x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Steve Jobs a lansat Apple iPad2

Steve Jobs a lansat Apple iPad2

de Alexandru Radescu    |    02 Mar 2011   •   19:27
Steve Jobs a lansat Apple iPad2
Sursa foto: Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Aproape linişte: iPad2
Greu de spus care este acum mai mare bucurie pentru fanii Apple: lan­sarea iPad2 sau prezentarea ţinută de magicianul-pacient Steve Jobs, preşedinte şi co-fondator al celei mai im­portante companii IT&C din ul­ti­mii 10 ani. Căci cu 10 ani în urmă, cu Jobs la timonă, Apple lansa primul model de iPod, playerul muzical care a deschis calea către iPhone şi tableta iPad.

Revenind la evenimentul de la San Francisco, tableta care domină piaţa mondială (cu o cotă de 90% după spusele preşedintelui) are mult aşteptatul urmaş.
O versiune îmbu­nă­tă­ţită, fără îndoială, dar fără acel/acele detalii care să ne dea peste cap şi să îngroape definitiv concurenţa, aşa firavă cum e în momentul de faţă. Concret, iPad2 are un procesor dual-core A5 la 1 GHz (de două ori mai ra­pid decât la prima versiune), camere vi­deo pe ambele părţi (opţiune video­chat), mai subţire (8 mm faţă de 13,4 mm), ieşire HDMI pentru redare fi­şi­ere video la rezoluţie 1080p (nevoie de adaptor pentru ecran, la preţ de 39 dolari), husă inteligentă, magnetică "Smart Cover" (la preţuri de 40 şi 70 de dolari), sistem de operare iOS 4.3. Nici o schimbare la rezoluţia ecra­nului (1024x768), nici la durata de viaţă a bateriei, respectiv 10 ore.

În ceea ce priveşte disponibilitatea, iPad2 urmează a fi lansat în SUA pe 11 martie, cu preţuri începând de la 499 de dolari (16GB şi conectivitate Wi-Fi). Preţul ajunge la 829 de dolari pentru modelul echipat cu Wi-Fi, 3G şi capacitate de stocare de 64 GB.
Din 25 martie va fi disponibil în alte pieţe, dintre care 21 sunt din Europa. În conti­nuare, România nu apare pe harta iPad, în ceea ce înseamnă disponibi­litatea prin oferta operatorilor.

Apple a vândut aproximativ 15 mi­lioane de iPad-uri în 2010 după lansarea din aprilie, de trei ori cât estimau unii analişti. Compania ar pu­tea vinde încă 30 de milioane în acest an, generând venituri de aproa­pe 20 de miliarde de dolari, în pofida apariţiei unor competitori precum Samsung, HP, RIM sau LG. De ase­me­nea, există şi câteva modele produse de firme din România, precum EvoTab sau Allview.

×
Subiecte în articol: Apple gadget ipad Steve Jobs ipad2