Jurnalul.ro Tech Ştiinţă O companie autohtonă a creat un robot de dezinfecție care va ajuta la stoparea pandemiei de coronavirus

26 Mar 2020   •   12:55

Primul prototip funcțional de robot autonom de dezinfecție, fără contact, cu ajutorul radiației UV-C, a fost creat de laboratorul de cercetare și dezvoltare Modulab din București.

Robotul  este echipat cu tuburi fluorescente UV-C cu flux ridicat și poate distruge orice virusuri, bacterii și fungi, ca urmare a acțiunii radiațiilor ultraviolete asupra ADN-ului și ARN-ului acestora.

Utilizarea radiațiilor UV-C în distrugerea agenților patogeni a fost dovedită anterior în multe studii, inclusiv în cele pentru combaterea noului Coroavirus. Prototipul este rezultatul demersului inițiat de echipa Modulab de a adapta proiectele pe care le are în derulare, în încercarea de a contribui la efortul global de a controla și opri epidemia de SARS-COV-2.

Subiecte în articol: coronavirus robot