volum care au pierdut cota de piata Piata auto ramane incerta si nu da semne de revenire, iar cele mai afectate sunt marcile auto de ... Citește articolul
Calatorie in lumea copiilor: 10 destinatii cu super distractii pentru toate varstele
Calatorie in lumea copiilor: 10 destinatii cu super distractii pentru toate varstele Daca vrei sa ii faci celui mic o mini vacanta surpriza de 1 iunie, sa pregatesti ceva deosebit ... Citește articolul
Ce cadou cumperi de 1 iunie? 5 gadget-uri utile pentru cei mici
Ce cadou cumperi de 1 iunie? 5 gadget-uri utile pentru cei mici Pe 1 iunie, China, SUA si inca 30 de state, printre care si Romania, sarbatoresc ziua copilului. ... Citește articolul