Ţoghină a prezentat bilanţul activităţii SRR în perioada 2005-2010, pe care l-a numit "Cartea albă a activităţii Române de Radiodifuziune", trecând în revistă obiectivele atinse de instituţia pe care a condus-o: recâştigarea şi menţinerea statutului de lider de audienţă pe piaţa radio; echilibrarea balanţei economice şi încheierea fiecărui an cu profit; asigurarea viabilităţii tehnice a instituţiei; modernizarea instituţională şi relansarea activităţii de marketing şi comunicare. Aceasta a mai spus că la preluarea mandatului şi-a propus eficientizarea instituţiei, echidistanţa, credibilitatea, dezvoltarea şi modernizarea acesteia.
Pentru realizarea primului obiectiv s-au luat măsuri în vederea revitalizării politicii editoriale, pe baza strategiei editoriale adoptate de noul, pe-atunci, Consiliu de Administraţie, personalizată pentru fiecare post de radio. Rezultatul a constat în revenirea Radio România în postura de lider naţional al audienţei radio şi păstrarea acestui loc pe toată perioada mandatului. De exemplu, Radio România Actualităţi are acum cea mai mare cotă de piaţă la nivel naţional (15,1%), urmat de Kiss FM şi de Radio România Regional.
Unul dintre cele mai dificile obiective a fost redresarea situaţiei economice a instituţiei, preluată cu un deficit de 47 miliarde ROL, care însă a fost recuperat, reuşindu-se încheierea fiecărui an de mandat cu profit, dar şi finalizarea unor obiective majore în plan tehnic şi editorial. Pentru a asigura viabilitatea tehnică a instituţiei s-au dat în exploatare Sistemul informatic integrat, Noul control general tehnic şi Blocul de producţie Iaşi. În acelaşi timp a demarat activitatea de informatizare a arhivelor SRR. Modernizarea instituţională a presupus acţiunea în trei mari direcţii: adoptarea identităţii instituţiei, restructurarea organizatorică şi acţiunea de completare a culturii de organizaţie. Iar relansarea activităţii de marketing a survenit pe fondul nevoii acute de finanţare şi s-a concretizat în externalizarea vânzării spaţiului publicitar şi atragerea de fonduri pentru campaniile şi evenimentele instituţiei.
Printre obiectivele de viitor pe care Maria Ţoghină le-a enumerat pentru radioul public se numără finalizarea proiectului de extindere în Republica Moldova, înfiinţarea postului Radio România Multicultural şi a celui destinat exclusiv ştirilor. Noul preşedinte-director general al instituţiei este Demeter Andras Istvan.