x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator A fost semnat protocolul pentru realizarea ultimului tronson din șoseaua de centură a orașului Arad

A fost semnat protocolul pentru realizarea ultimului tronson din șoseaua de centură a orașului Arad

22 Aug 2020   •   16:46
A fost semnat protocolul pentru realizarea ultimului tronson din șoseaua de centură a orașului Arad

Protocolul pentru realizarea ultimului tronson din șoseaua de centură a orașului Arad, cu o lungime de 11 km, a fost semnat de reprezentanții Consiliului Județean Arad și de cei ai CNAIR.

Președintele CJ Arad, Sergiu Bîlcea, a declarat că pe acest tronson se va construi și un pod nou peste râul Mureș și un pasaj peste calea ferată.

„Este cel mai mare proiect de infrastructură al Aradului, după autostrada care tranzitează județul de la Nădlac la limita cu județul Timiș. Și nu atât amploarea investiției conferă dimensiunea sa deosebită, ci faptul că acești 11 km completează inelul rutier din jurul municipiului, iar Aradul va deveni primul oraș reședință de județ din România cu o șosea completă de centură”, a spus Bîlcea.

În anul 2006, Ministerul Transporturilor/CNAIR a elaborat Studiul de fezabilitate pentru ”Varianta de ocolire a Municipiului Arad - Est”, investiție preluată în 2018 de Consiliul Județean Arad.

Valoarea aprobată a investiției este de 177,5 milioane de lei.

Investiția presupune realizarea variantei ocolitoare a orașului Arad, făcând în același timp legătura între două drumuri naționale - DN69 și DN 7.

Se vor construi 11 km de drum județean, iar peste râul Mureş se va construi un pod în lungime de 1 km.

Pe o lungime de 6,8 km, între localităţile Vladimirescu şi Fântânele se va construi o pistă de biciclete.

Drumul va avea două benzi de circulaţie, cu o platformă de 9 m din care carosabilul va avea 7 m, cu o viteză proiectată de 80-100 km/h.

Centura Est va rezolva suprapunerea reţelei stradale a orașului Arad cu traseele drumurilor naţionale şi judeţene pentru fluxurile de tranzit.

De asemenea, se vor reduce poluarea cu noxe și cea fonică precum și numărul accidentelor de circulaţie în zone aglomerate ale municipiului Arad.

Închiderea inelului de centură al orașului prin construirea Centurii Est va permite reorganizarea fluxurilor de trafic prin interzicerea tranzitului prin oraş a vehiculelor masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: sosea de centura arad