x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Locale Trenul s-a întors în Gara Pietroșița, în nordul județului Dâmbovița

Trenul s-a întors în Gara Pietroșița, în nordul județului Dâmbovița

de Diana Scarlat    |    13 Dec 2020   •   16:25
Trenul s-a întors în Gara Pietroșița, în nordul județului Dâmbovița

După un an de absență, trenurile Transferoviar Călători s-au întors în gara istorică de la Pietroșița, inaugurată în anul 1912. Pietroșița a fost una dintre primele zone din România unde a ajuns trenul, istoria localității fiind legată de legendele tunelurilor de sub Bucegi, pentru că legătura cu Sinaia nu s-a realizat niciodată, deși săpăturile au început, în ambele localități, înainte de primul război mondial.

Distrugerea gării istorice de la Pietroșița ar fi fost o mare pierdere și pentru infrastructura feroviară a României. A tăia anual din capetele de linie - ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani - înseamnă a acționa cu totul altfel decât prevăd noile politici de transport verde, la nivel mondial.

Jurnalul a atras atenția asupra acestui pericol, anul trecut, când s-a decis renunțarea la capătul de linie de la Pietroșița, trenurile mergând doar până la Fieni. Reprezentanții TFC au explicat, pentru Jurnalul, că la baza acestei decizii a stat o neînțelegere provocată de intervenția CFR Călători, care preluase cea mai bună parte a transportului pe această rută declarată neinteroperabilă, pe care nu ar fi trebuit să intervină, din moment ce ruta este operată de transportatorul privat care a câștigat licitația. Anul acesta, Transferoviar Călători a revenit în Gara Pietroșița, capăt de linie din 1912.

Strategie Green Deal

Sectorul feroviar joacă un rol important în contextul noului Green Deal al UE. În 2017, emisiile din sectorul transporturilor depășeau, în Uniunea Europeană, cu 28 la sută nivelul din 1990. Noul "Green Deal", pe care îl discută Comisia Europeană în prezent, are obiectivul de a schimba acest trend. 

Prin Green Deal, țările UE s-ai angajat să consolideze transportul feroviar, astfel încât sectorul transporturilor din Europa să contribuie la eforturile noastre privind combaterea schimbărilor climatice. 

Toate mijloacele de transport sunt vizate, dar trenurilor le revine un rol foarte important, pentru că reprezintă un mod cu adevărat sustenabil de a transporta persoane și mărfuri.

Cel mai ridicat nivel de emisii din sectorul european al transporturilor provine din transportul rutier (73%), urmat de aviație (13%) și transportul maritim (11%). Datorită nivelului ridicat de electrificare, transportul feroviar e mult mai ecologic, având un nivel de emisii de numai 1,6 %.

×