BENEFICII ● Probioticele combat balonările, diareea, constipaţia, colonul iritabil
Migdalele sînt renumite pentru conţinutul în vitamina E, minerale şi acizi graşi omega 3, care previn bolile cardiovasculare. Recent, cercetătorii au descoperit un nou beneficiu al migdalelor: substanţele probiotice.
BENEFICII ● Probioticele combat balonările, diareea, constipaţia, colonul iritabil
Migdalele sînt renumite pentru conţinutul în vitamina E, minerale şi acizi graşi omega 3, care previn bolile cardiovasculare. Recent, cercetătorii au descoperit un nou beneficiu al migdalelor: substanţele probiotice.
Un studiu efectuat la Institutul de Cercetări Alimentare din Statele Unite a demonstrat că migdalele au proprietăţi probiotice. Datorită acestora, migdalele ajută la buna funcţionare a digestiei prin creşterea nivelului bacteriilor "bune" din tubul digestiv şi reducerea bacteriilor "rele".
Se ştie că în sistemul nostru digestiv există o întreagă "populaţie" de bacterii, care formează aşa-numita floră saprofită. Cînd echilibrul florei saprofite este afectat, numărul bacteriilor rele îl depăşeşte pe cel al bacteriilor bune. Din această cauză apar tulburări digestive (balonări, crampe, diaree, constipaţie), sindromul colonului iritabil (boală care afectează 10%-20% din populaţie). Probioticele sînt compuşi ai alimentelor care ajută la reechilibrarea florei saprofite. Totodată, favorizînd înmulţirea bacteriilor bune, probioticele contribuie la dezvoltarea sistemului imunitar.
STUDIU. Cum au demonstrat cercetătorii de la Institute of Food Research (IFR) că migdalele conţin compuşi probiotici? Cu ajutorul unor culturi de floră saprofită, ei au simulat în laborator activitatea tubului digestiv, astfel încît substanţele nutritive din migdale să reacţioneze în condiţii asemănătoare celor din stomac şi din intestinul subţire. Cercetătorii au observat procesul de fermentare şi efectele lui asupra florei saprofite. În acest fel au ajuns la concluzia că migdalele cresc în mod semnificativ nivelul bacteriilor "bune". Acest efect nu a fost observat cînd grăsimile au fost eliminate din migdale. Ceea ce i-a făcut pe cercetători să afirme că proprietăţile probiotice ale migdalelor se datorează grăsimilor (omega 3 şi omega 9) pe care le conţin. Studiul va continua cu testarea "pe viu" a efectelor probiotice ale migdalelor. În acest scop, cercetătorii au început deja să recruteze voluntari.
Alte studii au dovedit că acizii omega 3 şi omega 9 din migdale protejează vasele de sînge şi scad nivelul colesterolului. Pentru aceasta este suficient să mîncăm zilnic 40-50 de grame de migdale.
FIBRE, PROTEINE. Migdalele sînt recomandate pentru îmbunătăţirea digestiei şi datorită cantităţii apreciabile de fibre alimentare pe care le conţin: 7 g/100 g. Fibrele echilibrează tranzitul intestinal şi stimulează detoxificarea organismului. Totodată, migdalele se remarcă prin conţinutul în proteine: 20 g/100 g. "Singurul lucru de care trebuie să ţinem seama este cantitatea de calorii. Migdalele sînt foarte bogate în calorii, 100 g ajungând la 610 calorii. De aceea, puteam mînca 40-50 g zilnic, dar nu mai mult, dacă vrem să nu ne îngrăşăm", ne atrage atenţia profesor doctor Gheorghe Mencinicopschi. Specialistul ne mai sfătuieşte să mîncăm migdale crude, în nici un caz prăjite. Deoarece, prin prăjire, în migdale se formează o substanţă nocivă, numită acrilamidă.
-
Primul album de studio al grupului Cap De Craniu apare joi, 9 februarie, în cadrul concertului de lansare ce se desfăşoară în Club Fabrica. Înregistrat de Mihai Ionescu (ex-Days Before Disappearance) – voce, Călin Răduţă (H8, Hang Him, ex-Crize, ex-Kendo) – chitară, Paul Nicolae (ex-Days Before Disappearance,... -
Video Ieri, a fost inaugurată în oraşul marocan Tanger, situat foarte aproape de sudul Spaniei, cea mai nouă uzină a grupului Renault, o unitate în cadrul căreia se vor construi modele Dacia, capacitatea anuală putând ajunge la 400.000 de unităţi. Uzina a stârnit controverse şi îngrijorări în Franţa, temerile fiind că... -
Galerie Foto Potrivit Sky News, oamenii s-au dezlănţuit pe străzile Atenei, existând confruntări între protestatari şi jandarmi. Grecii sunt furioşi din cauza măsurilor de austeritate luate deja de autorităţile elene şi cer ca Guvernul să nu mai taie din nou salarile sau să concedieze oameni în sectorul public. Grecia a primit ieri un...
Multimedia
Recomandări Facebook
Ştiri de ultima oră
Catrinel Dumitrescu: „Mă apucă groaza când văd cum s-a răsturnat scara valorilor“. EXCLUSIV
Emil Hossu n-a mai apucat să scrie, pentru Jurnalul Naţional, textul privind protestele de stradă ...
Citește articolul
Whitney Houston s-a înecat în cadă?
Trebuia să ne aşteptăm : informaţii, neconfirmate oficial pentru moment, au început deja ...
Citește articolul
Trebuia să ne aşteptăm : informaţii, neconfirmate oficial pentru moment, au început deja ...
Citește articolul
Bula demnitarului în lupta cu stihiile: „Se acţionează încontinuu, dar aparatura este îngropată în zăpadă” - Mihai Capră, secretar de stat în MAI
Conform MAI, în prezent sunt 81 de drumuri judeţene blocate, trei drumuri naţionale ...
Citește articolul
Conform MAI, în prezent sunt 81 de drumuri judeţene blocate, trei drumuri naţionale ...
Citește articolul
Guvernul „analizează” declararea stării de alertă în judeţul Vrancea
Secretarul de stat în Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI), Mihai Capră, a precizat, ...
Citește articolul
Secretarul de stat în Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI), Mihai Capră, a precizat, ...
Citește articolul
Ninge peste Carnavalul de la Veneţia! FOTO
Atinsă şi ea de valul de frig care a bulversat continentul, Veneţia s-a trezit astăzi, în ...
Citește articolul
Atinsă şi ea de valul de frig care a bulversat continentul, Veneţia s-a trezit astăzi, în ...
Citește articolul
PUBLICITATE
Loading from
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE



jurnalul.ro pe mobil
jurnalul.ro pe twitter
jurnalul.ro pe facebook
Abonare flux RSS
Abonare Ediţie tipărită

