x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Brăţăra electronică şi smartphone-ul, vedetele magazinelor

Brăţăra electronică şi smartphone-ul, vedetele magazinelor

de Valentin Gros    |    04 Mar 2020   •   12:02
Brăţăra electronică şi smartphone-ul, vedetele magazinelor

Piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată (technical consumer goods, TCG) a înregistrat în ultimul trimestru din 2019 o creştere a valorii vânzărilor de 5,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, relevă un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK Temax.

Avansul este datorat campaniilor promoţionale organizate în perioada Black Friday şi în luna decembrie 2019, spun autorii studiului.

Cel mai mare sector al pieţei TCG, Telecom, a înregistrat o creştere de 13,5% în perioada analizată. Acest salt a fost generat de evoluţia pozitivă a categoriilor brăţări electronice (core wearables) şi telefoane smart cu display de cel puţin 5,6 inch. O majorare substanţială a vânzărilor, de 11,2%, au consemnat şi electrocasnicele mici (small domestic appliances, SDA). Singurele categorii de produse din acest segment care au scăzut în ultimele trei luni ale anului trecut, comparativ cu intervalul similar din 2018, au fost electrocasnicele pentru bucătărie şi storcătoarele.

Cu un trend diferit, sectoarele electronice (consumer electronics, CE) şi tehnologia informaţiei (IT) au înregistrat o diminuare de 2%, respectiv de 6%. Scăderile au fost provocate de reducerea vânzărilor de produse din categorii precum sisteme audio şi computere.

Aceeaşi evoluţie negativă a vânzărilor a fost constatată şi în sectorul echipamentelor de birou (office equipments, OE), unde vânzările au coborât cu 7,2% în ultimul trimestru din 2019 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.

Sectorul de aparate foto digitale a fost relativ stabil în ultimul trimestru al anului 2019, după o perioadă de scădere constantă înregistrată în ultimul an.

Brandul bate preţul

Întreg anul 2019 a adus, în economia românească, o creștere a interesului consumatorilor pentru produsele de firmă, cu prețuri mai ridicate. „Calitatea a început, în unele segmente, să devină mai relevantă decât prețul, semn al maturizării consumatorilor”, afirmă specialiştii de la compania de consultanţă Frames.

Potrivit acestora, tendinţa de migrație de la produsele no-name către zona de produse și servicii premium s-a remarcat la bunuri de folosință îndelungată precum televizoarele, frigiderele, mașinile de spălat, „unde brandul, calitatea produsului și garanția au început să conteze ceva mai mult decât prețul în comportamentul de achiziție”.

Electrocasnicele mari (major domestic appliances, MDA), al doilea sector ca importanţă în piaţă, au urcat cu 4,8% în ultimele trei luni ale anului 2019 faţă de intervalul similar din anul anterior.

 

 

×