Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Un ASTEROID de 130.000 de tone trece astăzi pe langa Terra. NASA: "Va bruia telecomunicaţiile, este o apropiere record!" (VIDEO)

15 Feb 2013   •   09:39

În această seară, asteroidul 2012 DA14 se apropie de Pământ mai mult decât a făcut-o orice alt asteroid, scrie The Guardian. Specialiştii NASA susţin că nu există riscul unei coliziuni cu planeta noastră. Asteroidul despre a cărui traiectorie astronomii de la NASA anunţau, în februarie 2012, că o studiază cu mare atenţie, va trece la numai 27 de mii de kilometri de Terra.

"Este vorba despre o apropiere record", a declarat Don Yeomans, ceretator NASA în cadrul Near Earth Object Program. Potrivit lui Yeomans, asteroidul va ajunge mai aproape de Terra decat se afla multi dintre satelitii artificiali lansati in spatiu.

Denumit 2012 DA14, asteroidul a fost descoperit in februarie 2012, are un diametru de aproximativ 45 metri si cantareste circa 130.000 tone.

Oamenii de știință au dat asigurări, încă de la sfârșitul lunii ianuarie, că asteroidul nu va lovi Terra, dar au explicat și faptul că un asemenea corp ceresc ar putea șterge de pe fața pământului un oraș precum Londra, având o putere de distrugere similară cu cea a unei bombe nucleare de 1.000 de ori mai mare decât cea lansată la Hiroshima.

Pe de altă parte, asteroidul 2012 DA14 ar putea afecta totuși sistemul de telecomunicații, deoarece va tranzita orbita mai multor sateliți folosiți pentru prognozele meteo și transmiterea programelor TV.

"Este cea mai apropiată traiectorie, dar 2012 DA14 nu va lovi Pământul. Din anii `90, când am început să facem observații sistematice, nici un corp ceresc de asemenea dimensiuni nu a mai trecut atât de aproape de Terra", explică Din Yeomans.

La rândul său, Daniel Brown, cercetător la Universitatea Nottingham Trent University, spune că asteroidul va putea fi văzut, cu ajutorul unui telescop, la aproximativ două ore după răsăritul soarelui, în direcția nord-est.