x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator VIDEO. Tronsonul de autostradă Iernut - Chețani se deschide circulației vineri. Iohannis: Este evident că infrastructura din România a rămas mult în urmă

VIDEO. Tronsonul de autostradă Iernut - Chețani se deschide circulației vineri. Iohannis: Este evident că infrastructura din România a rămas mult în urmă

de Georgiana Oprea    |    18 Sep 2020   •   14:23
VIDEO. Tronsonul de autostradă Iernut - Chețani se deschide circulației vineri. Iohannis: Este evident că infrastructura din România a rămas mult în urmă

UPDATE.

Principalele declarații ale lui Klaus Iohannis:

„Este evident că infrastructura din România a rămas mult în urmă, nu vreau să detaliez iarăşi de ce s-a rămas în urmă, cred că în jurul meu sunt oameni care ştiu că nu prea s-a vrut să se dezvolte infrastructura. Această paradigmă s-a schimbat, acum se vrea. Nu am venit pentru festivisme, ci pentru a da un semnal: trebuie să lucrăm mai repede, să ne ținem de termene și să avansăm cu lucrările de infrastructură. Mai avem foarte mult de lucru în România. Acum câteva luni de zile, împreună cu Guvernul Orban, am lansat planul de relansare pentru economia României. Poate cel mai greu punct este infrastructura mare. Aici am eu așteptări foarte mari de la Guvern și de la constructori să facem pași importanți. Acest eveniment vrea să arate că ne dăm seama de importanța acestor lucrări și trebuie să meargă totul mult mai repede. Avem nevoie de finanțare, iar fondurile europene sunt pregătite. Aceste proiecte de infrastructură vor fi imboldul prin care infrastructura României se va lansa. Prezența mea înseamnă că voi rămâne conectat la aceste proiecte, pentru că îmi dau seama de importanța lor. Dezvoltarea infrastrucurii în România este o necesitate.", a spus Iohannis.

Principalele declarații ale lui Ludovic Orban: 

„Ideea autostrăzii Transilvania s-a născut în jurul anului 2002. (...) În curând, Târgu Mureș va putea ajunge la Borș pe autostradă. De asemnea, pe noi ne interesează, în egală măsură, ca frații noștri din Moldova și din Basarabia să poată să ajungă la infrastructura de transport europeană pe profil de autostradă. Acordăm o atenție deosebită tronsonului Târgu Mureș – Târgu Neamț. Deja am făcut câțiva pași pentru a schimba legile de achiziții publice, pentru ca procedurile să fie simplificate, astfel încât să se ajungă mai repede la semnarea de contracte. Legat de Astaldi: e un constructor serios care și-a făcut treaba, care își realizează obiectivele când devine parte dintr-un contract. Aștept din partea Straco mobilizare pentru ca până la 1 iulie să fie gata tronsonul, altfel vom căuta alt constructor. Să fie clar. În cursul acestui an avem ca obiectiv să finalizăm cele două tronsoane restante de pe autostrada Sebeș-Turda.”

Principalele declarații ale lui Lucian Bode:

„Anul 2020 este anul dezvoltării infrastructurii de transport în România. Este anul construcției autostrăzii Transilvania. În noiembrie, anul trecut, se lucra timid pe două din cele 10 tronsoane. În 10 luni de guvernare Orban, am dat în trafic 25 de kilometri de autostradă. Se lucrează pe 110 kilometri de autostradă, de săptămâna viitoare, când vom semna contractele. (...) Anul 2020 este și anul autostrăzii Sibiu-Pitești, este anul Drumul Expres Craiova-Pitești, este anul autostrăzii A7, pentru că avem contractele încheiate și este anul autostrăzii Unirii, pentru că am anulat un parteneriat public – privat toxic. Ne vom concentra pe asigurarea finanțării acestor proiecte și pe monitorizarea profesionistă.”

------------------------------------------------

Știre inițială. Președintele Klaus Iohannis participă, vineri, ora 14:00, la deschiderea tronsonului de autostrada Iernut – Chețani, județul Mureș, potrivit Administrației Prezidențiale.

La eveniment vor participa și premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode.  

Tronsonul de 17.9 kilometri Iernut – Chetani, din Autostrada Transilvania (A3), care se deschide vineri circulației rutiere, este realizat de asocierea Astaldi-Max Boegl, iar lucrările au început în 2016. 

Contracul are o valoare de 437.6 milioane de lei, fără TVA.

×