x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul Patria fara drumuri Patria fara drumuri - In Giurgiu, mai rau ca la Sarajevo

Patria fara drumuri - In Giurgiu, mai rau ca la Sarajevo

de Vasile Arcanu    |    20 Mai 2006   •   00:00
Patria fara drumuri - In Giurgiu, mai rau ca la Sarajevo

La un pas de integrare, majoritatea drumurilor din judetul Giurgiu arata ca dupa un bombardament. Sunt atat de stricate, incat numai un aventurier se poate incumeta sa parcurga aceste sosele cu masina. Iar autoritatile asista impasibile la aceasta situatie si paseaza, ca de obicei, responsabilitatea dintr-o ograda in alta.

Daca in municipiul Giurgiu s-au realizat cateva lucrari de investitii in ceea ce priveste refacerea strazilor, fiind asfaltata o mare parte din reteaua stradala, nu acelasi lucru se poate spune despre drumurile judetene, al caror aspect este unul jalnic, mai rau ca la Sarajevo. Desi a mai plombat ceva pe ici-pe colo, administratorul retelei de drumuri a judetului Giurgiu, Consiliul Judetean, nu a reusit sa faca mare lucru, majoritatea tronsoanelor fiind la fel de proaste, daca nu chiar mai rau ca inainte. Fara teama de a gresi, din cele 41 de judete, Giurgiu se afla pe ultimele locuri la capitolul infrastructura.

PROIECTE. Vicepresedintele Consiliului Judetean Giurgiu, Octavian Dascalu, recunoaste ca ceea ce s-a realizat este insuficient, din cei 350 de kilometri de drumuri judetene doar 30% sunt in stare buna, restul necesitand lucrari de reparatii. De altfel, sustine Octavian Dascalu, pentru programul de reparatii din acest an au fost prevazute 40 de miliarde de lei vechi, reprezentand lucrari de investitii la cinci tronsoane de drum si la un pod. Incercand sa gaseasca o explicatie pentru starea jalnica a unor drumuri judetene, vicepresedintele Consiliului Judetean da vina pe lucrarile de reparatii, care au constat doar in plombari, si nu in asfaltari, cum ar fi trebuit, din cauza lipsei resurselor financiare.

IMPRUMUT. Tocmai de aceea, Consiliul Judetean intentioneaza ca in acest an sa obtina un credit de 200 de miliarde de lei, bani cu care s-ar rezolva in mare parte problema drumurilor. Vicepresedintele Dascalu spune ca, si in aceste conditii, ceea ce se va realiza este insuficient. Deocamdata, realitatea din judetul Giurgiu este dureroasa, in conditiile in care drumurile sunt pline cu gropi si cu denivelari. Covoare asfaltice s-au pus doar pe anumite tronsoane, iar restul reabilitarilor la drumurile judetene s-a axat doar pe plombari sau poate nici pe astea.

INUNDAT DE DUNARE
Inundatiile din ultima vreme din Portul Giurgiu au facut ca munca drumarilor sa fie aproape imposibila in urma infiltrarii Dunarii. Programul de realizare a drumului de centura din municipiul Giurgiu este deja in intarziere. Acum, dupa fiecare ploaie, santul se umple cu apa, situatie in care nu se poate efectua nici o operatiune. In resedinta de judet, printre cele mai deteriorate strazi se afla cele de la periferia orasului: Oltului - strada frezata, Soseaua Alexandriei - in cea mai mare parte plina cu gropi, dar si in alte zone: Aurel Vlaicu, Puisor etc. Situatia acestor strazi a facut chiar subiectul unor discutii in plenul Consiliului Local. Municipalitatea a dat asigurari ca in acest an va asfalta majoritatea strazilor, unele dintre ele partial asfaltate. Sunt strazi care nu sunt insa prevazute pentru asfaltare, ci doar pentru plombare. Dupa cum se stie, lucrarile de plombare sunt mai mereu intrerupte de ploi. Primarul Giurgiului promite, insa fara a da un termen, ca strazile din oras vor fi cat de cat circulabile. Oricum, in ultimii zece ani Giurgiu si-a schimbat mult infatisarea, cele mai multe dintre strazi fiind pavate la un standard eficient de calitate.

"Stalpu-Clejani", un adevarat calvar

SIMILITUDINI. Drumul din comuna Gogosari e la fel de "bun" ca cel spre Clejani
La o aruncatura de bat de Capitala, drumul judetean ce face legatura intre DN 6 si DN 61, pe ruta Stalpu-Velea-Bulbucata-Podul Doamnei-Clejani este catastrofal. E poate cea mai nenorocita "pseudososea" din tot judetul, lasata parca prada pustiului. Iar, si mai grav, alesii locali sau cei de la judet nu pot aduce niste fonduri pentru repararea unei sosele de circa 15 kilometri. Sau nimeni n-are vreun interes! Daca s-ar fi reparat cate un kilometru pe an si tot s-ar fi incheiat reabilitarea drumului de la Revolutie si pana astazi. Cuvantul de ordine este dezinteres. Nici primarii celor doua comune pe raza carora trece aceasta artera importanta in economia judetului nu se "omoara" in rezolvarea problemei. Penelistul Marin Parvan (primarul comunei Clejani) si fostul pesedist Nicolae Lita (primarul comunei Bulbucata) n-au miscat un deget pentru sensibilizarea factorilor in drept. Au alte probleme mai importante decat refacerea infrastructurii. In acest timp, gropile din asfalt (acolo unde se mai distinge ceva din el) se adancesc si mai mult, iar nervii soferilor se inflameaza tot mai rau. Locuitorii celor cinci-sase sate vor ajunge sa fie izolati ca-n varf de munte, deoarece cursa regulata care circula pe ruta Bucuresti-Clejani risca sa fie retrasa, tocmai din pricina calvarului creat de aceasta portiune de drum! Ce firma si-ar baga autobuzele pe astfel de sosele? Doamne fereste sa ai nevoie de o salvare! Reprezentantii Consiliului Judetean promit insa ca in acest an, chiar in viitorul foarte apropiat, drumul in cauza va fi reabilitat. Cine sa-i mai creada?

×
Subiecte în articol: giurgiu patria fara drumuri