Iar revista EVA spune asa " Normalizeaza nivelul de zahar din sange si ajuta la pierderea kilogramelor
Fibrele solubile din prunele uscate ajuta la normalizarea nivelului de zahar din sange marind timpul de sedere al alimentelor in stomac si intarziind absorbtia glucozei (forma in care zaharul este transportat in sange) dupa masa."
Prunele depăşesc conţinutul de antioxidanţi al fructelor de pădure, despre care se credea până acum că sunt cele mai bogate în vitamine şi minerale. Iarna, putem consuma prune uscate, care păstrează proprietăţile celor crude.
Potrivit ultimelor cercetări, o singură prună conţine aceeaşi cantitate de vitamine şi minerale ca un pumn de afine, fructe considerate până acum ca fiind cele mai bogate în antioxidanţi. Fierul, calciul, potasiul, seleniu, vitaminele A, B şi C conţinute de prune protejează celulele organismului de acţiunea nocivă a radicalilor liberi, care stau la originea bolilor cardiovasculare, neurodegenerative, cancerului. Aceste fructe cresc imunitatea şi ar putea preveni apariţia a numeroase maladii, sunt de părere nutriţionişţii. Ele sunt recomandate în mod deosebit vârstnicilor, fiindcă organismul lor îşi pierde capacitatea de a se proteja de radicalii liberi.
"Afinele au de acum o concurenţă serioasă. Oamenii mănâncă de obicei doar câteva afine, din când în când, în cerealele de la micul dejun sau în salate de fructe. Prunele sunt, în schimb, mai accesibile", crede dr Luis Cisneros, unul dintre autorii studiului efectuat de centrul de cercetare american AgriLife, din Texas. Specialistul recomandă consumul a două-trei prune pe zi pentru a creşte imunitatea organismului. Nu le decojiţi, fiindcă în coajă este concentrată cea mai mare cantitate de antioxidanţi!
BENEFICII
Cum prunele crude se găsesc mai greu în acest sezon şi sunt foarte scumpe, putem opta pentru cele uscate. Prin uscare, se pierd foarte puţine vitamine şi minerale, aşa încât proprietăţile antioxidante se păstrează în aceeaşi măsură. Prunele uscate se pot rehidrata punându-le în apă. Ele au şi alte beneficii: sunt laxative şi diuretice, reglează digestia prin conţinutul bogat în fibre. Nu sunt recomandate prunele uscate şi afumate, pentru că fumul generat de lemn conţine substanţe cancerigene.
ATENŢIE LA ZAHARURI!
Prunele crude au o concentraţie mai mare de glucide faţă de alte fructe. De aceea, bolnavii cu diabet zaharat ar trebui să le evite sau să le consume într-o cantitate foarte mică. Din cauza acestor glucide, şi conţinutul caloric este mai ridicat decât al altor fructe: 80 calorii/100 grame. Persoanele care ţin cură de slăbire ar trebui să limiteze consumul de prune sau să excludă din dietă celelalte surse de glucide. Prunele uscate au o concentraţie mult mai mare de zaharuri decât cele crude. 100 grame de prune uscate conţin peste 300 de calorii, aşa încât trebuie să le consumaţi cu moderaţie pentru a preveni creşterea ponderală, iar dacă suferiţi de diabet zaharat ar trebui să le evitaţi.
Comentarii
EFECT PROTECTOR/Prunele uscate cresc imunitatea
3 comentarii


Andi
Jurnalul spune asa "Prunele crude au o concentraţie mai mare de glucide faţă de alte fructe. De aceea, bolnavii cu diabet zaharat ar trebui să le evite sau să le consume într-o cantitate foarte mică

vreauBIO.ro
ma bucur ca se pune accent pe alimentatia sanatoasa. felicitari.
-
Meteorologii au emis o avertizare COD PORTOCALIU de ploi şi furtuni, valabilă de azi, de la 18:00, până mâine, la ora 6:00. Avertizarea vizează judeţele Prahova, Buzău, Brăila, Ialomiţa, Călăraşi, Ilfov (inclusiv Municipiul Bucureşti), Galaţi, Vrancea şi zona de munte a judeţelor Suceava, Neamţ şi Bacău. Potrivit ANM, atenţionarea... -
George Becali, inculpat în dosarul transferurilor de terenuri, în care este judecat pentru fapte de corupţie, riscă închisoare cu executare. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie urmează să pronunţe în acest dosar. Alături de finanţatorul Stelei, inculpaţi în această cauză mai sunt fostul ministru al apărării,... -
Japonezii de la Honda au prezentat un nou concept de vehicul personal de transport (personal mobility device) cu numele de cod UNI-CUB. Conceptul este considerat primul vehicul omni-directional din lume!Derivat din conceptul U3-X, UNI-CUB permite utilizatorului să se deplaseze cu o viteză maximă de 25 kilometri/oră cu ajutorul unui motor electric...
Multimedia
Alte ştiri
- Regina roşie » Rusia a devenit noua campioană mondială la hochei pe gheaţă
- Cele 7 secrete ale stăpînirii CFR » Cum au cîştigat ardelenii campionatul şi de ce domină de 5 ani fotbalul românesc
- Didier şi Basti » MySport creionează două destine diferite de lider
- Wesley anunţă despărţirea de Vaslui: "Dacă nu cîştig titlul, PLEC!" De ce speră Steaua
Recomandări Facebook
Ştiri de ultima oră
Guvernul interzice contracte de servicii juridice şi taie costuri de protocol în instituţii şi regii
Guvernul va interzice instituţiilor publice, regiilor autonome şi companiilor naţionale să mai ...
Citește articolul
Procesul schimbului de terenuri, ziua verdictului. Becali şi Babiuc riscă închisoare cu executare
George Becali, inculpat în dosarul transferurilor de terenuri, în care este judecat ...
Citește articolul
Honda prezintă primul vehicul omni-direcţional din lume! UNI-CUB, sau cum ne-am putea deplasa în viitor (VIDEO)
Japonezii de la Honda au prezentat un nou concept de vehicul personal de transport (personal ...
Citește articolul
Percheziţii la clanul "Stănescu". Membrii grupării, suspectaţi de evaziune fiscală de 6 milioane lei
Procurorii DIICOT fac, în această dimineaţă, 72 de percheziţii, dintre care 26 la sediile ...
Citește articolul
Băsescu: România este pregătită, inclusiv legislativ, pentru scenariul ieşirii Greciei din zona euro
România este pregătită, inclusiv legislativ, pentru scenariul ieşirii Greciei din euro şi ...
Citește articolul
PUBLICITATE
Loading from
Financiar
wall-street.ro
wall-street.ro
Jaguar se asteapta la dublarea vanzarilor in Romania
Premium Auto, importatorul oficial al marcilor Jaguar si Land Rover pentru Romania, se asteapta la ...
Citește articolul
Ponta: Cu cat la TV se transmit stiri inadmisibile legate de leu-euro, cu atat ar putea fi mai rau
Premierul Ponta considera ca stirile transmise de posturile TV prin care se anunta prabusirea ...
Citește articolul
Lumina (sub)acvatica asupra afacerilor cu microhidrocentrale: "Multi vorbesc, putini cunosc!"
“Afectarea grava a sistemului acvatic”, “dezastru ecologic”, ...
Citește articolul




jurnalul.ro pe mobil
jurnalul.ro pe twitter
jurnalul.ro pe facebook
Abonare flux RSS
Abonare Ediţie tipărită

