x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Locale Iohannis și Nicușor Dan au găsit vinovații pentru traficul din Capitală

Iohannis și Nicușor Dan au găsit vinovații pentru traficul din Capitală

03 Iun 2021   •   13:09
Iohannis și Nicușor Dan au găsit vinovații pentru traficul din Capitală
Sursa foto: presidency

Atât președintele Klaus Iohannis, cât și edilul genereal al Capitalei, Nicușor Dan, sunt nemulțumiți de faptul că circulația bicicletelor este îngreunată de mașinile parcate peste tot. Primarul vrea să mărească taxele de parcare, începând de anul viitor, sugerând astfel că locuitorii sunt de vină și nu lipsa infrastructurii, găsirea unor soluții pentru fluidizarea traficului, parcarea autovehiculelor, îmbunătățirea transportul public. 

"Oraşele noastre au fost construite în ultima sută de ani pentru automobile. Trebuie să dăm oraşele înapoi oamenilor. Nu toată lumea vrea să meargă cu maşina", a spus șeful statului.

Chinuiți de orele pierdute spre și dinspre serviciu, școlile copiilor, cumpărături, bucureștenii vor scoate mai mulți bani din buzunar pentru că dețin mașini, autoritățile gândindu-se astfel cum să-i mai împovăreze, în loc să le ușureze viața.

"Chiar dacă am avea o cantitate nelimitată de bani în momentul ăsta, nu am putea să organizăm, să concepem şi să executăm acele piste de biciclete pe care toată lumea le aşteaptă, pentru că oraşul acesta este sufocat de maşini parcate şi pe trotuar şi pe prima bandă. Şi aici intrăm într-un cerc vicios, pentru că aceste maşini care sunt parcate pe prima bandă încetinesc transportul public şi din cauză că transportul public e încetinit, lumea foloseşte în continuare maşina. Pentru ca să ieşim din cercul acesta vicios trebuie să facem două lucruri, care sunt parte din aceeaşi problemă. În primul rând, trebuie să avem o strategie de parcare, iar aici parte din strategia de parcare - care înseamnă şi colaborare cu parcări private şi stimularea oamenilor de a parca în locuri care sunt mai departe de locul imediat apropiat locuinţei - e o chestiune care trebuie spusă şi trebuie asumată: trebuie să creştem preţul parcării. Este absolut necesar pentru a realiza acel echilibru în mobilitatea unui oraş", a explicat NIcușor Dan.  

Totodată el le recomandă locuitorilor să renunțe la  mașină și să folosească transportul în comun, în loc să caute să rezolve problemele și uitând că mașina nu mai înseamnă astăzi prestigiu social, ci o necesitate și o modalitate de a ușura viața, și așa greu încercată într-un oraș mare, muncă multă, timp puțin, creșterea copiilor, ori traiul de zi cu zi. Mai mult, clima României, permite folosirea bicicletei doar câteva luni pe an.

"Avem avantajul că avem experienţa oraşelor occidentale care au trăit exact ceea ce trăim noi acum, în urmă cu 40-50 de ani. Au luat iniţial aceleaşi măsuri greşite pe care am început şi noi să le luăm în urmă cu zece ani: să lărgim străzi, ca să aducem şi mai multe maşini, fără să înţelegem că nu este soluţia. Deci, avem experienţa de succes a oraşelor din Europa occidentală, către care ţintim. Trebuie să alocăm bani pentru transportul public, trebuie să avem curajul să spunem că parcarea nu este un drept absolut şi încet-încet o să replicăm modelul de succes pe care îl vedem cu toţii când mergem în vacanţe", a spus Nicușor Dan.

×
Subiecte în articol: biciclete nicusor dan klaus iohannis