x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Udrea, spectacol de 190.000 de euro

Udrea, spectacol de 190.000 de euro

de Elena Stan    |    21 Sep 2010   •   00:00
Udrea, spectacol de 190.000 de euro
Sursa foto: Liviu Sova/Agerpres

Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a cheltuit 160.800 de euro, fără TVA, pentru organizarea evenimentelor de la Shanghai, din data de 29 iulie, cu ocazia lansării brandului turistic al României. Locul de desfăşurare al activităţilor a fost Expoziţia Mondială de la Shanghai, iar banii au fost asiguraţi din fondurile europene de promovare internaţională.

Aşa cum era de aşteptat, la licitaţie a fost depusă o singură ofertă, de o firmă chineză, care a fost declarată câştigătoare.
Deşi nu avea voie să subcontracteze, Firma BEIJING TAIHE XINZHENG GUANGGAO YOUXIAN GONGSI a contractat artiştii români prin intermediul unei firme de impresariat, administrată de Lucian Mitrea şi Giovanni Francesco, cunoscut ca fiind "ginerele" preşedintelui Traian Băsescu, prietenul Ioanei Băsescu, potrivit informaţiilor apărute în presa centrală.

Pentru organizarea evenimentelor de la Shanghai, firma chineză a avut la dispoziţie doar o săptămână, potrivit datelor publicate recent pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Contractul a fost încheiat prin atribuire directă, metodă utilizată de reprezentanţii Ministerului Turismului în repetate rânduri, reprezentând una dintre temele de cercetat ale Comisiei de Anchetă cu privire la cheltuirea banului public de la Ministerul Turismului din 2009. Ministerul Turismului a şi fost amendat de Agenţia Naţională de Reglementare şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice pentru acest lucru. Şi de data aceasta, reprezentanţii Ministerului Turismului au sărit mai multe etape în ceea ce priveşte organizarea unei licitaţii. Astfel, nu a fost publicat nici un anunţ de intenţie sau de participare, fiind transmis recent anunţul de atribuire.

Persoanele prezente la eveniment, cât şi românii care s-au uitat la televizor, deoarece au fost transmise la ştiri imagini de la evenimentele de la Shanghai, au putut vedea căluşarii şi mai mulţi chinezi îmbrăcaţi în costume medievale, precum şi pe Gheorghe Zamfir, cântând la nai, în deschiderea evenimentului. Alături de Elena Udrea, pe scenă au putut fi observaţi şi cei trei sportivi care au promovat imnul turistic "România the land of choice" în 2009, Gheorghe Hagi, Nadia Comăneci şi Ilie Năstase, precum şi mai multe hostese din România. Ministerul Turismului a plătit şi pentru recitalul susţinut de cântăreaţa Andreea Bănică.

O dată cu lansarea brandului turistic al României de la Shanghai, Elena Udrea a fost protagonista unui nou scandal, din cauza frunzei utilizate ca logo în brandul turistic. Frunza, prezentată "în premieră" în China, mai este utilizată de alte câteva firme din lume, printre care o firmă ce se ocupă cu reciclarea deşeurilor provenite din industrie, un dicţionar francez de ecologie, precum şi un mare mall din Marea Britanie. Deşi a fost convocată de urgenţă a consiliului de brand, frunza controversată a rămas neschimbată. Recent, Udrea a scris pe blog că a dispărut frunza de pe site-ul pe care a fost depistată imediat după lansarea brandului de la Shanghai, întrebându-se dacă a fost sau nu premeditat scandalul creat pe marginea "frunzei". Pentru brandul turistic al României, asocierea THR&THS va încasa circa 900.000 de euro.


Udrea se plânge de lipsa parcărilor
Culmea tupeului, Elena Udrea se plânge pe blogul ei de problemele pe care le întâmpină ca cetăţean al Bucureştiului. "Să mergi cu maşina prin oraş la oră de vârf, să găseşti un loc de parcare, să te plimbi printre blocuri seara, când devin active haitele de câini, să mergi prin unele parcuri seara, toate astea devin adevărate aventuri demne de o junglă urbană. Şi mai sunt multe alte lucruri care nu merg: de la transportul în comun până la blocurile nereabilitate, clădirile vechi care stau să cadă, parcurile pe cale de dispariţie, haosul urbanistic, publicitatea stradală mult prea agresivă ş.a.m.d." Toate lucrurile pe care le înşiruie doamna Udrea nu au apărut peste noapte, ci sunt încă de pe vremea când pe la şefia Bucureştiului s-au plimbat Traian Băsescu, Adriean Videanu, chiar şi ea în calitate de consilier general. Atunci nu a scos un cuvânt pe aceste subiecte. Este revoltător cum tocmai Udrea se plânge de lipsa locurilor de parcare, în condiţiile în care soţul său, Dorin Cocoş, prin Dalli, a deţinut din 1995 până în 2009 monopolul parcărilor în Capitală. În toţi aceşti ani, au fost desenate doar câteva dungi pe asfalt, fiind în schimb încasaţi banii şoferilor care voiau să parcheze în Bucureşti.

   ● Monica Andrei Capatos

×
Subiecte în articol: economic