Jurnalul.ro Ştiri Externe Cercetătorii au identificat 14 descendenți ai familiei lui Leonardo da Vinci

Cercetătorii au identificat 14 descendenți ai familiei lui Leonardo da Vinci

19 Iul 2021   •   12:00
Cercetătorii au identificat 14 descendenți ai familiei lui Leonardo da Vinci

Cercetări de câteva decenii asupra presupuselor rămășițe ale lui Leonardo da Vinci au dezvăluit câte persoane în viață pot pretinde că sunt descendenți ai familiei geniului Renașterii și ale pictorului „Mona Lisa”. Sunt 14, scrie CNN.

Concluzia, publicată în revista Human Evolution în această lună, vine după trasarea unui nou arbore genealogic, care privește 21 de generații și patru ramuri.

Cercetarea parte din proiectul ADN Leonardo Da Vinci, care își propune să confirme rămășițele considerate a fi ale lui Da Vinci și să „înțeleagă mai bine talentele sale extraordinare și acuitatea vizuală prin asociații genetice”.

Cercetătorii au scris că aceste rezultate sunt „așteptate cu nerăbdare din punct de vedere istoric”, deoarece vor ajuta cercetătorii „să exploreze științific rădăcinile geniului său, să găsească informații despre priceperea sa și despre posibila sa îmbătrânire precoce, despre faptul că a fost stângaci, despre posibile boli ereditare și pentru a explica anumite percepții senzoriale deosebite, cum ar fi calitatea sa vizuală extraordinară și sinestezia."

Cercetătorii au adunat date din documente istorice din arhive publice și private și din evidențele descendenților lui Leonardo.

Studiul nu a furnizat prea multe informații despre descendenții artistului, pentru a le proteja viața privată.

Născut în 1452, Leonardo este cunoscut pentru picturile sale „Mona Lisa” și „Cina cea de Taină”. Leonardo s-a dedicat științei, matematicii, arhitecturii, designului, ingineriei, geologiei, cartografiei, sculpturii și desenului.

(sursa: Mediafax)