x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Benjamin Netanyahu a inaugurat o linie feroviară rapidă între Ierusalim şi Tel Aviv

Benjamin Netanyahu a inaugurat o linie feroviară rapidă între Ierusalim şi Tel Aviv

20 Sep 2018   •   17:59
Benjamin Netanyahu a inaugurat o linie feroviară rapidă între Ierusalim şi Tel Aviv
Sursa foto: Karina Knapek/Intact Images

Şeful guvernului israelian, Benjamin Netanyahu, a inaugurat joi noua linie de tren de mare viteză între Ierusalim şi Tel Aviv, care ar trebui să schimbe viaţa multor israelieni, dar aceasta ar urma să înceapă să funcţioneze parţial abia de marţi, relatează AFP. 

Astfel, distanţa dintre Ierusalim şi Tel Aviv va fi parcursă într-o jumătate de oră cu trenul. Un avantaj pentru mulţi israelieni care parcurg cu regularitate cei 70 km care separă cele două oraşe, unde se concentrează cea mai mare parte a activităţii economice şi politice a ţării. 

În faţa presei, Netanyahu a vorbit despre o 'zi istorică' şi despre începutul unei 'noi ere'. 

Cele două oraşe erau până acum legate printr-o linie de cale ferată sinuoasă care urma traseul vechii linii construite încă pe vremea mandatului britanic şi drumul de la Tel Aviv la Ierusalim dura cel puţin o oră şi jumătate pe calea ferată. 

Altfel, se putea ajunge pe autostradă, dar o rută mai greu de parcurs, cu blocaje majore în trafic la ore de vârf şi pe deasupra stresant din cauza conducătorilor auto grăbiţi. 

Această linie feroviară nu este încă total operaţională de la un capăt la altul, ci doar între noua gară din Ierusalim şi aeroportul internaţional Ben Gurion, situat în apropiere de Tel Aviv: doar în 21 de minute se va parcurge acest traseu. 

La 14 ani de la lansarea proiectului în 2004, mai sunt necesare lucrări înainte de a fi pusă în funcţiune secţiunea dintre aeroportul Ben Gurion şi centrul oraşului Tel Aviv. 

Linia a fost iniţial programată să înceapă să funcţioneze în 2008. Dar şantierul, sub control israelian, în parteneriat cu companii chineze, italiene şi ruse, a înregistrat numeroase întârzieri. Punerea în funcţiune a fost amânată cu mai multe luni la începutul anului 2018. 

Au mai luat parte la proiect grupurile canadian Bombardier, spaniol Semi şi francez Alstom. Şantierul s-a cifrat în 2016 la şapte miliarde de shekeli (1,6 miliarde de euro). 

Noua linie este prezentată de către promotorii săi drept o performanţă în domeniul ingineriei: ea se întinde pe 40 de kilometri de tuneluri şi opt poduri. 

O parte a liniei este expusă criticilor politice, întrucât trece prin Cisiordania, teritoriu palestinian ocupat de către armata israeliană de peste 50 de ani. 

Sistemul de transport public din Israel se bazează în principal pe autobuze. Circulaţia cu trenul reprezintă doar 6% din transportul public, comparativ cu 30-60% în multe alte ţări ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), aşa cum subliniază această organizaţie într-un raport privind economia israeliană, dat publicităţii în ianuarie 2016.

AGERPRES

×