x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Sondajele pentru frunză, peste 300.000 de euro

Sondajele pentru frunză, peste 300.000 de euro

de Elena Stan    |    09 Noi 2010   •   00:00
Sondajele pentru frunză, peste 300.000 de euro
Sursa foto: Bogdan Iuraşcu/Jurnalul Naţional

Desenarea controversatei frunze care reprezintă logo-ul României a costat 96.000 euro, însă grosul sumei prevăzute în contractul de realizare a brandului turistic de ţară a fost alocat pentru realizarea sondajelor telefonice executate de angajaţii consorţiului spaniol THR&TNS. În final, valoarea totală a contractului se ridică la 849.000 de euro.

Potrivit costurilor defalcate ale contractului prezentate de THR, în dosarul licitaţiei statul român a plătit pentru identitatea vizuală (logoul cu frunza verde) suma de 109.000 euro. Potrivit Hotnews, THR a încasat 120 de euro/oră pentru echipa care a creat logo-ul, însă cea mai mare parte a sumei prevăzute în contract o reprezintă sondajele telefonice realizate de THR. Compania a încasat pentru aceste sondaje 302.350 de euro, potrivit Hotnews. Contractul prevede realizarea a 1.200 de interviuri, 10.800 de ore de muncă plătite cu 28 de euro/oră. MDRT a plătit 25.750 euro pentru managementul proiectului pentru brandul de ţară, analizarea situaţiei curente a costat 84.620 euro, cercetarea de piaţă calitativă a costat 32.000 euro, iar cea cantitativă a costat 400.000 euro.

De asemenea, pentru determinarea avantajelor competitive ale României a fost achitată suma de 23.400 euro, iar pentru strategia de poziţionare a brandului de ţară a fost alocată o sumă de peste 71.000 euro, respectiv 40.500 euro pentru definirea strategiei şi a sloganului şi 30.560 euro pentru realizarea briefului pentru identitatea vizuală. Ministerul a mai plătit circa 109.000 euro pentru conceptualizarea, crearea şi proiectarea identităţii vizuale, respectiv 96.000 euro pentru concept şi design şi 13.000 euro pentru testarea acestuia. Contractul cu consorţiul spaniol mai prevedea alocarea sumei de 150.510 euro pentru liniile directoare pentru strategia de implementare.


Udrea - omisiune de 7,7 milioane euro
Elena Udrea şi-a trecut în declaraţia de avere afacerile pe care firma Clamari Impex Trading SRL le are cu statul. Numai că în cazul Elenei Udrea diferenţa dintre ce cere Legea ANI să fie făcut public în declaraţia de avere şi ce declară ministrul Dezvoltării este de nu mai puţin de 7,7 milioane de euro, arată jurnaliştii de la Evenimentul Zilei. Clamari Impex Trading SRL este deţinută în proporţie de 100% de soţul Elenei Udrea, Dorin Cocoş, furnizor de reactivi pentru spitalele de urgenţă din Bucureşti: Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca, Institutul Clinic Fundeni şi Spitalul Clinic de Urgenţă Militar "Carol Davila". Două dintre contractele mari a căror derulare se suprapune peste mandatul de ministru-deputat al Elenei Udrea sunt acorduri-cadru întinse pe mai mulţi ani, cu un plafon maxim în baza căruia se încheie contracte subsecvente.

Acestea au fost încheiate în anul 2008, înainte ca Elena Udrea să fie ministru. În total, suma pe care firma lui Dorin Cocoş o poate încasa de la stat până în 2011 se ridică, potrivit Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), la 38.713.909 milioane de lei, adică 9,2 milioane de euro. În declaraţia de interese a Elenei Udrea apar însă doar 6.496.516 lei, adică 1,5 milioane de euro. Cel mai bănos este acordul-cadru încheiat cu Spitalul Floreasca, în octombrie 2008, pe 36 de luni, până în toamna lui 2011. Contractul a fost obţinut în urma unei licitaţii deschise la care Clamari a avut singura ofertă pentru loturile respective. Valoarea contractului, potrivit SEAP, este de 23.868.592,08 lei fără TVA, ceea ce, cu TVA de doar 19%, se ridică la 28.403.624 de lei, adică aproximativ 6.762.000 de euro.

Din aceştia, Elena Udrea declară 558.907 lei, suma aferentă contractelor subsecvente derulate sub acord doar până la 19 ianuarie 2010. Al doilea acord-cadru de anvergură este încheiat cu Institutul Clinic Fundeni, în iulie 2008, în urma unei licitaţii cu doi competitori. Ambii câştigă câte o parte, Clamari încheind acordul pentru 8.664.105,00 lei fără TVA, ceea ce cu TVA de minimum 19% înseamnă 10.310.284 de lei, adică aproximativ 2.455.000 de euro. În declaraţia Elenei Udrea apare doar suma de 5.937.609 lei, adică 1.414.000 de euro, aferentă contractelor subsecvente de până în august 2010. Contactată de EVZ, Elena Udrea spune că este pentru prima dată când se interesează de subiect, trecându-şi în declaraţie ceea ce i-a furnizat serviciul de contabilitate al firmei.

×
Subiecte în articol: observator