x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Un break cu muşchi

Un break cu muşchi

de Dragos Stoica    |    29 Mar 2009   •   00:00
Un break cu muşchi

Versiunea de familie a lui Opel Insignia păstrează aspectul şi performanţele dinamice ale originalului, în pofida caracterului cuminte conferit de obicei de o caroserie cu hayon.



Una dintre revelaţiile auto din ultimele luni, Insignia a primit de curând o nouă versiune. Este vorba de un break care reuşeşte performanţa deloc uşoară de a combina în mod fericit caracteristicile unei maşini de familie cu dinamismul propus de Insignia hatchback şi notchback.

GAMĂ. Maşina a fost testată la jumătatea lui martie, în Germania, prin împrejurimile oraşului Frankfurt. Alegere inspirată, deoarece Insignia ST şi-a dezvăluit calităţile atât pe autobahn, cât şi pe drumuri mai virajate. Gama de motorizări este largă, capabilă să satisfacă şi gusturile mai pretenţioase. Există nu mai puţin de cinci versiuni pe benzină, 1.6 l (115 CP), 1.8 (140 CP), 1.6 Turbo (180 CP), 2.0 Turbo (220 CP) şi "bomba" 2.8 V6 Turbo (260 CP), în timp ce diesel-urile sunt în număr de patru, cu aceeaşi cilindree, 2.0 litri BiTurbo, şi variante diferite de putere (110, 130, 160 şi 190 CP), obţinute ca urmare a adaptării unui sistem inovator de injecţie directă multiplă. Preţurile lui Insignia ST pleacă în România de la 20.150 euro (TVA inclus) pentru un 1.6 ECOTEC, putând însă atinge şi 34.600 de euro (TVA inclus) în cazul 2.8 V6 Turbo, cu transmisie automată.

Polivalenţă germană

Deşi Insignia ST este mai lung cu opt centimetri decât hatchback-ul, performanţele maşinii nu suferă, senzaţie amplificată şi de faptul că aerul de break pe care l-ar degaja caroseria este rarefiat de liniile de la exterior, care rămân la fel de îndrăzneţe ca în cazul versiunilor originale. Ţinuta de drum este excelentă, mai ales dacă beneficiaţi de tracţiunea integrală Adaptive 4x4, disponibilă opţional. În pofida dimensiunilor, Insignia ST se comportă excelent, putând fi condus foarte sportiv, graţie şi motorizărilor de sub capotă. Printre dotările noi ale maşinii se numără sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL+), care dispune reglarea automată a farurilor în funcţie de condiţiile de trafic şi sistemul FlexRide, acesta sporind stabilitatea maşinii şi oferind şoferului posibilitatea de a opta între trei moduri de rulare: standard, tour şi sport. Alt superlativ, volumul portbagajului: poate atinge 1.530 litri, în cazul rabatării banchetei din spate.

×
Subiecte în articol: auto