x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Maria Ţoghină şi realizările SRR

Maria Ţoghină şi realizările SRR

01 Iul 2010   •   00:00
Maria Ţoghină şi realizările SRR
5794-125174-dm_20100509111547029.jpg"Când am realizat câte lucruri am făcut, eu însămi am fost surprin­să", a mărturisit Maria Ţoghină (foto) la 30 iunie, la finalul mandatului său de preşedinte-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, într-o conferinţă de presă la sediul SRR.

Ţoghină a prezentat bilanţul activităţii SRR în perioada 2005-2010, pe care l-a numit "Cartea al­bă a activităţii Române de Ra­dio­difuziune", trecând în re­vis­tă obiectivele atinse de instituţia pe care a condus-o: recâştigarea şi menţi­ne­rea statutului de lider de audienţă pe piaţa radio; echilibra­rea balanţei economice şi în­che­ie­rea fiecărui an cu profit; asigura­rea viabilităţii tehnice a insti­tu­ţi­ei; modernizarea instituţională şi re­lansarea activităţii de marke­ting şi comunicare. Aceasta a mai spus că la preluarea manda­tului şi-a propus eficientizarea insti­tu­ţiei, echidistanţa, credibilitatea, dez­voltarea şi modernizarea acesteia.

Pentru realizarea primului obiec­tiv s-au luat măsuri în vede­rea revitalizării politicii editoriale, pe baza strategiei editoriale adoptate de noul, pe-atunci, Consiliu de Administraţie, personali­za­tă pentru fiecare post de radio. Rezulta­tul a constat în revenirea Radio Ro­mânia în postura de lider na­ţi­o­nal al audi­en­ţei radio şi păstrarea acestui loc pe toată perioada mandatului. De exemplu, Radio Ro­­­m­ânia Actua­li­tăţi are acum cea mai mare cotă de piaţă la nivel naţional (15,1%), urmat de Kiss FM şi de Radio România Regional.

Unul dintre cele mai dificile obiective a fost redresarea situaţiei economice a instituţiei, preluată cu un deficit de 47 miliarde ROL, care însă a fost recuperat, re­u­şindu-se încheierea fiecărui an de mandat cu profit, dar şi finalizarea unor obiective majore în plan teh­nic şi editorial. Pentru a asigura viabilitatea tehnică a instituţiei s-au dat în exploatare Sistemul informatic integrat, Noul control general tehnic şi Blocul de producţie Iaşi. În acelaşi timp a de­marat activitatea de informatizare a arhivelor SRR. Modernizarea instituţională a presupus acţiunea în trei mari direcţii: adoptarea identităţii instituţiei, restructu­ra­rea organizatorică şi acţiunea de completare a culturii de or­ga­ni­za­ţie. Iar relansarea acti­vităţii de marketing a survenit pe fondul ne­voii acute de finanţare şi s-a concretizat în externalizarea vânzării spaţiului publicitar şi atragerea de fonduri pentru campaniile şi evenimentele instituţiei.

Printre obiectivele de viitor pe care Maria Ţoghină le-a enumerat pentru radioul public se numără finalizarea proiectului de extinde­re în Republica Moldova, înfi­in­ţa­rea postului Radio România Multicultural şi a celui destinat exclusiv ştirilor. Noul preşedinte-director general al instituţiei este Demeter Andras Istvan.

×
Subiecte în articol: mass-media