x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Hyundai i20, o nouă înfăţişare

Hyundai i20, o nouă înfăţişare

de Dragos Stoica    |    03 Noi 2012   •   00:12
Hyundai i20, o nouă înfăţişare
Sursa foto: www.automarket.ro

Propunerea coreenilor pentru clasa mică a primit un facelift la trei ani de la lansarea în locul vechiului model Getz. Adaptat în special traficului urban, motorul de 1.2 litri a crescut şi el, fiind acum ceva mai puternic

Clasa mică reprezintă poate cea mai importantă miză a pieţei auto din ultimii ani. Cu o populaţie urbană în creştere şi cu oraşe tot mai aglomerate, aproape toţi producătorii auto s-au orientat spre modele care să atragă amatorii acestui segment. Până acum trei ani, Hyundai a mers pe mâna lui Getz, care însă nu s-a impus în Europa conform aşteptărilor. În locul acestuia a fost adus i20 în 2009, care a primit acum un facelift, atât la nivelul caroseriei, cât şi sub capotă.

Maşin este schimbată enorm la nivelul designului, mai ales văzută frontal. Farurile stilizate pe orizontală îi onferă un aer mai modern, iar proiectoarele de ceaţă sunt mai generoase în dimensiuni. Totodată, posteriorul a primit stopuri cu totul noi. Poate doar din lateral să fie greu de identificat dacă avem de-a face cu generaţia originală ori cu faceliftul. Interiorul păstrează elemente ale primei maşini, dar există şi caracteristici noi. Bordul şi schimbătorul au rămas neschimbate, însă iluminarea planşei a fost modificată, iar consola centrală redesenată. Hyundai i20 este suficient pentru ca patru adulţi să călătorească, în condiţiile în care bagajele pot încăpea în cei 295 litri ai portbagajului.

Deoarece am dorit să verific cu precădere caracterul de "orăşean” al lui i20, modelul testat a fost dotat cu cea mi mică motorizare, respectiv 1.2 litri. Spre deosebire de înaintaşul său, acesta a primit o infuzie de putere în valoare de şapte unităţi, ajungân acum la 85 CP. Dar surplusul de forţă nu prea se simte, cel puţin nu la turaţii normale atinse în traficul de zi cu zi. Dacă îl acceleraţi până undeva aproape de 6.000 de turaţii, atunci veţi percepe şi diferenţa. În rest, motorul este aproape tăcut, încât uneori trebuie să te ciuleşti să-l auzi. Transmisia manuală în cinci trepte este bine adaptată, cu rapoarte scurte menite să favorizeze reprizele pentru traficul urban.

Ca de obicei, cifrele consumului înregistrat în timpul testului diferă semnificativ de cele din fişa oficială. După ce am circulat atât în traficul de Bucureşti, dar şi pe autostradă, consumul mixt obţinut a fost de 6,8 litri la suta de kilometri, faţă de cei 4,9 l/100 km avansaţi de producător. Maşina era ţnsă nouă, afară vară toridă, iar aerul condiţionat a funcţionat fără întrerupere. Apropo de acesta din urmă, clima vine acum în standard pe echiparea Highway, cum a fost cazul maşinii de la test. La capitolul siguranţei, i20 facelift beneficiază de sisteme precum ABS+EBD, TCS+ESP, şase airbaguri (şofer, pasager, laterale şi cortină). Cum modificările structurale faţă de prima generaţie nu există, i20 rămâne cu cinci stele EuroNCAP.

ţinuta de drum este tipică unui automobil de oraş. Suspensia moale este orientată spre confort, lucru căutat în cazul unei maşini gândite pentru naveta pe distanţe scurte şi medii. Într-un Bucureşti hiperglomerat poate fi alegerea ideală, ţn timp ce gadgeturile presupun mufe USB şi auxiliară, precum şi un display iluminat plăcut pe albastru, care prezintă informaţiile de la computerul de bord şi de la sistemul audio.

În România, Hyundai i20 1.2 litri pleacă de la un preţ de 9.862 euro, în timp ce în echiparea Highway, cum este modelul din poze, maşin vine cu preţul de 11.065 euro, cu precizarea că toate modele Hyundai beneficiază de o garanşie pe cinci ani.

Date tehnice
Cilindree: 1.248 cmc
Putere: 85 CP/6.000 rpm
Cuplu maxim: 121 Nm/4.000 rpm
Transmisie: manuală, în cinci trepte
Acceleraşie 0-100 km: 12,7 s
Viteză maximă: 168 km/h
Consum mixt oficial: 4,9 l/100 km
Volum rezervor: 45 l
Volum portbagaj: 295 l

×
Subiecte în articol: Hyundai