x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Polemicile Jurnalului Naţional: "Părintele" frunzei răspunde contestatarilor

Polemicile Jurnalului Naţional: "Părintele" frunzei răspunde contestatarilor

04 Aug 2010   •   00:00

Eulogio Bordas, reprezentantul consorţiului THR/TNS, cel care a realizat brandul turistic al României, răspunde observaţiilor făcute de Aneta Bogdan, managing partner Brandient, pe tema campaniei "Explore the Carpathian garden".



În urma afirmaţiilor facute de D-na Aneta Bogdan, managing partner Brandient - companie finalistă alături de noi în licitaţia privind brandul turistic al României,  Eulogio Bordas Rubies, Preşedintele THR, doreşte să facă următoarele clarificări:

Eulogio Bordas şi-a început cariera în consultanţă în industria turismului în anul 1971 într-un moment  în care aceasta creştea accelerat in Spania. In 1985 a fondat compania THR împreună cu câţiva parteneri. In acel an compania a avut oportunitatea extraordinara sa pioniereze la nivel mondial şi să pună bazele conceptului de brand turistic de ţară, lucrând pentru Spania într-un context internaţional în care nici o alta ţara nu dispunea de un asemenea vehicul de marketing. Dupa această experienţă THR a avut ocazia sa lucreze în aprope 100 de proiecte de dimensiuni variate în 62 de ţări ale lumii.

Marketingul destinaţiilor turistice este specializarea noastră principală. Strategia noastră este să fim "specialişti" şi nu "generalişti". Concentrând obiectul nostru de activitate în industria turismului suntem convinşi că suntem cel mai bine pregătiţi să oferim valoare adăugată clienţilor noştri, pentru că stapânirea secretelor acestei industrii vine doar după foarte mulţi ani de experinţă. Fiind vorba de o industrie specială cu un grad de complexitate greu de patruns de către companiile generaliste, am reuşit întotdeauna să înţelegem mai bine segmentele de consumatori, competiţia între destinaţii, tendinţele de piaţă şi să vedem înaintea altora oportunităţile. Rezultatul abordării noastre se reflectă în strategii mai bune de afaceri şi în strategii mai bune de brand care să le susţină. De exemplu în fiecare an comandăm un volum semnificativ de cercetare de piaţă cu privire la cererea turistică, motivaţii, comportament, tendinţe etc.  Aceste cercetări ne sunt de foarte mare ajutor în dezvoltarea unor strategii eficace şi eficiente pentru clienţii noştri.

Branding-ul nu este o disciplină independentă; dar este una dintre cele mai importante componente a Marketing-ului. În cadrul industriei noastre abordăm brandingul în mod holistic ca parte a unei viziuni globale de marketing. Suntem consultanţi în marketing turistic şi asta include proiectarea, crearea şi implementarea de branduri turistice împreună cu identităţile lor vizuale. În unele cazuri lucrările noastre sunt de tip "serviciu complet" ce include toate fazele menţionate pe scurt mai sus (Andora, Insulele Canare, Argentina, Bolivia, Cancun, State of Para (Brazilia), Dubrovnik etc.). În alte cazuri ne limităm la faza de proiectare a brandului turistic fără să realizăm noi identitatea vizuală (Spania, Grecia, Istria, Croatia -diagnoză, Cuba, Chile etc.). Dar toate acestea sunt parte a procesului complex de branding şi contribuie la creşterea continua a cunoştinţelor şi experinţei noastre, fapt ce conduce mai departe la servicii specializate mai bune acordate clientilor noştri. În opinia noastră, în cazul României, primele 3 faze ale proiectului (stabilirea imaginii României prin ample cercetari de piaţă; apoi determinarea avantajelor competitive şi poziţionarea strategică a produsului turistic al României) au fost şi sunt de o importanţă crucială în reuşita proiectului. O companie generalista, din punctul nostru de vedere ar fi avut dificultăţi majore în această parte a proiectului. Poate şi de aceea în prima fază a licitaţiei am fost cotaţi din punct de vedere tehnic pe primul loc între toţi candidaţii. De asemenea considerăm că faza 5 a proiectului (strategia de implementare a brandului şi strategia de comunicare) ar fi ridicat dificultăţi majore unei companii generaliste de branding tocmai prin natura specială a produsului.  

Cu toate cele afirmate mai sus, dorim insă să transmitem mesajul că respectăm companiile generaliste de branding şi că rolul acestora este de multe ori important chiar în cadrul unor proiecte specializate în turism. Compania Saffron cu care D-na Aneta Bogdan (Brandient) a participat la licitaţie, este în acest moment pe lista noastră scurtă pentru constituirea unui consorţiu în vederea unui proiect internaţional de anvergură foarte mare,  ce trebuie să înceapa până la sfârşitul anului.

În incheiere dorim să transmitem industriei media din România că am dori să discutăm mai mult despre brand-ul turistic pe care l-am proiectat; despre poziţionarea sa strategică; despre faptul că acceptarea atributelor, valorilor şi a personalităţii acestuia de către Români este foarte importantă pentru reuşita implementării; despre orizontul de timp îndelungat care îi aşteaptă pe Români pentru a face paşi siguri în dezvoltarea profesionista a industriei turismului; şi de ce nu despre „grădinăritul de care trebuie să se apuce". Credem cu tărie că am aşezat în aceste luni fundaţii solide pentru dezvoltarea turismului în următorii 10 ani în România. Este datoria autorităţilor, a reprezentanţilor industriei turismului şi a fiecărui Român să ducă aceasta muncă mai departe. Prezentarea noii identităţi vizuale a brandului, aşa cum a avut loc la Shanghai, poate fi doar una din multitudinea de componente ale unei lansări de brand turistic. Operaţiunile de lansare necesită în continuare o planificare şi coordonare atentă a acestor componente din partea autorităţilor.
Eulogio Bordas Rubies
Reprezentant legal al asocierii THR Asesores en Turismo, Hotelería y Recreación SA / Taylor Nelson Sofres SA

×
Subiecte în articol: observator