x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Pe ce a spart Parlamentul României peste 30 de milioane de lei în primele șapte luni ale anului

Pe ce a spart Parlamentul României peste 30 de milioane de lei în primele șapte luni ale anului

de Ion Alexandru    |    30 Iul 2021   •   07:20
Pe ce a spart Parlamentul României peste 30 de milioane de lei în primele șapte luni ale anului

Senatul și Camera Deputaților au făcut, în primele șapte luni ale anului 2021, achiziții de bunuri și servicii în valoare de peste 30 de milioane de lei, potrivit contractelor încheiate în baza unor contracte de licitație publică sau chiar fără licitație, prin proceduri simplificate, după data de 1 ianuarie, conform portalului SICAP. Cei mai mulți bani au fost tocați de instituția condusă de încă liderul PNL, Ludovic Orban, care a spart peste 23 de milioane de lei pe asigurări auto, pe reparații de mașini aflate în parcul Camerei Deputaților, pe bilete de avioane și camere de hotel în străinătate. Grosul însă s-a dus pe echipamente de tehnologia informației. Spre deosebire de deputați, Senatul României, condus de Anca Dragu, de la USR-PLUS, a mers, anul acesta, mai pe „economie”. Chiar și așa, Camera Superioară a Parlamentului tot a cheltuit peste 7 milioane de lei.

 

Începând cu luna ianuarie a anului curent, Camera Deputaților, condusă de președintele în exercițiu al Partidului Național Liberal, a făcut cheltuieli pentru bunuri și servicii în valoare de 23.367.397,44 de lei cu tot cu TVA. Cel puțin aceasta este suma rezultată din centralizarea contractelor de achiziții publice, făcute în baza organizării unor licitații deschise sau a unor atribuiri prin procedură simplificată, publicate de instituția respectivă pe portalul SICAP (Sistemul Informatic Centralizat al Achizițiilor Publice). Este vorba atât despre contracte noi, altele anuale și despre unele contracte subsecvente pentru bunuri sau servicii contractate în perioada anterioară. „Jurnalul” a centralizat aceste contracte, descoperind că instituția în cauză a cheltuit banii pe șase categorii mari de bunuri și servicii.

 

Întreținerea și reparațiile

 

Cele mai costisitoare contracte sunt reprezentate de achiziția de lucrări de întreținere și de reparații. Conform informațiilor furnizate de sursa citată, este vorba despre o cheltuială, de la începutul acestui an, care se ridică la nu mai puțin de 12.333.293,6 lei cu TVA inclusă.

Astfel, în data de 19 aprilie 2021, Camera Deputaților a încheiat, cu societatea Ecogreen Construct SRL, un contract în valoare de 304.373,4 lei cu TVA, pentru prestarea de servicii de prelucrare și transport a deșeurilor menajere, pentru perioada 1 aprilie – 30 iunie 2021.

Ulterior, la data de 26 mai 2021, aceeași instituție a atribuit un contract în valoare totală de 11.796,537,8 lei cu TVA inclusă, pentru prestarea de lucrări de refacere a hidroizolației la terasa corpurilor A3, F și G, la cota 900, ale Palatului Parlamentului. În contract intră inclusiv documentația tehnică de proiectare. Contractul a fost atribuit companiilor SC Plastrom Construct Invest SRL și Apolodor Demolări SA.

Un alt contract din această categorie a fost încheiat de Camera Deputaților în data de 24 mai 2021. Este vorba despre servicii de verificare, măsurare și reparare a instalațiilor de legare la pământ și a instalațiilor de protecție împotriva trăsnetului din spațiile aflate în întreținerea Direcției Tehnice din cadrul Camerei Deputaților. Contractul a fost adjudecat de compania SC Electroservice L & DD SRL, pentru un cost de 234.382,4 lei cu TVA inclusă.

 

Parcul auto

 

O altă categorie de servicii pentru care Camera Deputaților a spart bani frumoși are legătură cu parcul auto al instituției. Este vorba despre asigurări RCA și CASCO, dar și despre contractarea unor service-uri pentru reparația și întreținerea autoturismelor.

Conform contractelor centralizate, de la începutul acestui an, instituția condusă de Ludovic Orban a cheltuit pentru asigurarea mașinilor nu mai puțin de 902.601,3 lei cu tot cu TVA. Spre exemplu, în data de 4 ianuarie, a fost modificat un contract încheiat în luna octombrie a anului trecut, privind servicii de asigurare pentru cele 171 de mașini și 4 remorci din dotare. Contractul a fost împărțit pe loturi, primul fiind atribuit companiei Groupama Asigurări SA, iar al doilea, Omniasig Vienna Insurance, pentru un cost total de 339.692 de lei cu TVA. Apoi, în 31 martie 2021, Omniasig a mai primit un contract în valoare de 29.370,7 lei cu TVA pentru un nou lot. În data de 19 iunie 2021, se semnează un contract similar, în valoare de 8.841 de lei cu TVA, cu SC Groupama Asigurări. Cele două companii, împreună cu SC Group SA, au mai fost contractate pentru polițe RCA în valoare  de 358.906,8 lei cu TVA, în date de 1 și 22 iulie 2021.

La acestea se adaugă repararea mașinilor. Pe 28 iunie, este contractată campania Porsche Inter Auto România SRL, pentru servicii de întreținere și reparații aferente celor 21 de mașini Audi. Costul – 202.030 de lei fără TVA. În 17 și 29 iunie s-au încheiat contracte de 223.885,6 lei cu TVA, cu Automobile Bavaria, Brady Trade și Autoklass Center, pentru servicii similare aferente autoturismelor BMW, Volkswagen și Mercedes.

Apoi, la 15 iulie, Camera Deputaților a contractat de la Auto New Power SRL piese de schimb și accesorii pentru autovehiculele Dacia, la un cost de 104,094,1 lei fără TVA.

 

A doua mare categorie care a costat Camera Deputaților o reprezintă infrastructura informatică și de comunicații

 

Echipamentele informatice și mentenanța pentru acestea au scos alți bani frumoși din bugetul Camerei Deputaților în primele șapte luni ale anului 2021. Este vorba despre 5.281.370,34 de lei cu tot cu TVA.

În 24 martie, instituția a contractat un audit de extindere a domeniului aplicabil de certificare, conform sistemului de management al securității, pentru sistemul integrat de conferință, de sonorizare și de traducere utilizat în plen. Contractul a ajuns la SC Rina Simtex, pentru 2.261 de lei cu TVA. În ianuarie, pe data de 14, a fost contractat de la Telekom România Communications un serviciu de interconectare privind apelurile de la terminalele de telefonie fixă cu numere de interior la Palatul Parlamentului, în valoare de 26.400 de lei, pentru 12 luni. În 30 ianuarie s-a atribuit un contract de 3.807 lei cu TVA către RCS & RDS SA pentru servicii de telefonie publică fixă, iar în 1 aprilie 2021 s-a semnat cu Orange România un contract de 315.693 de lei cu TVA pentru servicii de telefonie mobilă pentru comunicații naționale, internaționale și roaming aferente perioadei 1 aprilie – 31 decembrie 2021.

Apoi, la data de 10 mai, Camera Deputaților a încheiat cu Eltek Multimedia SRL un contract de 637.645,3 lei cu TVA, pentru service la sistemul integrat de conferințe, vot electronic și comunicații audio-video din sala de plen. Iar în 8 iunie s-a parafat un contract de 486.710 lei cu TVA, cu SC Morock Energy SRL, pentru servicii de intervenție aferente refacerii rețelei informatice.

În data de 28 iunie 2021 Camera Deputaților a cumpărat de la SC Stream Networks SRL unități de calculator în valoare de 139.227,14 lei cu TVA. După care, în 29 iunie, au fost contractate servicii de suport echipamente de securitate pentru poarta de acces la serviciul de e-mail, în valoare de 447.553,7 lei cu TVA, de la Dataware Consulting SRL și de la SC Best Internet Security SRL.

Romflex System SRL a încheiat, cu aceeași instituție, în data de 12 iulie 2021, un contract de 1.474.981,2 lei cu TVA, pentru furnizarea a 330 de calculatoare pentru activitatea deputaților la birourile parlamentare. Iar alți 1.830.969,7 lei cu TVA au fost cheltuiți în baza unui contract parafat la 19 iulie, pentru echipamente de protecție informatică. Nu în ultimul rând, Camera Deputaților a mai cheltuit 235.622,3 lei cu TVA în baza unui contract încheiat cu mai multe companii de profil, în 28 iulie, pentru accesorii și componente pentru calculatoare.

 

Transportul cu avionul a înghițit peste trei milioane

 

Peste 3 milioane de lei cu TVA s-au cheltuit la Camera Deputaților pentru servicii de transport aerian, de la începutul acestui an. Cea mai mare sumă, 2.619.409 lei cu TVA, face parte din contractul încheiat în 4 martie, pentru transport aerian tur-retur pe rutele interne București – Baia Mare, București – Cluj-Napoca, București – Iași, București – Oradea și București – Suceava, Contractul a fost încheiat cu TAROM.

Apoi, în 28 mai, a fost parafat un alt contract, tot cu TAROM, în valoare de 427.084 de lei cu TVA, pentru transport aerian pe ruta București – Satu Mare.

 

Instituția condusă de Anca Dragu a mers, anul acesta, pe economie

 

Spre deosebire de Camera Deputaților, Senatul a cheltuit, de la începutul anului curent, pe bunuri și servicii, suma de 7.048.664,7 lei cu tot cu TVA.

În data de 3 martie, instituția condusă de Anca Dragu, de la PLUS, a încheiat cu compania TAROM un contract în valoare de 681.704 lei cu TVA, pentru servicii de transport persoane pe curse regulate interne, destinate senatorilor, secretarului general și secretarilor generali adjuncți, în perioada martie – decembrie 2021.

În datele de 8, 19 și 21 aprilie 2021, Senatul a plătit contractele subsecvente ale lucrărilor de reamenajare a spațiului verde din fața Corpului A1 a Palatului Parlamentului, pentru care a achitat 4.956.015,7 lei cu TVA companiei SC Ro-Verde Landscaping SRL.

La 19 martie, Senatul a contractat carburanți auto în valoare de 500.000 de lei fără TVA. Furnizor – Lukoil România. Apoi, la 21 mai 2021 a fost încheiat cu SC 2M Digital SRL un contract în valoare de 455.472,5 lei cu TVA, pentru furnizarea a 25 de echipamente multifuncționale de copiere, scanare și imprimare.

 

×