x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Volkswagen Golf, tinereţe fără bătrâneţe

Noul Volkswagen Golf, tinereţe fără bătrâneţe

de Dragos Stoica    |    09 Noi 2012   •   22:33
Noul Volkswagen Golf, tinereţe fără bătrâneţe
Cea de-a şaptea generaţie a compactei germane merge pe tradiţie la nivelul caroseriei, dar punctează fără echivoc prin tehnologia, confortul şi motorizările oferite
La 38 de ani de la momentul naşterii sale, Volkswagen Golf a ajuns la cea de-a şaptea sa generaţie. De-a lungul celor aproape patru decenii, compacta germanilor de la Wolfsburg s-a impus ca un veritabil etalon pe segment. De fapt, să nu ne mai jucăm cu vorbele: această clasă nu poate fi concepută fără prezenţa maşinii care i-a dat anvergura de acum. Dacă în zilele noastre compactele sunt mai populare ca oricând, cu un merit cert în această direcţie trebuie creditat şi Golf, care, cu toate generaţiile sale de până acum, este cel mai vândut automobil Volkswagen.

Nemţii de la Wolfsburg ştiu bine lucrul acesta. Ca atare, s-au gândit că un  Golf trebuie să-şi păstreze personalitatea indiferent de generaţie, astfel că au încercat să ţină liniile celei de-a şaptea generaţii cât mai aproape de modelele anterioare. "Un Golf trebuie recunoscut de la 200 de metri”, au spus proiectanţii. Designul este şi acum tradiţionalist, dar a primit o tuşă modernă. Cel mai bine, priviţi pozele şi stabiliţi dacă vă place sau nu, deoarece aspectul unei maşini (şi nu numai) este până la urmă o problemă de gust. Personal, noul Golf mi-a plăcut din primul moment. Poate nu o fi cea mai aerodinamică maşină, dar este modernă şi are stil, chiar dacă unul mai riguros.

Dincolo de portiere, noul Golf este salt în viitor. Execuţia fiecărei cusături minuscule şi obsesia aproape patologică a nemţilor pentru detalii se combină perfect cu tehnologia de ultimă generaţie. Spre deosebire de maşinile produse în alte părţi, totul este extrem de uşor de folosit, de la sistemul multimedia la realizarea tuturor setărilor. În primă fază te cam intrigă multitudinea de comenzi pe volan, dar se învaţă destul de repede toate funcţiile. Noul Golf vine cu cele mai multe sisteme de siguranţă de pe segment, cu senzori de ploaie, climatizare automată bi-zonă, lumini adaptive pentru protejarea celor care vin din faţă, funcţie Auto Hold pentru cutia automată DSG, scaune încălzite, parbriz cu funcţie de dezgheţare. Nota bene, sistemul multimedia cu touchscreen are o capacitate de 64 GB, existând funcţii de navigaţie, Bluetooth, DVD şi sloturi pentru carduri SD. În plus, acesta este dotat cu un senzor care simte apropierea mâinii de ecran, afişând imediat şi funcţiile care nu sunt folosite în momentul respectiv.

Am testat noul Golf 7 în versiunea diesel de 2.0 litri şi 150 de cai-putere, în patru cilindri. Cuplul de 320 Nm este livrat de la 1.750 de rotaţii, dar maşina se mişcă foarte bine şi după 3.000 de ture. Transmisia automată cu dublu ambreiaj DSG schimbă excelent cele şase rapoarte, inclusiv în momentul când trebuie să revină în treaptă inferioară. În versiunea de mai sus, constructorul avansează un consum de 4,4 litri la suta de kilometri. Realitatea a fost ca de obicei alta: am scos 6,8 litri, dar maşina a fost condusă sportiv pe un drum virajat şi pustiu, cu aerul condiţionat funcţionând fără întrerupere. În traficul urban, consumul este ajustat şi de un sistem Start/Stop, care decuplează transmisia în momentul în care acceleraţia nu este acţionată. Pe şosea, Golf 7 este o plăcere. Se conduce uşor, indiferent de solicitări. Oferă confortul necesar unei deplasări în oraş, dar poate deveni neaşteptat de sportiv atunci când este cazul. Se lipeşte bine de drum şi este echilibrat în orice tip de viraj. Practic, nu există ruliu. Poate rula în cinci moduri diferite: Comfort, Normal, Sport, Eco şi Individual, fiecare setând acceleraţia, direcţia şi suspensiile stilul respectiv de condus.

Golf 7 n-a fost deocamdată testat EuroNCAP, dar scorul său va fi cu siguranţă maxim, ca şi în cazul generaţiei anterioare. Nici n-ar avea cum altfel, câtă vreme duduie de sisteme precum avertizare la depăşirea benzii de circulaţie, direcţia învârtind singură volanul pentru a readuce maşina înapoi. Desigur, acesta poate fi activat şi dezactivat după propria alegere. Există şi sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, frână de urgenţă în trafic urban, monitorizare a presiunii în pneuri, plus ABS, EBD, ASR şi ESP, ultimul din urmă incluzând şi un diferenţial electronic XDS.

Interesant va fi preţul cu care maşina va veni în România. Deocamdată nu se ştie nimic, anunţul urmând să fie făcut la jumătatea lui noiembrie, cel mai probabil. Ca o estimare pur orientativă şi ţinând cont de preţurile generaţiei precedente şi de cele ale concurenţilor direcţi de pe segment, versiunea testată se va învârti, probabil, undeva pe la 26.000 de euro, dar preţul este ajustabil. Probabil în sus.

Volkswagen Golf 7 2.0 TDI
Cilindree: 1.968 cmc
Putere: 150 CP/3.500 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm/1.750 rpm
Transmisie: automată DSG
Acceleraţie 0-100 km: 8,6 secunde
Viteză maximă: 212 km/h
Consum oficial: 4,4 l/100 km
Volum rezervor: 50 l
Volum portbagaj: 380 l

×
Subiecte în articol: VW Golf VII