Jurnalul.ro Fun Teoria evoluţiei - S-a descoperit "veriga lipsă"!

Teoria evoluţiei - S-a descoperit "veriga lipsă"!

08 Apr 2010   •   00:00

Cercetătorii sud-africani susţin că au descoperit "veriga lipsă" dintre Australopitec şi Homo Habilis, strămoş al omului modern, această descoperire putând, în opinia specialiştilor, să revoluţioneze felul în care este percepută evoluţia speciei umane, informează dailymail.co.uk.

Scheletul fosilizat al unui copil, vechi de circa două milioane de ani, descoperit în Africa de Sud, aparţine unei specii complet noi, care a făcut legătura între strămoşii cu aspect de maimuţă antropoidă ai omului şi omul modern.
Această descoperire ar putea ajuta la descifrarea unuia dintre cele mai mari mistere din evoluţia speciei umane - identificarea momen­tului în care oamenii au devenit bipezi. Scheletul a fost descoperit în Malapa Cave, din regiunea Sterkfontein, de profesorul Lee Berger, de la Universitatea Witwatersrand din Johannesburg.

Descoperirea "verigii lipsă" îi va ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine felul în care strămoşii noştri au evoluat din Australopiteci - care semă­nau cu maimuţele antropoide şi care au trăit în Africa în urmă cu circa 3,9 mi­lioane de ani - pentru a deveni Homo Habilis - prima specie de hominizi, care a apărut în urmă cu 2,5 milioane de ani.

Subiecte în articol: lumea