x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Industria auto din Europa Centrală este puternic afectată de criza generată de pandemie

Industria auto din Europa Centrală este puternic afectată de criza generată de pandemie

02 Aug 2020   •   20:00
Industria auto din Europa Centrală este puternic afectată de criza generată de pandemie
Sursa foto: RobertCorse/Getty Images/iStockphoto

Industria auto este puternic afectată de criza generată de pandemia de coronavirus, aceasta fiind acum unul dintre principalele obstacole în redresarea economiei europene. Producția de autovehicule a fost timp de peste 30 de ani, de la căderea comunismului, unul dintre sectoarele de creștere ale Europei Centrale, arată Reuters. 

Fabricile au fost închise în perioada de izolare a populației, iar în prezent multe unități nu lucrează la capacitate maximă. Acest lucru afectează mai ales Cehia, Slovacia și Ungaria, dependente de industria auto.

"Ne aşteptăm ca acest sector să înregistreze cel mai sever declin din sectorul manufacturier în regiune. Este domeniul în care redresarea va fi cea mai lentă, prin urmare ar putea fi unul din principalele obstacole în redresarea economiei", a spus Peter Virovacz, economist la ING Budapesta.

Directorii asociaţiilor industriei auto din Cehia, Ungaria, Slovacia şi Polonia au informat UE că în aceste țări circa1,3 milioane de persoane lucrează în sectorul auto. Aceștia au cerut UE restabilirea lanţurilor de aprovizionare, sprijin financiar şi revizuirea cerinţelor autorităţilor de reglementare. Peter Erdelyi, preşedintele Asociaţiei importatorilor de maşini din Ungaria, a declarat că încă nu au primit un răspuns.

Acesta generează 4-6% din PIB-ul Ungariei, 10% din PIB-ul Cehiei şi 13% din PIB-ul Slovaciei.

Unii producători auto se aşteaptă însă la un declin al producţiei în Europa Centrală de 20-25% în 2020, din cauza scăderii producţiei la nivel global.

Comisia Europeană se aşteaptă în acest an la o contractare de 7% a PIB-ului Ungariei, de 7,8% a PIB-ului Cehiei şi de 9% a PIB-ului Slovaciei. Polonia, cel mai puţin dependentă de sectorul auto, va avea un declin economic de 4,6%.

Producătorii auto au evitat concedierile masive şi readuc angajaţii la muncă, crescând gradual producţia.

Grupul auto german Daimler a anunţat că la fabrica sa din Ungaria se lucrează în două schimburi şi va fi reintrodus schimbul trei din prima săptămână a lunii august.

Kia Motors Slovacia vrea să reintroducă schimbul trei din septembrie, iar PSA Slovacia a anunţat că are suficiente comenzi până în toamnă. În Ungaria, Suzuki se aşteaptă la o scădere de 20% a producţiei, faţă de estimările iniţiale și a reintrodus schimbul doi din luna iulie.

Asociaţia industriei auto din Cehia estimeaă că producţia auto va scădea cu o cincime în 2020, iar veniturile în sectorul auto se vor reduce cu  9,6 miliarde de dolari.
 

×
Subiecte în articol: auto pandemie coronavirus