E-urile, felul principal de mâncare al copiilor. Românii îşi hrănesc odraslele cu biscuiţi, pufuleţi şi cartofi
Chiar din prima lună de viaţă, peste 70% dintre bebeluşi sunt hrăniţi cu lapte praf, un aliment artificial bogat în E-uri. Iar pe măsură ce cresc, copiii din ţara noastră îşi astâmpără foamea zilnic cu pufuleţi, biscuiţi, cartofi. În schimb, oul, carnea, brânza sunt rarităţi pe masa copiilor. Acestea sunt principalele rezultate ale celui mai recent studiu privind nutriţia copiilor cu vârste între 0 şi 2 ani, realizat de Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului. Autorii studiului au ajuns la concluzia că mamele din România nu ştiu să-şi hrănească pruncii. Consecinţele alimentaţiei dezechilibrate nutriţional sunt dezastruoase pentru sănătatea copiilor din ţara noastră, mulţi având anemie şi rahitism.
Majoritatea copiilor din ţara noastră sunt privaţi de o alimentaţie sănătoasă din primele zile de viaţă, arată cel mai recent studiu privind nutriţia copiilor cu vârste între 0 şi 2 ani realizat de Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului „Alfred Rusescu” (IOMC). Potrivit rezultatelor studiului, chiar în prima lună de viaţă, doar 31% dintre nou-născuţi sunt alimentaţi exclusiv la sân. Mai grav, la vârsta de 6 luni, procentul copiilor hrăniţi numai cu lapte matern scade dramatic la doar 3%.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă alăptarea exclusivă la sân a tuturor copiilor până la vârsta de 6 luni şi continuarea alăptării împreună cu o alimentaţie diversificată până la 2 ani. Potrivit OMS, laptele matern este alimentul ideal în primele 6 luni de viaţă, fiind perfect adaptat nevoilor nutriţionale ale copilului. Ce primesc însă aproape 70% dintre nou-născuţii din ţara noastră? Lapte praf, un aliment artificial, din compoziţia căruia nu lipsesc aditivii alimentari, adică E-urile.
La vârsta de 6 luni, copiii sunt pregătiţi din punct de vedere al dezvoltării să primească şi alte alimente în afară de lapte.
De aceea, de la 6 luni trebuie să se înceapă diversificarea alimentaţiei. Asta înseamnă introducerea treptată în dieta copilului a grupelor alimentare: legume, fructe, carne, ou, cereale, lactate. Studiul IOMC dezvăluie că dieta minimum diversificată, prin consumul unor alimente din cel puţin trei grupe alimentare, nu este asigurată nici măcar pentru o treime dintre copiii sub 1 an. Carnea şi oul lipsesc sistematic din dieta copiilor, se arată în raport. Doar unul din cinci copii au mâncat carne şi unul din 20 de copii au avut în alimentaţie ou în ziua precedentă aplicării chestionarului. Cei mai mulţi copii au mâncat în ziua precedentă biscuiţi, pâine, pufuleţi şi, mai rar, cereale pentru copii.
Din studiu mai reiese că produsele lactate (altele decât laptele fluid), cum ar fi iaurtul sau brânza, nu mai sunt preparate acasă. Copiii mănâncă iaurt cumpărat din magazine. În schimb, brânza – chiar şi cea cumpărată – este foarte rar prezentă în dieta copiilor. Dintre fructe, banana este cea mai răspândită în dieta copiilor. Motivul? Mamele aleg acest fruct pentru că, spre deosebire de măr, de exemplu, nu necesită nici o pregătire (spălare, curăţare) pentru a putea fi mâncat de copil. Legumele consumate de copii au fost cele incluse din ciorbe sau supe, iar sub formă de piureuri, pe primul loc este cartoful.
Aceste rezultate îngrijorătoare i-au condus pe autorii studiului la concluzia că mamele nu ştiu să-şi hrănească pruncii, iar medicii de familie intervin prea puţin sau deloc în alimentaţia copiilor. Cele mai multe mame îşi hrănesc copiii conform obiceiurilor din grupul social din care fac parte şi mai puţin după sfaturile unui medic.
Care sunt consecinţele alimentaţiei necorespunzătoare în rândul copiilor? Majoritatea copiilor din ţara noastră au carenţe de vitamine şi minerale, anemie, rahitism.
Studiul, coordonat de profesor doctor Silvia Stoicescu şi cercetător ştiinţific doctor Ecaterina Stativă, s-a realizat pe un eşantion de copii reprezentativ la nivel naţional. În cadrul cercetării a fost evaluată alimentaţia a 2.117 copii cu vârsta între 0 şi 2 ani din toate regiunile ţării, 51% dintre copii fiind din mediul urban, 49% din mediul rural.

Metabisulfitul de sodiu(E223) se gaseste in biscuiti,sucuri produse de patiserie poate induce sindromul de hiperactivitate şi deficienţă de concentrare şi de aceea este contraindicat copiilor.
Benzoatul de sodiu care se gasesete in ketchup,siropuri de ... Citeşte întreg comentariul

Africa, ceai din India, carne din Olanda etc.
Tot alimentele autohtone sunt baza, sunt şi ieftine, nu parcurg mile marine sau mii de Km, poluând atmosfera.
Tot ceaiurile de pe la noi sunt cele care ne vindecă.
Dar în ultimul timp, alergând după reclame, am ajuns să cumpărăm numai chimicale, ... Citeşte întreg comentariul



Majoritatea produselor alimentare contin Euri si produse cangericene ca aspartamul pentru ca banii sunt mai importani ca sanatatea oameniilor. Pana la urma cu cati au mai mult cancer cu atat fac firmele de medicamente si spitalele mai multi bani. Nu uitati ca industria farmaceutica e printre cele mai profitabile, ... Citeşte întreg comentariul
-
Associated Press face o scurtă prezentare a participanţilor favoriţi la Eurovision 2012. Printre aceştia şi trupa Mandinga, a cărei voce feminină este "înfocata" Elena Ionescu. Potrivit jurnaliştilor de la AP, prin melodia pe care o interpretează, Mandinga se vrea a fi exotică, textul piesei fiind scris în spaniolă şi engleză, agenţia... -
Din cauza neîncrederii în stabilitatea băncilor, grecii au miliarde de euro ascunşi în case, prin dulapuri, lăzi frigorifice, sub podea sau sub saltea, scrie Reuters. Mai mult, se pare că hoţii îşi vor partea lor din această bogăţie, uşor de transportat şi aproape imposibil de recuperat. Recesiunea din Grecia s-a... -
Un copil în vârstă de cinci ani din judeţul Gorj a murit după ce a fost lovit de o vacă din curtea părinţilor săi, animalul speriindu-se din cauza furtunii, scrie Mediafax. Conform purtătorului de cuvânt al Poliţiei Gorj, subcomisar Daniel Tică, joi noapte băiatul, din localitatea Stăneşti, a ieşit din casă pentru a merge la...
- Secetă de 44 de ani pentru Dinamo! » "Cîinii" nu au mai învins Rapidul în finală din 1968
- Sondaj pe Bute-Froch » Andy Murray a lansat o întrebare pe twitter despre meciul dintre român şi englez
- Regina roşie » Rusia a devenit noua campioană mondială la hochei pe gheaţă
- Cele 7 secrete ale stăpînirii CFR » Cum au cîştigat ardelenii campionatul şi de ce domină de 5 ani fotbalul românesc
Kiev este un important centru industrial, stiintific, educational si cultur ... Citeste articolul
Mii de oferte de locuinte sunt prezentate la acest sfârsit de saptam& ... Citeste articolul
Târgul National Imobiliar este cel mai amplu eveniment de acest fel, ... Citeste articolul
Perioada dificila din punct de vedere economic pe care o traversam este una ... Citeste articolul
wall-street.ro





jurnalul.ro pe mobil
jurnalul.ro pe twitter
jurnalul.ro pe facebook
Abonare flux RSS
Abonare Ediţie tipărită

