x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Revoluţia Facebook: reţeaua lui Zuckerberg vrea să devină formator de tendinţe

Revoluţia Facebook: reţeaua lui Zuckerberg vrea să devină formator de tendinţe

23 Sep 2011   •   10:27
Revoluţia Facebook: reţeaua lui Zuckerberg vrea să devină formator de tendinţe

Facebook tinteste sa isi orienteze utilizatorii pe piata de produse si servicii, prin introducerea unor noi aplicatii, care vor permite fiecaruia sa vada ce asculta, citesc si cumpara prietenii sai, noua strategie fiind anuntata de Mark Zuckerberg la conferinta anuala F8 de la San Francisco.

Noile aplicatii ale retelei de socializare vor furniza fiecarui utilizator informatii legate de ce fac prietenii sai online, potrivit New York Times. Daca Frank urmaresete "The Hangover", Jane asculta Jay-Z, iar Mark foloseste adidasi Nike, miza Facebook si a companiilor sale partenere este ca preferintele acestor utilizatori sa influenteze obiceiurile de consum ale prietenilor lor din retea.

Pe scurt, Facebook tinteste in prezent sa devina un site pe care utilizatorii sa petreaca mult timp, dar si unul care sa ii orienteze online si sa-i influenteze, din ce in ce mai mult, cand sunt offline.

"Credem ca un pas important in continuare este sa ajutam utilizatorii sa isi spuna povestea", a spus cofondatorul si directorul general Facebook, Mark Zuckerberg.

El a prezentat actuala strategie a retelei de socializare - un demers de "a regandi unele industrii".

Aceasta miscare facuta de Facebook face mai acerba lupta cu Google, proprietarul celui mai popular motor de cautare pe internet. Totodata, Google si-a lansat intre timp propria retea de socializare, Google+, dar aceasta ramane deocamdata mult in urma Facebook.

Astfel, Facebook incearca sa castige lupta cu Google, prin schimbarea felului in care oamenii gasesc ce ii intereseaza pe internet. In prezent, majoritatea oamenilor gasesc ce isi doresc, stiri, informatii utile, prin cautare pe web. Insa Facebook incearca sa schimbe acest lucru, prin directionarea utilizatorilor catre continuturi preferate de prietenii lor din retea.

"Doi giganti rivali intra unul in curtea celuilalt", a spus Sean Corcoran, un analist de la Forrester Research. "Se schimba jocul pentru retelele de socializare. Facebook spune de fapt: noi suntem viata ta online, dar si felul in care descoperi si impartasesti lucruri", a adaugat acesta.

Facebook nu incearca sa devina un furnizor de produse media, ca Apple si Amazon.com, ci mai degraba se aliaza cu companiile care distribuie muzica, filme, informatie si jocuri pentru a deveni un formator al modului in care sunt gasite si consumate aceste produse.

Astfel, printre noii parteneri Facebook, se regasesc: Netflix si Hulu pentru continut video, Spotify pentru muzica, The Washington Post si Yahoo pentru stiri, Ticketmaster pentru bilete la concerte si alte companii ce activeaza in domeniul alimentatiei, turismului etc.

Site-ul Facebook va reflecta mult mai precis ce citesc, privesc, asculta sau mananca utilizatorii sai, furnizand astfel date valoroase companiilor pentru o publicitate cat mai tintita.

De asemenea, pentru companiile care distribuie informatii si entertainment, un parteneriat cu reteaua de socializare poate insemna cresterea popularitatii si atragerea de utilizatori, dar nu se poate estima deocamdata ce venituri poate genera recomandarea unui prieten pe Facebook.

Totodata, Facebook a introdus o noua aplicatie, “timeline', ce permite utilizatorilor sa posteze informatii despre trecutul lor, de la nunti sau din vacante.

×