x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator STUDIU: 49% dintre români aleg să reducă la minimum cheltuielile în perioada epidemiei de COVID-19

STUDIU: 49% dintre români aleg să reducă la minimum cheltuielile în perioada epidemiei de COVID-19

04 Apr 2020   •   10:03
STUDIU: 49% dintre români aleg să reducă la minimum cheltuielile în perioada epidemiei de COVID-19

Aproape jumătate dintre români (49%) aleg să reducă cheltuielile la minim în această perioadă, gândindu-se de două ori înainte de a face o cheltuială (42%). Adulții între 45-54 ani sunt cei mai preocupați de bugetul pentru cheltuielile zilnice, arată un studiu realizat de MKOR Consulting.

Conform sursei citate, 82% dintre români se spală și se dezinfectează mai des pe mâini, iar 75% evită spațiile publice, ieșind afară doar pentru drumurile de strictă necesitate. Un procent de 46% dintre persoane își iau măsuri de precauție suplimentară, alegând să poarte mască și mănuși atunci când ies afară.

Un procent de 56% dintre români nu pot lucra de acasă, rămânând vulnerabili infecției cu noul coronavirus, iar o treime dintre români își contactează mai des familia și prietenii, față de care simt mai multă grijă în prezent, potrivit sursei arătate anterior.

Studiul arată și că circa 1 din 4 persoane și-au asigurat provizii de mâncare și alte produse de bază pentru această perioadă. 30% dintre români se îndreaptă către cumpărăturile online zilele acestea, mai mult decât o făceau înainte de epidemia de Coronavirus.

„Pentru mai mult de jumătate (56%) dintre românii care au un loc de muncă, lucrul de acasă nu este posibil, din cauza specificului muncii pe care o realizează, făcând ca peste jumătate din populația activă să rămână vulnerabilă la virus. 34% dintre angajați și-au adaptat modul de lucru de acasă, fie parțial (22%), fie în totalitate (12%). 9% obișnuiau să lucreze de acasă și înainte”, conform analizei MKOR Consulting.

Epidemia de Coronavirus are și un impact pozitiv, în sensul în care mai mulți români își manifestă mai mult grija față de prieteni și familie (37%) ori petrec mai mult timp cu copiii (25%).

Din analizele MKOR Consulting, românii trăiesc o stare de conștientizare a importanței prezentului, care ocupă în aceste momente primul loc în lista priorităților tuturor, timpul petrecut cu familia și cei apropiați, iar sănătatea și bunăstarea acestora reprezintă cele mai de preț lucruri.

Româncele tind să pună mai mult accentul pe importanța relațiilor interumane și valorile pe care să le cultivăm în această perioadă grea, și fac apel la solidaritate și credință.

În schimb, bărbații enunță o perspectivă politico-economică negativă, concentrându-se pe certitudinea unui viitor întunecat, cu multe lacune. Tot ei sunt mai degrabă adepții teoriilor conspirative legat de declanșarea epidemiei și criza economică pe care o preconizează.

Mediafax

×
Subiecte în articol: studiu cheltuieli coronavirus