x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Udrea face Manual de brand turistic

Udrea face Manual de brand turistic

de Elena Stan    |    20 Oct 2010   •   00:00
Udrea face Manual de brand turistic
Sursa foto: Marin Raica/Jurnalul Naţional

Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), realizează un Manual de brand turistic şi broşuri prin care să promoveze brandul turistic al României, pentru care va plăti peste 120.000 de euro.

Astfel, ministerul pe care îl conduce organizează selecţie de oferte pentru achiziţionarea de servicii privind realizarea Manualului de brand turistic al României şi servicii de promovare prin realizarea de materiale promoţionale (broşuri) cu rol în lansarea noului brand turistic al României.

Finanţarea celor două proiecte este asigurată de la bugetul MDRT pe anul 2010, capitolul "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN), Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)". Valoarea estimată pentru realizarea broşurilor este de 95.000 de euro, fără TVA, echivalentul a aproximativ 408.500 de lei, fără TVA, iar pentru realizarea Manualului de brand turistic, valoarea estimată este de 5.000 de euro, fără TVA, echivalentul a aproximativ 21.500 de lei, fără TVA. Termenul de execuţie şi predare pentru broşuri este de 60 de zile calendaristice de la semnarea contractului, iar pentru Manualul de brand turistic este de 15 zile. Pentru ambele licitaţii, ofertele se vor depune la sediul MDRT direct sau prin poştă. Pentru manuale, data-limită pentru depunerea ofertelor este 1.11.2010, ora 10:00, urmând ca deschiderea ofertelor să se realizeze în aceeaşi zi la ora 12:00. Pentru broşuri - data-limită de depunere a ofertelor este - 1.11.2010, ora 12:00, urmând ca deschiderea ofertelor să se realizeze în aceeaşi zi, la ora 14:00.

Firmele interesate să depună ofertă trebuie să îndeplinească mai multe condiţii. Astfel, pentru realizarea broşurilor, firmele vor depune documente din care să rezulte că media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani trebuie să fie egală sau mai mare de 190.000 de euro, echivalent a 817.000 de lei, precum şi o listă a principalelor prestări de servicii similare efectuate în ultimii trei ani, conţinând valori, perioade, beneficiari, indiferent dacă aceştia din urmă sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi şi prezentarea unui contract de servicii anterior finalizat, ce reprezintă din punct vedere valoric suma de minimum de 28.500 de euro echivalent a 122.550 de lei sau prezentarea a trei contracte anterioare finalizate a căror sumă cumulată să fie de minimum 47.500 de euro echivalentul a 204.250 de lei. În cazul Manualului, media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani este egală sau mai mare de 10.000 de euro, echivalent a 43.000 de lei, precum şi o listă cu principalele prestări de servicii similare efectuate în ultimii trei ani.


Curs valutar, fus orar şi geografie
Potrivit caietului de sarcini, Manualul de brand trebuie să aibă 40 de pagini (inclusiv coperta), format 20 x 20 cm. Manualul se va tipări într-un tiraj de 5.000 de exemplare, din care 2.000 în limba engleză şi 3.000 în limba română. Atât pentru interior, cât şi pentru exterior se va utiliza hârtie "60% SATIMAT GREEN" - hârtie cretată, reciclată semimată sau, similar, cu gramaje pe metru pătrat între 150 g/m2 pentru interior şi 250 g/m2 pentru copertă. Manualul va fi finisat, capsat, iar coperta va fi lăcuită high gloss. Firma câştigătoare va asigura traducerea din limba engleză în limba română a textului Manualului de brand. Termenul de execuţie şi predare a Manualului de brand este de 15 zile calendaristice de la semnarea contractului de prestări servicii.

Criteriul de atribuire al acestei achiziţii este preţul cel mai scăzut. Oferta financiară trebuie să cuprindă detalierea pe categorii a tuturor costurilor implicate. Toate broşurile vor include o pagină cu informaţii generale despre România: amplasare geografică, suprafaţă, populaţie, limbă oficială, drapel, forma de guvernământ, capitala, oraşe principale, clima, moneda şi schimb valutar, fus orar, informaţii practice despre România. De asemenea, trebuie să cuprindă însemnele grafice ale noului brand turistic al României, conform Manualului de brand (atât pe prima copertă, cât şi pe ultima), coordonatele MDRT (inclusiv pagina web) şi coordonatele exacte ale Birourilor de Promovare şi Informare Turistică ale României din străinătate. Acestea vor fi puse la dispoziţie de MDRT.

×
Subiecte în articol: observator