x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Schimbările climatice şi marketingul nociv ameninţă sănătatea copiilor

Schimbările climatice şi marketingul nociv ameninţă sănătatea copiilor

de L. Budin    |    24 Feb 2020   •   11:49
Schimbările climatice şi marketingul nociv ameninţă sănătatea copiilor
Sursa foto: simpson33/Getty Images/iStockphoto

Nicio țară nu protejează în mod adecvat sănătatea, mediul și viitorul copiilor. Asta arată un raport publicat de o comisie formată din peste 40 de experți. Comisia a fost convocată de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS), UNICEF și de publicaţia medicală britanică The Lancet.

 

Potrivit raportului „Un viitor pentru copiii lumii?”, sănătatea și viitorul fiecărui copil și adolescent din lume sunt periclitate în mod direct de degradarea mediului înconjurător, de schimbările climate și de practicile de marketing abuzive care promovează intens în rândul copiilor mâncarea procesată de tip fast food, băuturile zaharoase, alcoolul și tutunul.

 

România, pe la mijloc

Raportul compară performanțele a 180 de ţări în chestiunea prosperităţii copiilor (incluzând măsurători ale gradului de bunăstare şi de supravieţuire), în cea a sustenabilităţii (cu referire la emisiile de gaze cu efect de seră), în cea a echităţii şi a discrepanţelor la nivel de venituri.

Conform documentului, copiii din Norvegia, Republica Coreea și Olanda au cele mai mari șanse de supraviețuire și bunăstare. Micuţii din Republica Centrafricană, Ciad, Somalia, Niger și Mali se află la polul opus. România ocupă poziția 80, între Rusia (79) și Bahamas (81).

 

Conflicte şi dezastre

„Peste 2 miliarde de oameni trăiesc în țări în care dezvoltarea este frânată de crize umanitare, conflicte și dezastre naturale, probleme asociate tot mai mult cu schimbările climatice”, a spus ministrul senegalez Awa Coll-Seck, copreședinte al Comisiei.

Conform raportului, ţările aflate pe drumul cel bun, cu șanse de a atinge țintele referitoare la reducerea emisiilor de dioxid de carbon pe cap de locuitor până în 2030 și, totodată, cu performanțe acceptabile (printre primele 70) la indicatorii privind prosperitatea copiilor, sunt: Albania, Armenia, Grenada, Iordania, Moldova (locul 55 în clasament), Sri Lanka, Tunisia, Uruguay și Vietnam.

 

Victimele publicităţii

Raportul atrage atenția și asupra pericolului la care sunt expuși copiii prin practicile nocive de marketing. Reclamele la mâncare şi băuturi nesănătoase duc la creşterea cazurilor de obezitate. În SUA, în doar doi ani, gradul de expunere a tinerilor la reclame pentru țigări electronice a crescut cu 250% în SUA, mesajele publicitare ajungând la peste 24 de milioane de copii şi adolescenţi.

 

30.000 de reclame vizualizează anual, la televizor, copiii din anumite ţări.

 

Pentru a proteja copiii, membrii Comisiei au făcut câteva recomandări: stoparea urgentă a emisiilor de dioxid de carbon, noi politici și investiții în toate sectoarele, care să vizeze sănătatea și drepturile copilului, o reglementare mai aspră, la nivel naţional, a marketingului nociv.

×