x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Ministerul Ralucăi Turcan, pe urmele SGG. Contract pentru firma unui fost deputat FDSN-PDSR, pentru materiale promoționale

Ministerul Ralucăi Turcan, pe urmele SGG. Contract pentru firma unui fost deputat FDSN-PDSR, pentru materiale promoționale

de Ion Alexandru    |    30 Aug 2021   •   07:20
Ministerul Ralucăi Turcan, pe urmele SGG. Contract pentru firma unui fost deputat FDSN-PDSR, pentru materiale promoționale

După ce Secretariatul General al Guvernului condus de Florin Cîțu a contractat o companie înființată de un membru fondator și ex-deputat FDSN și PSDR, în vederea furnizării de materiale promoționale, la finalul acestei luni aceeași firmă a primit un contract similar de la Ministerul Muncii și Protecției Sociale, condus de Raluca Turcan. Fostul parlamentar al „ciumei roșii” Marin Jugravu își consolidează, astfel, relația de afaceri cu statul controlat de partidele de „dreapta”, în condițiile în care, în campania electorală din toamna anului trecut, a tipărit mai multe pliante folosite de candidatul „dreptei” pentru București, Nicușor Dan. De data aceasta, Ministerul Muncii a comandat kit-uri promoționale cu inscripții specifice unui proiect cofinanțat din fonduri europene, în care se vor regăsi sute de agende, broșuri, pixuri cu laser, rucsacuri, stick-uri de memorie și baterii externe pentru telefoane.

 

Ministerul Muncii și Protecției Sociale a achiziționat, în ultima săptămână a lunii august, materiale promoționale ce vor fi folosite în cadrul unui proiect denumit „Politici familiale performante – strategie națională pentru implementarea planificată a politicilor familiale”. Acest proiect este cofinanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, este mai amplu, însă achiziția produselor promoționale este doar o componentă a lui.

În acest sens, încă din 31 mai 2021, instituția condusă de Raluca Turcan a publicat pe SICAP (Sistemul Informatic Centralizat al Achizițiilor Publice”, un anunț, prin care își făcea publică intenția de a face aceste cumpărături, iar metoda aleasă pentru asta a fost procedura simplificată. Iar la data de 24 august 2021, Ministerul Muncii a încheiat contractul nr. 2848/EC/2021, în valoare de 119.950 de lei fără TVA, respectiv de 142.740,5 lei cu TVA inclusă.

Compania selectată să presteze aceste servicii de furnizare a materialelor promoționale este una cu care cititorii ziarului nostru s-au mai întâlnit, nu mai devreme de luna iulie, când „Jurnalul” a dezvăluit că însuși Secretariatul General al Guvernului a contractat-o, în primăvară, pentru prestarea unor servicii similare. Este vorba despre SC Integral Top Solutions SRL, companie înființată de un fost deputat FDSN și PDSR, pe nume  Marin Jugravu.

 

Sacul lui Moș Crăciun

 

Conform caietului de sarcini care a stat la baza contractării acestor materiale, întregul proiect în cadrul căruia vor fi distribuite acestea are o perioadă de implementare de 28 de luni, a demarat în data de 10 august 2020 și are termen de încheiere 9 decembrie 2022. Din documentul citat, aflăm că autoritatea contractantă dorește dezvoltarea unui concept grafic realizat cu respectarea unui manual de identitate vizuală pentru instrumente structurale aferente perioadei de finanțare 2014-2020 în România.

Este vorba despre 500 de kit-uri promoționale constând în 500 de broșuri de prezentare a proiectului, în 500 de pixuri, în 500 de mape din carton, format plic, pentru documente, în 500 de agende, în 500 de rucsacuri, în 500 de memory stick-uri cu capacitatea de 64 GB și în 500 de baterii externe de minimum 10.000 mAH. La acestea se adaugă 200 de kituri cu tot atâtea broșuri, pixuri, mape, agende, sacoșe din pânză, memory stick-uri și baterii externe de minimum 8.000 mAH.

Broșurile trebuie să aibă opt pagini plus coperta, format A5, iar pixurile trebuie să fie prevăzute cu laser și lanternă. Toate obiectele trebuie să fie inscripționate cu denumirea proiectului. De asemenea, în cadrul achiziției mai intră și 300 de afișe ale proiectului, precum și zece bannere.

Social-democrat cu state vechi

 

Conform datelor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), compania selectată să furnizeze aceste materiale promoționale personalizate a luat ființă, în data de 8 ianuarie 2002, sub denumirea de SC Integral Grup SRL, cu sediul în Pitești, având, la acel moment, drept obiect de activitate producția de mobilier – biblioteci, dulapuri, șifoniere, etajere, vitrine, studiouri, canapele, accesorii pentru mobilier, mobilier pentru autovehicule, tramvaie și vagoane de călători. La momentul înființării companiei, asociatul unic era Marin Jugravu, care este nimeni altul decât un fost membru al Frontului Salvării Naționale, ulterior devenind parlamentar al FDSN și PDSR.

După ruperea FSN, în 1991, prin plecarea Guvernului Roman, Frontul Salvării Naționale a fost preluat de Petre Roman, a devenit ulterior PD, transformat în PDL și astăzi este parte integrată din Partidul Național Liberal. FDSN, aripa ruptă din FSN, a fost controlată, la acel moment, de Ion Iliescu, iar Marin Jugravu, fondatorul firmei care livrează, astăzi, materiale Guvernului PNL, a fost, încă din 1992, membru al FDSN, pe listele căruia, în același an, a fost ales deputat. FDSN și-a schimbat, ulterior, denumirea în PDSR (actualul PSD), formațiune al cărei vicepreședinte al filialei Argeș a fost același Marin Jugravu. Acesta a mai deținut calitatea de membru al Consiliului Național al PDSR și de membru al Grupului Parlamentar al PDSR, până la finalul mandatului de deputat, în 1996.

 În 2008, Marin Jugravu a depus noi declarații de avere și de interese, în calitate de candidat la o funcție publică aleasă, din care reiese că nu era membru al niciunui partid politic. La rubrica venituri realizate, el preciza că lucrează la compania contractată, luna trecută, de către Secretariatul General al Guvernului. Tot aici, mai exista și mențiunea cu privire la deținerea a 13,5 procente dintr-o altă companie, pe nume SC Forum Rentz Space SRL, de la care în anul fiscal 2007 – 2008 încasase dividende de 170.000 de lei.

 

Aceeași firmă a livrat materiale de propagandă pentru strategia de comunicare a Executivului

 

SC Integral Top Solutions SRL nu se află la primul contract de anul acesta încheiat cu Guvernul României, condus de Florin  Cîțu. „Jurnalul” a dezvăluit, luna trecută, că însuși Secretariatul General al Guvernului (SGG) a comandat, încă din cursul lunii martie a acestui an, o serie de materiale promoționale și alte materiale de informare și publicitate, în cadrul unui proiect denumit „Strategia pentru managementul comunicării guvernamentale a României”.

În cadrul acestui proiect, s-a organizat o procedură simplificată de achiziție a 500 de afișe tip proiect, 2.000 de pliante, patru bannere mesh pentru sală, 650 de mape personalizate, 650 de agende personalizate, 650 de pixuri personalizate, 650 de rucsacuri pentru laptop personalizate, 650 de memory-stick-uri personalizate, 650 de bloc-notes-uri personalizate și 650 de calendare de birou personalizate. Iar conform caietului de sarcini care a stat la baza încheierii acestei proceduri, pe materialele promoționale descrise mai sus urmează să fie inscripționate elementele de identitate vizuală, titlul proiectului, precum și textul „Competența face diferența! Proiect selectat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European”. Potrivit aceluiași document, produsele furnizate trebuie să respecte standardele de mediu, fiind avute în vedere recomandările din Ghidul privind integrarea temelor orizontale în cadrul proiectelor finanțate din Fondurile Europene Structurale și de investiții 2014 – 2020, partea a II-a, Dezvoltare Durabilă. Toate produsele vor avea încorporate logoul/sigla și elementele de concept grafic de identitate ale proiectului.

La data de 29 iunie 2021, autoritatea contractantă a finalizat procedura simplificată de achiziție, încheind, în acest sens, contractul cu numărul 77/2021, în valoare de 138.250 de lei fără TVA, respectiv de 164.517,7 lei cu TVA inclusă. Compania care și-a adjudecat contractul se numește SC Integral Top Solutions SRL, a fost fondată în Pitești, în prezent având sediul social în Buftea, județul Ilfov.

 

La Muncă, beneficiarii sunt în număr de 254. Inclusiv ministrul

 

Revenind la contractul pe care firma lui Jugravu l-a încheiat cu Ministerul Muncii, aflăm că beneficiarii proiectului în cadrul căruia vor fi distribuite materialele promoționale comandate sunt 254 de persoane, care fac parte din  personalul din autoritățile și instituțiile publice centrale, inclusiv structuri deconcentrate (personal de conducere și de execuție, înalți funcționari publici); demnitari (ministru, ministru delegat, secretar de stat, subsecretar de stat și funcțiile asimilate acestora).

Scopul proiectului este de a consolida parteneriatul dintre Ministerul Muncii și cetățean, promovând principiile unei bune guvernări prin creșterea gradului de transparență a politicilor implementate de instituție prin realizarea de instrumente moderne și canale eficiente, accesibile și accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne.

În ceea ce privește obiectivele specifice ale proiectului, acestea sunt realizarea unui cadru strategic de implementare a unor politici familiale performante, inclusiv dezvoltarea unui mecanism unitar de colectare, raportare, centralizare și interpretare a indicatorilor de performanță în domeniul politicilor familiale și simplificarea accesării serviciilor din domeniul politicilor familiale prin dezvoltarea unei interfețe prietenoase de comunicare, directe, ușor de accesat și accesibilizate pentru cetățeni, precum și prin dezvoltarea unei strategii la nivel național în domeniu, astfel încât „nimeni să nu fie lăsat în urmă”.

 

Și Nicușor Dan și-a făcut campanie cu pliante tipărite de firma lui Jugravu

 

Reamintim că societatea unuia dintre membrii fondatori ai FDSN-ului lui Ion Iliescu, partid devenit, ulterior, în retorica actualei puteri „ciuma roșie”, primește contracte de la Guvernul PNL-USR-UDMR, după ce, în campania electorală aferentă alegerilor locale de anul trecut, compania a prestat servicii pentru actualul primar general al Capitalei. Mai exact, în luna septembrie a anului 2020, a apărut informația potrivit căreia Nicușor Dan a beneficiat de 5.000 de pliante electorale tipărite de firma SC Integral Top Solutions SRL. Aceste pliante au apărut inclusiv într-un videoclip al actorului Mihai Călin, menit, de asemenea, să-l susțină pe Nicușor Dan, și care purta numele „Îndemnul la Vot”.

O parte din pliantele în cauză au fost tipărite pe fond galben, culoarea Partidului Național Liberal, conțineau sloganul „Împreună construim noul București” și conțineau mesaje de promovare electorală pentru Nicușor Dan ale liderilor actualei puteri, cum ar fi Ludovic Orban, președinte PNL, Dan Barna, președinte USR sau Dacian Cioloș, președinte PLUS. Evident, campania electorală pentru Primăria Capitalei de anul trecut a avut un puternic mesaj anti-PSD.

La Cluj-Napoca, primăria lui Emil Boc vrea să tipărească 19 milioane de pagini în următorii doi ani

 

Nu doar Ministerul Muncii cumpără, în această perioadă, servicii specifice tipăririi sau inscripționării. Una dintre autoritățile publice locale conduse de unul dintre cei mai vocali susținători ai actualului premier Florin Cîțu în lupta pentru șefia PNL, Primăria Municipiului Cluj-Napoca, a încheiat un contract pentru prestarea serviciului de printing aferent unei perioade de doi ani.

Contractul, mai exact acordul-cadru, a fost parafat, pe data de 20 august 2020, la capătul unui proces de licitație publică, instituția condusă de edilul Emil Boc punând la bătaie aproape 900.000 de lei fără TVA. Prestatorul desemnat se numește SC Copyland Trading SRL, care, potrivit datelor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului, este deținută de cetățenii clujeni Kilin Gabriel Richard și Darvay Adalbert Jozsef.

Primăria lui Boc estimează că volumul de copiere și de listare pe următorii doi ani va fi de 18.947.150 de pagini, din care 16.105.000 de pagini sunt policromie, 73.150 de pagini sunt color și alb-negru, iar 2.110.000 de pagini vor fi listate pe suport desktop. Interesant este, în cazul acestei achiziții, că una dintre cerințele menționate în caietul de sarcini era aceea că prestatorul înscris la licitație a trebuit să facă dovada că a derulat și derulează minimum două contracte, la o valoare de cel puțin 400.000 de lei.

×
Subiecte în articol: Marin Jugravu raluca turcan nicusor dan