x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Atitudinea generației Z față de produsele ecologice

Atitudinea generației Z față de produsele ecologice

09 Aug 2021   •   12:14
Atitudinea generației Z față de produsele ecologice

În mod paradoxal, tinerii din generația Z sunt sceptici atunci când cumpără produse ecologice, în principal din cauza costurilor mai mari, arată o analiză PwC Global Consumer Insights Pulse, realizată în luna iunie 2021. 

"În timp ce preocuparea pentru mediu a crescut vizibil în rândul milenialilor cu vârste între 27 şi 32 de ani (circa 60% fiind interesaţi de produse ecologice şi să cumpere de la companii care protejează mediul), cei din generaţia Z cu vârste între 23 şi 26 de ani sunt cei mai sceptici atunci când vine vorba despre sustenabilitate la cumpărături. Diferenţa de comportament dintre aceste generaţii ar putea fi explicată de percepţia celor mai tineri că este mai costisitor sau mai dificil să cumperi produse bio, sănătoase şi cu un impact minim asupra mediului", arată cercetarea.

Dincolo de partea financiară, tinerii din generația Z nu prea dețin informații și, prin urmare, nici nu cred în conceptul de sustenabilitate. Ei au menționat că nu achiziționează astfel de produse din cauza prețului mai mare, lipsei calității dar și a timpului.

"Deşi mulţi consumatori spun că sunt interesaţi de sustenabilitate, datele indică faptul că generaţia Z, în special, ar putea avea mai degrabă opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc în cheltuieli pentru produse eco sau bio. Pe măsură ce companiile vor continua însă să ofere opţiuni eco şi bio mai accesibile şi mai practice, este posibil ca aspiraţia consumatorilor să se transforme în acţiune", precizează analiza.

Cei mai interesați sunt tinerii millenlials cu vârste între 33-36 de ani, circa 75% dintre aceștia căutând informații și cumpărând produse bio. Totuși, peste 50% dintre consumatorii globali au fost interesați de produsele ecologice în pandemie. Înainte de răspândirea virusului SARS-CoV-2, numai 35% alegeau produse ecologice, 37% alegeau ambalaje biodegradabile și 41% evtau plasticului. 

Generația Z este reprezentată de tinerii între 23-26 ani, în timp ce din generația Millennials fac parte persoanele între 27-32 de ani.

×
Subiecte în articol: produse bio Generația Z millennial