x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe UPDATE Tragedie în Indonezia. Semnale care provin de la cutia neagră a avionului prăbușit, detectate

UPDATE Tragedie în Indonezia. Semnale care provin de la cutia neagră a avionului prăbușit, detectate

10 Ian 2021   •   09:44
UPDATE Tragedie în Indonezia. Semnale care provin de la cutia neagră a avionului prăbușit, detectate
Sursa foto: Hepta

Autoritățile indoneziene au detectat, duminică, semnale care ar putea proveni de la cutia neagră a avionului prăbușit în mare la scurt timp după ce a decolat din capitala Jakarta. Părți de corp uman și piesele care ar fi de la avionul prăbușit au fost recuperate.

Semnalele care ar putea proveni de la cutia neagră a avionului prăbușit în mare sâmbătă, la scurt timp după ce a decolat din capitala Jakarta, au fost detectate duminică, în Indonezia, scrie Reuters.

De asemenea, au fost recuperate și părți de corp uman și piesele despre care se suspectează că a fi ale avionului prăbușit.

Hepta

 

Avionul Boeing 737-500, cu 62 de pasageri și echipaj, se îndrepta spre Pontianak, în vestul Kalimantanului, înainte ca acesta să dispară sâmbătă de pe ecranele radar, la patru minute după decolare.

Accidentul este primul incident major al companiei aeriene din Indonezia de la prăbușirea unui Lion Air Boeing 737 Max, în 2018, în care au murit toți cei 189 de pasageri și echipajul. Acel avion s-a prăbușit și în Marea Java la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Internațional Soekarno-Hatta.

„Am detectat semnale în două puncte. Aceasta ar putea fi cutia neagră”, a declarat șeful agenției de căutare și salvare din Indonezia.

UPDATE 3 O persoană care ar fi trebuit să fie pasager în avionul Boeing 737-500, prăbușit în Indonezia, a scăpat cu viață. El nu s-a putat urca la bordul aeronavei întrucât a întârziat testul pentru depistarea infecției cu COVID-19, scrie avherald.com.

Rezultatul investigației a fost negativ dar a sosit după decolare, fapt ce nu i-a permis îmbarcarea.

Avionul s-a prăbuşit în Marea Java, în apropierea Insulelor Seribu (Kepulauan), din Indonezia.

Resturi ale aeronavei şi fragmente umane au fost descoperite în mare de o navă a Pazei de Coastă din Indonezia.

UPDATE 2 Autoritățile indoneziene au trimis echipe de salvare, alcătuite din nave, în Marea Java, în urma prăbușirii unui avion Boeing 737-500 al companiei aeriene Sriwijaya Air, transmite Reuters.

''Poziţia aeronavei este estimată s-ar afla între insulele Laki şi Lancang. Potrivit informaţiilor primite din zonă, câteva resturi ale avionului, au fost găsite şi au fost recuperate pentru investigaţii suplimentare'', a declarat directorul adjunct al Agenţiei Naţionale indoneziene pentru Operaţiuni de Căutare şi Salvare, Bambang Suryoaji.

Acesta a decolat de la Jakarta cu destinaţia Pontianak, aflat în provincia Kalimantanul de Vest.

La bordul avionului se aflau 62 de persoane, printre care aproximativ 50 de pasageri, a spus ministrul Transporturilor, Budi Karya Sumadi.

Sistemul de monitorizare al traficului aerian Flightradar24 a anunţat pe Twitter, la ora locală 14:30 (07:30 GMT), că zborul SJ182 a pierdut peste 3.000 de metri altitudine în mai puţin de un minut, la patru minute după decolare.

UPDATE 1 Avionul de pasageri dispărut în Indonezia s-a prăbuşit în mare, la nord de Jakarta, afirmă surse citate de presa indoneziană.

Un oficial local a declarat că aceasta s-a prăbuşit în Marea Java, în apropierea Insulelor Seribu (Kepulauan).

Resturi ale aeronavei şi fragmente umane au fost descoperite în mare de o navă a Pazei de Coastă din Indonezia.

Modelul Boeing 737-500

Seria -500 este aparatul de zbor cu cele mai reduse dimensiuni din familia de avioane 737 Classic, ceea ce a permis rute mai lungi, cu mai puțini pasageri și este mai economic decât modelul 737- 300.

A fost lansat în luccru în 1987, după o comandă a Southwest Airlines, și a zburat pentru prima dată la 30 iunie 1989. Un singur prototip a zburat 375 de ore pentru procesul de certificare și, pe 28 februarie 1990, Southwest Airlines a primit prima livrare.

Modelul 737-500 a devenit un favorit al unor companii aeriene rusești - Nordavia, Rossiya Airlines, S7 Airlines, Sky Express, Transaero, UTair și Yamal Airlines, toate cumpărând modele second-hand ale aeronavei pentru a înlocui vechile avioane sovietice.

Familia de avioane 737 a fost gândită începând cu 1964, iar primul zbor a avut loc în aprilie 1967. Avionul a fost conceput ca un aparat cu două motoare, cu cost redus, menit să transporte între 85 și 215 pasageri.

Generația 737 a fost la un moment dat cea mai bine vîndută serie de aparate de zbor, până cînd a fost depășită de modelul 320 de la Airbus, în octombrie 2019. În total, s-au vândut peste 10.000 de aparate de zbor până în martie 2018, și au urmat alte 4.600 de comenzi.

Sunt operate de mai mult de 500 de linii aeriene, zboară spre 1.200 de destinații, în 190 de țări. În medie, un 737 decolează sau aterizează la fiecare cinci secunde în întreaga lume.

În noiembrie 2019, aparatele 737 totalizau 480 de accidente sau incidente, cu un total de peste 5.300 de victime. 

Avioane Boeing 737-500 se află și în flota companiei Blue Air.

ȘTIRE INIȚIALĂ Un avion cu pasageri Boeing 737-500 a dispărut la scurt timp după decolare, după decolarea din Jakarta, transmit autoritățile aeronautice din Indonezia. Acesta efectua o cursă internă.

Aeronava aparține companiei aeriene Sriwijaya Air și efectua cursa SJ182, decolând de pe aeroportul Seokarno-Hatta spre oraşul indonezian Pontianak.

La bord se aflau 59 de pasageri, inclusiv cinci copii și un bebeluș, a relatat ziarul indonezian Republika.

Înainte să dispară de pe radar, avionul a pierdut aproximativ 3.000 de metri din altitudine în mai puţin de un minut, la patru minute după decolare.

Presa locală scrie că avionul ar fi căzut în mare și ar fi explodat. 

Au fost declanşate operaţiunile de căutare şi salvare.

Mediafax

×
Subiecte în articol: avion disparut indonezia