x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Udrea: frunza este profesionistă

Udrea: frunza este profesionistă

de Elena Stan    |    02 Sep 2010   •   00:00
Udrea: frunza este profesionistă

Elena Udrea, ministrul Turismului, se laudă cu brandul turistic de ţară, în ciuda scandalului iscat pe marginea frunzei utilizate ca logo de consorţiul spaniol THR-TNS, pentru care va achita 900.000 de euro, în condiţiile în care frunza poate fi achiziţionată de pe internet cu doar 250 de dolari.



"Luna iulie a acestui an a marcat lansarea brandului turistic internaţional al României şi aş vrea să spun încă o dată că este pentru prima dată când România are un brand turistic naţional profesionist făcut, bazat pe studii şi cercetări la nivel naţional şi internaţional şi care plasează ţara noastră pe piaţa internaţională de turism pornind de la domeniile, sectoarele în care suntem azi competitivi", a spus Elena Udrea la reuniunea anuală a diplomaţilor români, potrivit Mediafax. Udrea susţine că brandul turistic lansat la data de 29 iulie la Shanghai este bine realizat, deoarece a pornit de la "o bază ştiinţifică", nu ca proiectele de promovare turistică de anii trecuţi, care erau "generaliste".

Ea a declarat că a propus Ministerului Afacerilor Externe (MAE) un protocol de cooperare în domeniul turistic, potrivit căruia "misiunile noastre diplomatice din străinătate să sprijine birourile noastre turistice" în vederea promovării brandului turistic.
Udrea recunoaşte că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie, însă continuă să declare că este mulţumită de modul în care a fost realizat brandul turistic şi că va plăti, momentan, doar partea de cercetare.

"Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse", a declarat Elena Udrea într-un interviu pentru Mediafax.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte. Asocierea THR-TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.

×
Subiecte în articol: observator