x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Muzica Billboard va integra vizualizările de pe „YouTube” în clasamentul vânzărilor de albume

Billboard va integra vizualizările de pe „YouTube” în clasamentul vânzărilor de albume

14 Dec 2019   •   22:00
Billboard va integra vizualizările de pe „YouTube” în clasamentul vânzărilor de albume

Grupul „Billboard” va integra vizionările de videoclipuri muzicale de pe „YouTube” în clasamentul său dedicat vânzărilor de albume în Statele Unite, pentru a evidenţia mai bine modurile de consum ale muzicii din zilele noastre, informează AFP.

Clasamentul titlurilor muzicale - al single-urilor - includea deja, din 2013, numărul de vizualizări de pe „YouTube”, platforma video a grupului „Google”, însă ele nu erau luate în calcul până acum în alcătuirea ierarhiei săptămânale oficiale dedicate albumelor.

„Billboard 200”, care conţine în fiecare săptămână cele mai mari 200 de vânzări de albume din Statele Unite, va integra, de asemenea, difuzările prin intermediul platformelor „Spotify”, „Apple” şi „Tidal”.

Vor fi luate în calcul doar videoclipurile oficiale, publicate online direct de către deţinătorii de drepturi sau în numele lor, au anunţat reprezentanţii „Billboard” într-un comunicat.

„Obiectivul nostru este de a fi în mod continuu reactivi şi de a reflecta evoluţia peisajului muzical”, a declarat, vineri, Deanna Brown, preşedintele grupului „Billboard-The Hollywood Reporter”, citată în acelaşi comunicat.

„Popularitatea unor stiluri muzicale precum muzica latino, hip-hop şi electro, care domină clasamentele de pe YouTube, va fi de acum luată în calcul pe deplin”, a comentat Lyor Cohen, directorul departamentului muzical din cadrul „YouTube”, citat la rândul său în comunicat.

Din 1940, anul înfiinţării unui clasament naţional în Statele Unite de către revista „Billboard”, şi până în 2005, doar vânzările fizice de discuri erau luate în calcul, înainte de a fi adăugate descărcările online, apoi ascultările online, în 2013.

Noua modificare va intra în vigoare odată cu topul ce va fi publicat pe 18 ianuarie 2020, pentru vânzări, ascultări şi vizionări online cuprinse între 3 şi 9 ianuarie.

Potrivit criteriilor „Billboard”, 3.750 de vizionări pe o platformă gratuită, precum „YouTube”, echivalează cu o vânzare de album în format fizic. Pentru platformele cu plată, 1.250 de ascultări sau vizionări echivalează cu o vânzare de album în format fizic.

AGERPRES

×
Subiecte în articol: youtube billboard